Battlefield 1943 - en munsbit

Robot
Medlem
Battlefield 1943 - en munsbit

Kul att få läsa producentens tankar och idéer här direkt på sidan, tumme upp!

Medlem

Jag gillade inte ditt sätt att skriva på. Dåligt språk och knepig läsrytm i meningarna!

Gör om gör rätt.

Medlem
Skrivet av mixxor:

Jag gillade inte ditt sätt att skriva på!

Ok? Utveckla! Var mer specifik.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Citat " För dom som inte är övertygade om dom designmässiga skälen finns det rent tekniska "ursäkter". MS och Sony ställer för det första krav på hur mycket trafik som får användas på konsoler, den är väldigt begränsad. "

Men samma krav på använd bandbredd kan ju inte finnas på PC sidan? Om någon vill sätta upp en egen server på en 100mbits lina eller dyl så måste väl det ändå den bandbredden räcka till?

Hårdvaran i de servrar som finns idag måste väl också ha en hel del mer kraft än dom servrar som drev Battlefield 1942 när det kom ut? Kan inte den kraften orka med att driva spel med mer än 24 spelare?

Tänker på landstigningsbanan som finns i BF 1942, minns inte riktigt vad den heter men, den hade inte varit så mäktig med bara 12 pers på vardera lag, det måste ni hålla med om.

PS*
Hur skriver man kommentarer på bloggar egentligen? DS

Medlem

Finns ju andra spel där utvecklarna satt gränsen på 24spelare men det kryllar av servers med 32+slots iaf.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

PS*
Hur skriver man kommentarer på bloggar egentligen? DS

Trycker på kommentarer längst ner bredvid anmäl-knappen.

Såg NYC Comic-Con Developer Walkthrough- filmen hos GT, ser jävligt snyggt ut faktiskt.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Skall bli skoj att se vad de lyckas knåpa ihop

Skrivet av mixxor:

Gör om gör rätt.

Otroligt vad många självutnämnda experter och besserwissers som via Internet får möjlighet att använda sin älsklingsfras. Det är nog 10:e gången denna veckan som någon skriver detta, fruktansvärt tröttsamt. Aja, det är väl priset man betalar för yttrandefrihet och många vägar att göra sin röst hörd på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

12 mot 12 låter bra om mapparna inte är allt för stora. Det funkade riktigt bra på BC i Gold Rush, men i Conquest så blev 12 mot 12 för snålt.

Annars så låter luftstiderna riktigt kul ut, ser fram i mot det


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jaha så konsollerna ska vara flaskhalsar för oss PC-användare, trevligt.

Verkligen.

Inaktiv

Jahaja, har 360. Men har en bra dator ochså, och känner med de pc-spelare som inte kan använda sin dator till sitt fulla när det gäller de nya BF...
Vafan, om konsollerna inte klarar av det trycket kan man väl göra ett BF3 enbart till dator då? Med bättre resultat?
Men det är väl så att EA/DICE inte skulle tjäna lika mycket på det? Eller är de bara lata?

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Jahaja, har 360. Men har en bra dator ochså, och känner med de pc-spelare som inte kan använda sin dator till sitt fulla när det gäller de nya BF...
Vafan, om konsollerna inte klarar av det trycket kan man väl göra ett BF3 enbart till dator då? Med bättre resultat?
Men det är väl så att EA/DICE inte skulle tjäna lika mycket på det? Eller är de bara lata?

De skulle inte tjäna lika mycket pengar, och du vet, företag vill tjäna pengar.

Inaktiv

Har lirat sedan Bf 1942 kan bara säga att man ser framemot detta lir som man har gjort med all dem andra Bf spelen som kommit under åren & blir nog köp på både pc & 360.
keep up the good work !!!

