Medlem

Orkar inte gå igenom i detalj, men det finns gott om dom, både här i hårdvaru delen och i crysis delen. Men dom flesta vet vad jag snackar om.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Du snackar bara skit. Du kan inte lägga fram fakta helt enkelt. Jag har sett att du har blivit varnad en massa gånger här så du är kanske inte guds bästa barn ändå på detta forumet. Nu får du faktiskt sluta med skit för annars kommer jag att anmäla dig. Det var du som startade det hela med att hoppa på mig. jag har inte gjort dig ett skit och jag känner inte dig. Du måste försöka att mogna till och inse att det bara är patetiskt som du håller på.

Medlem

Håll er till tråden!

Någon som vet hur mycket dessa 9800 kommer att kosta?

Medlem

Gisses lilla landahl. Finns hur mycket skit som helst bland dina 60+ inlägg. Och konstigheter och trolling.

Till exempel när du påstår att du har en 4 år gammal dator och att du uppgraderar med 3 - 4 års mellanrum när du har ett 7900gs som släpptes för ett och ett halvt år sedan.

Sedan säger du att crysis flyter fint på veryhigh i 1280x1024 på det kortet tillsammans med en gammal single core athlon och 1 gig 333 mhz ram. Sedan säger du också att 15 - 25 klassas som bra flyt.

Och säger du att alla är grafikkåta och dumma som uppgraderar sina datorer och hur jävla onödigt det är och att man skulle lägga pengarna på resor i stället samtidigt som du plockat ihop det värsta du kan hitta av komponenter till en dator för 30 tusen och säger att du ska köpa den, och skapar trådar där du postar systemet och frågar vilket chassi du ska ha till samtidigt som du förklarar att du kör mycket grafiktunga spel.

Sedan alla trådar där du plockar ihop detta vansinnes system och fråga löjliga frågor som, passar detta system ihop? passar detta moderkort? passar detta chassi? passa denna CPU (qx9770) till min 9800gx2? passar detta os? Är dessa minne bra, så länkar du till dom dyraste minnena du kan hitta.

Alla trådar typ demsamma.

Sedan påstår du att karaktärerna i crysis är dåligt gjorda och att himlen är dåligt gjort, vägarna är dåligt gjorda och att karaktärerna i hl2 är bättre gjorda.

Summerar lite snabbt från en av dina många meningslösa trådar;

Skrivet av Zymac:

AKK, Landahl the troll e tillbaka. *suckar*
Vi forumiter som minns det gamla forumet, minns nog också landahl..

Skrivet av Zymac:

Jag skulle nog vilja påstå att du med din ständiga förmåga att gång på gång plocka ihop det dyraste(inte alltid bästa) datorpaketet du kunde hitta och sedan skryta med för att få uppmärksamhet här på forumet, kvalificerar sig som att trolla.

Det var nog det som fick dig avstängd förra gången, och du verkar inte ha lärt dig mycket från den gången...

Skrivet av ForEvo:

Du skryter ju över hårdvara som inte ens nått marknaden.. Som te.x Nivida 9800 serien..

Skulle inte förvåna mig om du sitter och trycker på en sketen gammal HP med Intel P4 från Elgiganten som din pappa köpte åt dig..

Skrivet av Zymac:

*Suck* Nu håller han på exakt som han gjorde innan han blev bannad förra gången.

Såfort någon kommenterar att det är onödigt dyrt så påstår han att man är avundsjuk.

Tycker detta summerar ganska bra om vad du håller på med. Och det märks om man läser dessa trådar att folk inte uppskattar det.

Detta är bara en del av allt skit som kommit från dig landahl, orkar som sagt inte vaska igenom alla dina meningslösa inlägg för att bevisa vad jag påstod i mitt förra inlägg.
Jag tycker att du ska lägga av med den här stilen landahl, ingen gillar det. Och sedan att du sägar att jag ska växa upp och skaffa mig ett liv osv är jävligt dumt när det är är precis vad du behöver göra. Och så säger du att jag inte är omtyckt här och att du inte trollat något, inte snackat skit osv. Vad är det du är ute efter egentligen? Vet at de flesta håller med mig angående dig landahl. Ta och skärp dig för fan.

