Final Fantasy-konsert i mars

Robot
Medlem
Final Fantasy-konsert i mars

Oj låter spännande, får se om man kan dyka upp

Medlem

Vart ligger kungliga musikhögskolan? Stockholm?
Hade varit kul att åka om det inte vore så långt bort...

Medlem

Asså, det kanske är dem vanligaste FF låtarna, men jag vet att jag skulle älska att få höra "To Zanarkand" ^_^

Kanske svårt att ta sig till Stockholm "Endast" för showen (Om den nu ligger där ), men skulle verkligen vilja vara där


signatur

Videomupp

Medlem

Med en ödmjuk bugning uppdaterade jag med såväl länk till skolans hemsida samt var den ligger.

*Bugar två gånger till varefter jag visslandes backar undan*


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Låter nice vill jag lätt åka på dock fanns det inte mycket information om bokningar o så än på deras hemsida för den 27e.

Inaktiv

Sutekai Da Ne är givetvis den bästa musikalt framförda FFX låten, även To Zanarkand är grym.

[http://www.youtube.com/watch?v=X1KY2sVLS9A]

Medlem
Skrivet av voicu:

Låter nice vill jag lätt åka på dock fanns det inte mycket information om bokningar o så än på deras hemsida för den 27e.

"Till de flesta konserter på KMH är det fri entré och inga biljetter. Många konserter är välbesökta och det är en bra idé att komma i god tid för att försäkra sig om en sittplats. Insläpp till konserterna sker vanligast från ca 15 min före konsertstart."

http://www.kmh.se/visasida_sv.php?p=112&t=sc&n=0

Medlem

Om det hade varit i gbg hade jag lätt gått
Annars är To Zanarkand och Suteki Da Ne klassiker.

Medlem

skulle vara riktigt gött att få lyssna på Zanarkand å one winged angel, men som sagt stockholm e en bit bort

Medlem

signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

One winged Angel givetvis!

BME
Medlem

Boss-musik medley, Kessen och Seymour battle från FFX, Shuyin från FFX-2, Boss Battle från XII, OWA från VII. To Zanarkand är givet, dess uppföljare Zanarkandseki från X-2 är trevligt piano-tyngd. Song of Prayer vore nice. Snowfield/Opening theme från VI. Något sorts Chocobo-medley vore najs. Red Wings från IV.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

FF6 har bäst musik enligt mig, och utspelas delvis i en Opera, hur suveränt är inte det?

Men favoriten är nog Searching for friends. Vad jag vet så har den aldrig spelats upp förut, då det mest brukar satsas på öppningsmusiken eller operamusiken från spelet.

Favoriten från FF7 är You Can Hear the Cry of the Planet vilket inte heller fått någon uppmärksamhet.

Och FF9 har godbitar som Place of Memory & Awakened Forest.

Eruyt Village från FF12 är riktigt bra också!

Att köra musik från 7 & 10 är nog säkrast då det är dem de flesta FF fans har spelat.

Medlem

Meeeen! Vill se det här men man bor ju så långt bort.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

FF9:

Rose Of May/Loss Of Me
Jesters Of The Moon
Melodies Of Life
Vamo Alla Flamenco

FF8:

Julia
Waltz For The Moon
The Landing

FF7:

Farm Boy
Aeriths Theme
Listen To The Cries Of the Planet
Tifas Theme
Fighting (Battle Theme)
Those Chosen By The Planet

FF10

To Zanarkand
Between Oredeals (Cloister of trials theme)
Out Of The Frying Pan
Suteki Da Ne
A Fleeting Dream

Finns så mycket BRA!:P

Inaktiv

Här kommer lite requests ^^

Final fantasy 9:

Eternal Harvest
Assault of the White Dragons
Vivi's Theme
Song of Memories
Black Mage's Village
The Airship, Hildagaldy

Final Fantasy 6:

Overture
Locke
Kefka
The unforgiven
The Decisive Battle
Dancing Mad

Medlem

Fisherman's Horizon på piano är fint!

Medlem

FFXIII: Tar ett gäng därifrån eftersom det verkar vara få som tänker på dessa låtar. Jag gillar starkt all FF-musik så jag blir inte besviken hur det än går. ^^
Några korta: "The Loser", "Roses and Wine" & "Junction"
"The Landing"
"Breezy"
"The Mission"
"Fragments of Memories"
"Ami"
"Dance with the Balamb-fish"
"Eyes on Me"
"The Castle"

Medlem

Intressant, jag skulle vilja besöka det men så bor man långt nere åt helvete.

Inaktiv

Så länge de kör massor från 6:an, 8:an och 9:an så är jag nöjd. Lätt de som har bäst musik. De andra är knappast dåliga men de 3 spelen står ut.

Inaktiv

För de som gillar Suteki de na så har ni orkester versionen här.
http://www.youtube.com/watch?v=22NXrY4jZnc

Medlem

Åh fan. Har personligen aldrig varit någon inbiten FF-spelare, men denna konsert hade bara varit episk att åka och höra på.
För övrigt ett mycket härligt initiativ av dessa musikstuderande, stor eloge till dem!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Fribiljett (max 2/person) hämtas i Servicecentrum Ing. A4 på KMH från måndag 23/3

Biljett är giltig till 18.50 på konsertdagen. Ev outnyttjade platser ges till biljettlösa efter 18.50

Inaktiv
1
Skriv svar