Medlem

Längtar extremt till den här titeln

Medlem

Kul att dom ändå bantar er till 24 pgr av "klanspel". Hoppas även dom lyssnar på klanlirarna vid feedback istället för alla söta public spelare

Medlem
Skrivet av SkyFly:

Kul att dom ändå bantar er till 24 pgr av "klanspel". Hoppas även dom lyssnar på klanlirarna vid feedback istället för alla söta public spelare

Låter ju mer som en dålig ursäk. Hur många av BF-lirarna spelar klan-matcher egentligen? En bråkdel. Massan ligger i casual-spelare som hoppar in i någon av sina favorit-servrar om kvällarna för att få en skön spel-upplevelse med många andra spelare. Jag och mina polare är några av dom och föredrar fullpackade 64p-servrar. Det blir en helt annan spelkänsla när det händer mer omkring en.

24p-servrar hade funkat om det var mer inriktat tex strider till fots, eller i fordon, eller i luft. Men att ha 12 spelare i sitt lag som sen ska dela på dessa olika områden tror jag bara kommer skapa en tomhetskänsla på slagfältet jämfört med vad vi är vana vid.

Må konsollerna brinna i helvetet för dessa bakåtdrivande spel-utvecklingarna! Jag hoppas hellre på ett ordentligt BF3 om några år.

Medlem

En mumsbit menar du väl?

Medlem
Skrivet av chains:

En mumsbit menar du väl?

"F: Heter det munsbit eller mumsbit?
S: Det korrekta uttrycket är munsbit, och enligt Svensk ordbok (1999) betyder det �lämplig mängd mat för en tugga�. Ordet används även överfört om en mycket lätt uppgift eller dylikt, t.ex. �Danmark var en munsbit för de tyska arméerna�. Första belägget på munsbit är enligt Svenska Akademiens ordbok (SAOB) från år 1741."

http://www.kotus.fi/index.phtml?i=297&l=sv&s=2085

Inaktiv

Då är det förmodligen en Battlefield 3 de arbetar med om de håller på med flera grejer samtidigt Vi vår alltid hoppas!

Medlem

att det är 24 spelare har inte bara med konsoler att göra. ifall du inte läste det så gör all förstörelse osv att det måste skickas en jävla massa mer info än det gör i tillex bf2.

å finns konsol lire med bra mycket mer än 24 spelare så har inget med att det konsol å göra. resistance 2 har ju till ex 60 spelare eller nåt.
så det har nästan helt med all info som måste skickas att göra.

Medlem

Andra projekt? Hoppas ett av dem är Battlefield 3!

Medlem
Skrivet av swordy:

att det är 24 spelare har inte bara med konsoler att göra. ifall du inte läste det så gör all förstörelse osv att det måste skickas en jävla massa mer info än det gör i tillex bf2.

å finns konsol lire med bra mycket mer än 24 spelare så har inget med att det konsol å göra. resistance 2 har ju till ex 60 spelare eller nåt.
så det har nästan helt med all info som måste skickas att göra.

Läs igen. Konsolerna får inte skicka hur mycket information som helst.

Andra projekt är väl B.la nästa Mirrors Edge.

Medlem

Hoppas på Battlefield 3 dom jobbar på också, med frostbite spelmotorn, fast kanske ännu bättre?
Jag vill tacka DICE för att dom ger oss 2 spelrealiser BF:BC 2 och BF1943.HEHE...:up::up:

Medlem
Skrivet av mixxor:

Jag gillade inte ditt sätt att skriva på. Dåligt språk och knepig läsrytm i meningarna!

Gör om gör rätt.

Tack för dagens skratt!

Inaktiv

24 spelare?

Hur mycket folk var det i andra världkriget? Flera miljoner..

Nejnej, 24 spelare passar inte, inte ett köp för mig.

64+

Medlem

Ser fra memot detta.
24 spelare passar bra i bad company, iaf i gold rush.
om banorna i 1943 blir mindre så är spelarantalet inte så farligt.
men men vill också ha BF 3 på PC only.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av showerguy:

24 spelare?

Hur mycket folk var det i andra världkriget? Flera miljoner..

Nejnej, 24 spelare passar inte, inte ett köp för mig.

64+

Vad har själva kriget med ett spel att göra?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Tycker dem gör inga kakor nuförtiden till pc, mest bara smulor enligt min mening.

1
Skriv svar