Battlefield 1943

Medlem

Ingen medic, unlimited ammo, bombmattor... Kunde ni inte hållit er till originalet och uppdaterat den med bättre grafik, fysik och nätkod??

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Norrin:

Jupp. Snälla, Låt PC-FPS genren vara mer hardcore än tv-spelen. Jag spelar fortfarande 2142 ibland och tycker att det inte har kommit nått bra multiplayer shooter sen dess.

Synd att DICE/EA helt har gått in på casual shooter vägen.

Definiera "Hardcore" för mig, snälla.

det ska finnas mera å göra än att trycka på W och sedan peka på dom man vill döda.

Det svaret nöjer jag mig inte med. För mig känns "hardcore" lite som spelandets svar på gymnasiets esteter. En grupp människor som till varje pris vill stå ut från mängden och hata allt som "vanliga" människor gillar. Det skall sägas att det skrivs med en viss glimt i ögat och alla kan naturligtvis inte dras över samma kam. Men att folk så gärna vill göra skillnad på vad som är hardcore och vad som inte är hardcore finner jag tämligen onödig och obefogad. Skulle man vara mindre hardcore för att man spelar på konsol? Är ett spel mindre hardcore om det är mer lätt tillgängligt? Är det mer hardcore att spela med mus och tangentbord? Nej, det är man inte. Hardcore för mig är skillnaden mellan en "vanlig"spelare och en som kan ett spel innan och utan och är duktig på det, som övar ofta och ser spelet som mer än simpel digital underhållning. Vad spelet sedan heter eller hur svårt det är spelar ingen som helst roll.
Jag kan ha fel, men hardcore är inte mer än ännu en etikett att sätta på sig för att skilja sig ur mängden.

Det här med hardcore... jag tror inte många bryr sig om själva benämningen hardcore då det jag tror man egentligen menar är att man kan spela på en högre nivå med PC än med konsol = mer skill / hardcore. Och ja, jag är väldigt säker på att en PC-spelare skulle vinna över en konsol-spelare, definitivt i FPS.

Hardcore eller inte, PC ger störst möjlighet för spelaren att prestera sitt bästa, min åsikt.

Medlem

Om det distribueras via den fruktansvärt dåliga EA Download Manager, så kommer jag inte lägga ner någon energi på det här.

Inaktiv

Ge oss en riktig remake av bf1942 utan nedbantade online funktioner pga konsolspelarna. BF hör hemma på PC! Men jag antar att de tjänar mer pengar på konsolmarknaden samt är rädda för piratkopiering på PC:n. Har svårt att tänka mig hur många som skulle piratkopiera ett endast onlinespel...

Medlem

Att likna hardcorespelare vid gymnasiets esteter är ju inte relevant, snarare är det likt gymnasiets natur-elever, de som vill ha en större utmaning och inte bara glida genom hela skiten.

För mig handlar "hardcore" om att spelet get stora möjligheter att utvecklas, använda olika taktiker, lära sig klasser, trick, gömställen, osv. Lite som EVE Online kanske, Red Orchestra, WWII Online eller dylikt. Hardcore handlar även om att man måste investera viss tid för att lära sig spelets mekanik.
Motsatsen till hardcore skulle kunna ses som BF:heroes eller dylikt.

Och jag tyckte detta spelet lät som en kul idé först, men som vissa andra låter det mindre attraktivt nu tyvärr. Inte min kopp té.

Medlem

bra att dom satsar på konsolerna, där pengarna och underhållningen finns, snorungar kan lira cs istället.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Är det någon som vet om det kommer komma något demo eller liknande? Isf, pma mig

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

bra att dom satsar på konsolerna, där pengarna och underhållningen finns, snorungar kan lira cs istället.

Men vafan, konsollspelare kan hålla sig till Burnout och sånna spel, låt oss ha vårat BF kvar till PC!

Medlem

Jag förstår inte vad vissa klagar på BF 1943, ni får ett spel till PC,XBOX 360 och PS3, de avänder Frostbite, som gör att allt nästa är förstörbart och inte för ett stort pris. Plus, man kanske kan tänka sej att det kommer DLC:s//Downloadabel content (så som mappacks, nya armer) men det vet man aldrig. Jag tycker sånna här spel är bra för, dom har snygg grafik och är snäll mot plånboken.

P.S. Conjaken vad är det för fel med att BF kommer till Konsolerna?
Du behöver ju inte köpa spelet till konsolerna om du inte vill...

URK
Medlem
Skrivet av rickzzorr:

Jag förstår inte vad vissa klagar på BF 1943, ni får ett spel till PC,XBOX 360 och PS3, de avänder Frostbite, som gör att allt nästa är förstörbart och inte för ett stort pris. Plus, man kanske kan tänka sej att det kommer DLC:s//Downloadabel content (så som mappacks, nya armer) men det vet man aldrig. Jag tycker sånna här spel är bra för, dom har snygg grafik och är snäll mot plånboken.

P.S. Conjaken vad är det för fel med att BF kommer till Konsolerna?
Du behöver ju inte köpa spelet till konsolerna om du inte vill...

nu tar vi det igen. 1943 är ett konsol spel till pc på grund av konsolens begränsningar så får pc det med.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

bra att dom satsar på konsolerna, där pengarna och underhållningen finns, snorungar kan lira cs istället.

Varför ständigt denna bitterhet gentemot PC-spel och dess anhängare? Så fort diskussionen tas upp kommer du med en nedlåtande kommentar som antyder att alla PC-spelare är piratkopierande snorungar. Menar du verkligen vad du säger eller trollar du bara?

