Battlefield 1943

Robot
Battlefield 1943

Som en dykbombare från klar himmel kom i veckan presentationen av Battlefield 1943. Dice gör småväxt 1942-remake i modern kostym. Vi har provspelat.

#dice, #mirrors-edge, #battlefield-1943, #battlefield-1942, #battlefield-heroes, #battlefield-bad-company, #battlefield-2


Medlem
Battlefield 1943 - första intrycken

Kommer bli äg.. Men 3 kartor? Näe, fler får dom göra

Medlem

härligt härligt, men fan dem kunde väl knega in lite fler kartor iaf 6 st lr nåt :P, nåja jag är grymt överraskad och glad ändå.

Medlem

Första tanken var 'WOO!' men det har dämpats, vi får väl se

Medlem
Medlem

"Släpps i sommar" har ju visat sig vara en ganska vag utfästelse - om man tänker Heroes vill säga

Medlem

Bra artikel.. men boooo.. sluta släpp småspel och gör en ordentlig satsning på Battlefield 1942 2 (kallat bf3 eller vad som helst) istället :/

Medlem

Kommer bli helt grymt


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Iwo Jima blir man sugen på efter man sett filmen (Letters from Iwo Jima)

Medlem

Fattar inte hur DICE samt EA tänker?!

Frågan kvartsår, kommer dom någonsin lyssna på köparna?

BATTLEFIELD 3 FFS !

Har ju bara haft 3 år 8 månader på sej...!

Inaktiv

Pinsam förhandstitt om man läser den på kotaku där skriver de att spelet bara kommer ha 3 klasser och att alla har unlimited ammo och auto healing. Du tyckte kanske inte att den informationen var viktig?

Medlem

Jag håller med Thunderhawk, vart fan är BF3??? Blir det nåt BF3??? Jag köper inget Dice spel så länge det är teknat/light spel, jag vill ha ett nytt ORDENTLIGT BF spel, alltså BF3!!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Men börja med att optimera motorn för onlinespel istället för att ha ett löjligt antal spelare

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Men börja med att optimera motorn för onlinespel istället för att ha ett löjligt antal spelare

Är 64 spelare för mycket att begära till PC?

Medlem

Efter att ha läst detta kan jag ju säga att jag är inte det minsta sugen på spelet!

Vill ha extrem kaos med artelleri som blåser bort träd, stridsvagnar som spränger stora hål i bunkrarna och massvis med folk som man kan mejja ner med en MG42:a eller något annat kul.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Aldrig varit ett BF fan, men har ändå haft en hel del kul med BF 1942, Vietnam unt tvåan, kommer definitivt prova detta, ser ut som en jävligt bra uppföljare.

Medlem

vad jag har läst hittils om det verkar det vara ett spel för åldrarna 3-4 ungefär och inte 16+ Ja eller chimpanser kanske?

Mindre spelare, mindre mappar, mindre, bara 3!!! mappar, färre klasser (autohealing) nu är det ju bara en Aimbot/aoutobot som fattas, så behöver man inte ens spela själv


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

24 st var lite väl lite .. Vill ha som andra sagt kaoset från 64 st spelare... Helst lite fler : ) ...

Aja det är iaf något -- KAnse e någe små test inför BF3 ? Vem vet ... Hur frostbite motorn går på PC,n ?


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

vad jag har läst hittils om det verkar det vara ett spel för åldrarna 3-4 ungefär och inte 16+ Ja eller chimpanser kanske?

Mindre spelare, mindre mappar, mindre, bara 3!!! mappar, färre klasser (autohealing) nu är det ju bara en Aimbot/aoutobot som fattas, så behöver man inte ens spela själv

Det kan ju inte vara snat:o Mer dåliga nyheter och jag sätter snart en kula i huvet på mej!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

vad jag har läst hittils om det verkar det vara ett spel för åldrarna 3-4 ungefär och inte 16+ Ja eller chimpanser kanske?

Mindre spelare, mindre mappar, mindre, bara 3!!! mappar, färre klasser (autohealing) nu är det ju bara en Aimbot/aoutobot som fattas, så behöver man inte ens spela själv

Så spel utan 5+ klasser, utan stöd för 64spelare online, och hälsa som långsamt tickar uppåt spelas bara av 3-4 åringar och kräver 0 dedikation och skicklighet?

