Vad tycker ni om datorn?

Medlem
Vad tycker ni om datorn?

Hej!
Nu när det snart är dags att köpa en ny dator så undrar jag om detta är ett vettigt paket för priset eller ni kanske vet något bättre färdig byggt för ungefär samma pris?

/Marty

Processor: Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz
Minne: Corsair Dual Channel 2x1024 MB 800MHz CL4

Hårddisk: Western Digital Caviar 500 GB S-ATA II 7200rpm/16mb

Grafikkort: EVGA® GeForce 8800GT SSC 512MB DDR3 DVI-I HDCP PCI-E

Moderkort: GIGABYTE GA-P35-DS3, Intel® P35 Chipset, 4 x 240-pin DIMM, 6 x Serial ATA 3.0Gb/s, Realtek® PCI-E Gigabit LAN, 8-kanals High Definition Audio, 10 x USB 2.0

CD/DVD: Samsung DVD+-RW DL 20X

Chassi: NZXT HUSH Classic

Nätaggregat: Zalman ZM500-HP High Efficiency

Operativsystem: Ingår ej


signatur
Inaktiv

Hmmm... Har svårt att hitta priset? Men annars ser ju datorn helt ok ut faktiskt!finns den verkligen på lager? 8800gt är ju lite svårt att få tag på? Eller det börjar ju dyka upp lite fler kort nu faktiskt.

kolla här nästan samma, bara moderkort som är nästan lika bra/kanske inte precis lika bra klockningsmöjligheter tror jag. Och nätagget skiljer också, men det är ett helt ok nätagg.

särplocks jämförelse inte riktigt likadan, men nästan

Medlem

Oj, Glömde skriva priset och det ligger på 9990:-

Dock så vill jag helst ha ett färdig byggt paket eftersom jag inte kan sätta in alla delar. Annars så finns ungefär samma paket på samma hemsida för ca 8000 tror jag det va


signatur
Inaktiv

Om du vill välja delar själv så kan du göra det på www.datorbutiken.se och trycka på Bygg din egen dator. Där kan du välja exakt vad du vill ha i datorn och sedan be dom sätta ihop allt åt dig. Kostar 800 spänn har jag för mig.

Annars ser den datorn du postade fin ut tycker jag!

Medlem

Okej, men är det ett bra paket för pengarna? Har ju ca 10k att spendera och då måste jag ju köpa det bästa som går för priset ;).


signatur
Medlem

köp 8800GTX ULTRA istället


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

köp 8800GTX ULTRA istället

Jamen visst kostar ca 6 tusen lappar

Men har någon någon aning om det är bra för pengarna?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Martyzx:
Skrivet av mosoloa1:

köp 8800GTX ULTRA istället

Jamen visst kostar ca 6 tusen lappar

Men har någon någon aning om det är bra för pengarna?

Nej det är det verkligen inte. Undvik GTX/ULTRA och köp dig ett GT/GTS512MB istället!

Medlem
Skrivet av Martyzx:
Skrivet av mosoloa1:

köp 8800GTX ULTRA istället

Jamen visst kostar ca 6 tusen lappar

Men har någon någon aning om det är bra för pengarna?

Jag menade inte om kortet var bra för pengarna blev lite fel där menade datorpaketet


signatur
Inaktiv
Skrivet av Martyzx:

Jag menade inte om kortet var bra för pengarna blev lite fel där menade datorpaketet

Ok ;), jodå det ser bra ut tycker jag. Eftersom du vill ha det monterat och klart blir det ju lite dyrare men det är du ju medveten om så kör på du bara.

Medlem

Då beställer vi efter jul


signatur
1
Skriv svar