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

När ska de gå från 64 spelare till t.ex. 150? Kaoset skulle säkert öka men det är ju vad krig handlar om

Så sant:|


signatur

Sånt e livet

Medlem

Håller med, det ska ju vara ett battlefield, inte två halvkassa typ swatstyrkor som slåss oO

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av WarpGuN:

bra att dom satsar på konsolerna, där pengarna och underhållningen finns, snorungar kan lira cs istället.

Varför ständigt denna bitterhet gentemot PC-spel och dess anhängare? Så fort diskussionen tas upp kommer du med en nedlåtande kommentar som antyder att alla PC-spelare är piratkopierande snorungar. Menar du verkligen vad du säger eller trollar du bara?

du borde läsa inläggen här, vilka är det som skriver nedlåtande kommentarer igentligen?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Medlem

Ok, ok, mitt ordval av "Hardcore" kanske inte va rätt. Vad jag menar är jag tycker det är synd att man förenklar och fördummar spelet för att hålla det "casual".

Om man kollar på BF spelen kronologisk kommer man märka ett stadig avtagande av kartor, klasser, vapen, fordon etc.

BF1943 kommer innehålla 3 kartor, 3 klasser och regenerering av liv/ammo.

Casual behöver inte betyda enklare och lättare.

Skrivet av Norrin:

Ok, ok, mitt ordval av "Hardcore" kanske inte va rätt. Vad jag menar är jag tycker det är synd att man förenklar och fördummar spelet för att hålla det "casual".

Om man kollar på BF spelen kronologisk kommer man märka ett stadig avtagande av kartor, klasser, vapen, fordon etc.

BF1943 kommer innehålla 3 kartor, 3 klasser och regenerering av liv/ammo.

Casual behöver inte betyda enklare och lättare.

Jag tycker inte man ska se förenkling och sänkning av inlärnigströskeln som något negativt. Det är en positiv utveckling av ett koncept. Däremot så är det negativt när ett koncept förlorar djup.

"easy to learn, hard to master" är en gyllene regel när man gör game design.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Norrin:

Ok, ok, mitt ordval av "Hardcore" kanske inte va rätt. Vad jag menar är jag tycker det är synd att man förenklar och fördummar spelet för att hålla det "casual".

Om man kollar på BF spelen kronologisk kommer man märka ett stadig avtagande av kartor, klasser, vapen, fordon etc.

BF1943 kommer innehålla 3 kartor, 3 klasser och regenerering av liv/ammo.

Casual behöver inte betyda enklare och lättare.

Jag tycker inte man ska se förenkling och sänkning av inlärnigströskeln som något negativt. Det är en positiv utveckling av ett koncept. Däremot så är det negativt när ett koncept förlorar djup.

"easy to learn, hard to master" är en gyllene regel när man gör game design.

Skönt att nån ser nått positivt i den här utvecklingen. Tyvärr anser jag bara att lägre inlärningtröskel leder till ett ytligare spel. Jag har hellre en massa olika fordon/vapen/klasser/spelare än ett fåtal för förenklingens skull.

Sen kan man ju debattera om "easy to learn, hard to master" bara kan uppnås genom att reducera kompexiteten. Det funkade ganska bra för bf1942 och bf2, så varför inte för nästa?

Tro mig, jag förstår spelets nisch, jag trodde bara att det battlefield heroes uppgift att fylla det.
Nu verkar det som om vi får 2 battlefield light spel. Ett med TF2:s färgpalette. Kanon.

Medlem

gör nått nytt BF för f.n vem kommer inte tröttna efter ett par timmar ww2 känns
så fel varför inte WW3 ELLER WW1


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Skrivet av Norrin:

Skönt att nån ser nått positivt i den här utvecklingen. Tyvärr anser jag bara att lägre inlärningtröskel leder till ett ytligare spel. Jag har hellre en massa olika fordon/vapen/klasser/spelare än ett fåtal för förenklingens skull.

Sen kan man ju debattera om "easy to learn, hard to master" bara kan uppnås genom att reducera kompexiteten. Det funkade ganska bra för bf1942 och bf2, så varför inte för nästa?

Tro mig, jag förstår spelets nisch, jag trodde bara att det battlefield heroes uppgift att fylla det.
Nu verkar det som om vi får 2 battlefield light spel. Ett med TF2:s färgpalette. Kanon.

Jag ser gärna få klasser och fordon. Tycker det är sorgligt att se när spel får alldeles för många alternativ vilket resulterar i att många av dem aldrig används. Se bara på vapenurvalet i counter-strike. Hur många vapen är det som egentligen används av duktiga spelare? en tredjedel? Varje valmöjlighet måste vara distinkt och ingen ska vara bättre än de andra. Bara annorlunda och lämpade till olika situationer. Men aldrig så tajt nischade som specifika antitank- och antiair-klasser.

Däremot skulle jag välkomna mer djup i klasserna och fordonen. Att det är lätt att lära sig den grundläggande kontrollen, men för att kunna göra de riktigt häftiga sakerna så ska man behöva träna och bli duktig. Det ska vara lätt att lyfta med ett flygplan och pricka en fiende med kulsprutan. Men att precisionsbomba en hel grupp soldater eller konstflyga som en galning för att undvika luftvärnseld ska vara krångligt.

Inaktiv

Det roliga är att alla sitter o väntar på ett nytt Battlefield men sen när det kommer ett så klagar alla på det. Och om ni inte gillar Battlefield 1943 alltså BF3, så kommer ju Battlefield Bad Company 2 komma i slutet av året.

Medlem

ja men man får hoppas att det komme komma modar till spelet
som inför lite av det som har gjort bf serien till det den är

123
Skriv svar