Mindre banor så vips behövs det inte lika mycket spelare, 3 klasser är definitivt nog om det görs bra, 'autohealing' är inget jag själv är sugen på men har aldrig provat på det i ett spel så vet inte hur det skulle funka, känns som att det promotar mindre aggressivt spelande dock.
Tycker det ser ut som att det kan bli ett av de bättre spelen detta året, men det beror väl till viss del också på att det knappt görs bra spel.

Medlem

"fast återigen utan blod" *suckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk*


signatur

B lup

Medlem

Som ett stort fan till 1942 tror jag äändå detta kommer bli ett riktigt skojjigt "mellanlandning" innan BF2 eller BadCompany2.

Medlem

gött har längtat efter ett sånt här spel i evigheter:)

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av nudelsdesign:

vad jag har läst hittils om det verkar det vara ett spel för åldrarna 3-4 ungefär och inte 16+ Ja eller chimpanser kanske?

Mindre spelare, mindre mappar, mindre, bara 3!!! mappar, färre klasser (autohealing) nu är det ju bara en Aimbot/aoutobot som fattas, så behöver man inte ens spela själv

Så spel utan 5+ klasser, utan stöd för 64spelare online, och hälsa som långsamt tickar uppåt spelas bara av 3-4 åringar och kräver 0 dedikation och skicklighet?

Mindre banor så vips behövs det inte lika mycket spelare, 3 klasser är definitivt nog om det görs bra, 'autohealing' är inget jag själv är sugen på men har aldrig provat på det i ett spel så vet inte hur det skulle funka, känns som att det promotar mindre aggressivt spelande dock.
Tycker det ser ut som att det kan bli ett av de bättre spelen detta året, men det beror väl till viss del också på att det knappt görs bra spel.

funkar ju bra om man inte kräver mer. Själv lirar jag wolf:et rätt mycket (flera timmar i veckan) och där är 6-8 spelar/lag rätt lagom. Men det beror ju mest på att det är ett så stridsfokuserat spel. det mesta action händer ju i närheten av det aktuella objektet. Eskotera tank/lastbil, spränga bygga etc. Välbalancerade FEM klasser som det i princip behövs en av varje/lag på i stort sätt alla mappar.

Flaggjagande lallande ála BF 1942, hyffsat stora mappar, fordon, flygplan etc då är nog 24 spelare lite klent kanske, om inte mapparna är väldigt små. I så fall kan man ju skippa flygplanen


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

När ska de gå från 64 spelare till t.ex. 150? Kaoset skulle säkert öka men det är ju vad krig handlar om


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Fy fan, så JÄVLA gött! BF1942 är en av tidernas bästa spel, utan det minsta tvekan. Hoppas nu att de inte gör något easy-mode BF2 när det gäller sikte och ballistik. kaisa Warriors and Penis Enlargement Pills will rise again

Medlem

Jag hade inte räknat med en upphottad version av de gamla spelet som är en av tidernas bästa spel... Så detta är ett plus att se fram till...Får lägga mig i dvala tills det är dags att vakna då det kommer..

Bra jobbat Dice.. Hoppas det säljer bra som sedan leder till utbyggnad av spelet... Tummen upp

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

När ska de gå från 64 spelare till t.ex. 150? Kaoset skulle säkert öka men det är ju vad krig handlar om

Jag har för mej att Joint Operations skulle ha upp till 150 spelare, men jag vet inte om blev så i slutet sen


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Shacknews

Citat:

The 24-player game will also grant players unlimited ammunition, as well as automatically regenerating health. While these steps are being taken to ensure that the game has wide appeal, they also remove the team-centric strategy of past titles.

VAD I HELVETE?!

Medlem
Skrivet av frunk:

Shacknews

Citat:

The 24-player game will also grant players unlimited ammunition, as well as automatically regenerating health. While these steps are being taken to ensure that the game has wide appeal, they also remove the team-centric strategy of past titles.

VAD I HELVETE?!

Blir ju bara bättre och bättre (fingret på avtryckaren)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar