Röda smilegubbar vid start m.m..

Inaktiv
Röda smilegubbar vid start m.m..

Tjena.

För en tid sedan började alla spel frysa mer och mer, nu kan jag inte köra något alls. Det sista jag körde i går natt var Gears of war som hängde sig och andra gången var ändå då jag skulle sova så jag brydde mig inte så mycket. Men på morgonen startades datorn med en massor streck och ljusblåa centimeterstora rektanglar med H i. Sen stänger datorn av sig efter windows inloggningen.

Jag väntade ett tag och startade om och då fungerade den felfritt. Så jag lät datorn stå på i c.a två timmar helt orörd. Jag kom tillbaka och samma horisontella streck fanns igen på hela skärmen + att datorn frusit. Jag öppnade datorn för att titta om allt befann sig i ordning och blåste bort lite damm.

Nästa gång jag startade startade den felfritt igen men nu kom jag inte in på skrivbordet och tvingades starta om. Jag började från början och den här gången byttes allt ut mot orangea mönster, streck och fyrkanter med Y i. Nästa gång blev det röda centimeterstora rektanglar men med smilegubbar i. Men som vanligt blev jag tvingad att starta om.

Felsökningen fungerade och jag drog ner maskinvaruacceleration och kombinerad skrivning. Bytte tillbaka gammal drivrutin (grafik) men ingenting hjälper.

Vore intressant att veta om det är något annat än grafikkortet. Lite typiskt nu när det äntligen är lov.
Tack på förhand.


signatur

/J.

Inaktiv

Första reaktionen jag får är överhettning.
Andra reaktionen jag får är virus.

Jag tror på överhettning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

tror det grafikkort är trasigt!!! kolla om fläkten överhuvudtaget snurrar på det

Men mysko med Smileys:\ kanske virus men tror ändå på det först nämda


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Tror det är överhettning

Inaktiv

Det var bara grafikkortet, nu sitter jag med en gf ti4600 igen.
Men överhettning kan jag bara inte tänka mig att det berodde på, men men. Konstigt var ju att jag inte ens kunde komma in i windows ens i felsäkert läge mer än en gång. Tack i alla fall!


signatur

/J.

1
Skriv svar