Creative Soundblaster X-Fi xp drivrutiner? [LÖST]

Inaktiv
Creative Soundblaster X-Fi xp drivrutiner? [LÖST]

Ny dator kom idag med Vista förinstallerat, efter några timmar bestämmde jag mig för att ta bort vista och installera xp.
Nu när det är klart ska jag installera alla drivrutiner som behövs och då uppstod ett litet problem, skivan som följde med ljudkortet går bara om man har Windows Vista.
Jag har kollat runt på creatives hemsida, googlat osv efter drivrutiner till xp, det är antagligen jag som är trött och dum i huvudet nu 04.20.. men jag hittar inga drivrutiner förutom Vista drivrutiner.
Jag har tankat från creatives hemsida vad som skulle vara drivrutiner till flera X-Fi kort för windows xp men den går inte av någon anledning.
Det är alltså ett Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music, det är vad som ska sitta i, kan tyvärr inte öppna och säkerhets kolla men jag går på det.
Är det någon som vet vart det finns fungerande så får ni gärna posta, ni får gärna posta vad som helst bara det kan vara till hjälp för nu måste jag sova ;]

Medlem

Prövat här? --> http://se.europe.creative.com/support/downloads/

Finns 2 versioner där extreme audio heter dom och det är nog samma men en är för pci express så testa där och skriv om det går:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Japp jag har testat dom som finns där, även fast jag väljer "Windows XP" som operativsystem står det iaf "Vista" när jag öppnar filen, har testat att packa upp den och kollat om det finns något för xp men ingetning som går.
Tack iaf, nu ska jag maila creative och se vad dom säger.

nj
Medlem
Skrivet av priZma:

Japp jag har testat dom som finns där, även fast jag väljer "Windows XP" som operativsystem står det iaf "Vista" när jag öppnar filen, har testat att packa upp den och kollat om det finns något för xp men ingetning som går.
Tack iaf, nu ska jag maila creative och se vad dom säger.

Testa använda deras Software Autoupdate.

Inaktiv

Fick länk till drivrutiner av Creative så nu funkar det.
Tack för tipsen iaf!

1
Skriv svar