@Fluffo, ingen vet än så länge men det förväntade priset är runt 449 US dollar

källa


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Om du läser ordentligt vad jag har skrivit så kanske du förstår. Detta skrev du -------> Till exempel när du påstår att du har en 4 år gammal dator och att du uppgraderar med 3 - 4 års mellanrum när du har ett 7900gs som släpptes för !!!!!

Jag skrev att jag har en dator som är fyra år gammal FÖRUTOM GRAFIKKORTET. Förstår du vad FÖRUTOM betyder?

Jajamensan crysis flyter ganska hyffsat på en amd 3200 + och 1 gig 333 mhz ram med 7800 gs 512 mb. Och inte 7900 gs som du skrev.

Japp jag tycker det är idiotiskt att uppgradera vart sjätte månad och att det är mycket bättre att göra det stort istället vart 3-4 år.

Om du stör dig på mina hårdvarufrågor så är du inte tvungen att läsa dem.

Japp jag tycker att karaktärerna i hl2 är bättre gjorda än de i crysis.

Crysis grafik är bra men hade kunnat vara mycket bättre, ja tycker far cry 2 ser en hel del bättre ut.

Nu tycker jag att du skärper till dig laxen annars kommer du nog med stor säkerhet att bli bannad. Du har redan blivit varnad så skärp dig!!!!

Oscar Rosendahl om du verkligen är 20 år så tycker jag synd om dig. Ditt beteende ligger på en 12 årings nivå!

Medlem

Det är din attityd, och din mytoman stil som vi inge gillar. Dina meningslösa trådar osv. Hårdveru delen är full av dina trådar med samma system du plockat ihop där du tagit det värsta du kan hitta och postar dom tillsammans med olika blandade frågor.

Bevisade med bilder att karaktärerna i crysis är bättre gjorda än hl2, eller såg du dom inte? Även alla andra tomma påståenden som du kommer med. Det verkar som om du bara vill irritera folk med dina inlägg och trådar. Än en gång landahl, dina trådar och ditt uppförande är inte på en bra nivå. Dina inlägg fyller ingen mening. Jag är inte den enda som klagar på dig landahl så det är ingen ide att tala om för mig att jag ska skärpa mig. Du pratar mycket om påhopp när du själv kallar mig "jävla idiot" och jag vet inte vad.

Snyggt jobbat när du skapade ett till konto för att stödja dig själv i en av trådarna i crysis delen förrästen


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det är meningslöst att föra en konversation med dig. Och du har rätt i allt jag ger mig

Medlem

Ja tack vad snällt att ni slutar Munhugga mot varandra kan ni göra via PM.

Återgående till 9800. Vad tror ni, värt att vänta på ett lr köpa ett 8800GT?

Medlem

Okej landahl och laxen. Jag ser att ni säger att ni ska sluta nu - och jag hoppas verkligen detta stämmer.
Det får vara slut på OT:n i tråderna nu, håll er till ämnet.
Vill ni tjaffsa finns det säkert in irc-kanal eller PMs ni kan hålla er till.

Se detta som en öppen varning


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Ja tack vad snällt att ni slutar Munhugga mot varandra kan ni göra via PM.

Återgående till 9800. Vad tror ni, värt att vänta på ett lr köpa ett 8800GT?

Det är iallafall värt att vänta och se hur 9800 presterar och kostar.


signatur

<3

Inaktiv

När i mars släpps 9800GX2 ?

Medlem

jag har ingen aning när det släpps men du borde hoppa över 9 serien och vänta på g100 som kommer strax efter. Det är nvidias nya generation och helt ny arkitektur. Den lär va mycket snabbare än 2 st 8800 ultra

Inaktiv

Vart har du hittat information om det kortet om jag får fråga ?? är det mycket snabbare än 2 st ultra kort kostar den säkert över 10 k

Medlem

Spekulationer endast i så fall att det skulle vara snabbare än 2 8800 Ultra, vänta till tester är gjorda.
Har för mig att 7900gx2 inte fungerade så bra som förväntat i alla spel trots att det såg väldigt bra ut på pappret.
Kanske har Nvidia lärt sig utav det och nästa blir ett grymt kort... men bäst att vänta på tester. Det finns ändå inga STORA titlar på gång så att man skulle behöva skynda sig till ett nytt kort.


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Inaktiv

Nä men Crysis vinns ju ;D

Medlem
Skrivet av hubbe93:

Nä men Crysis vinns ju ;D

hehe jo skulle ju va kul att kanske få köra i 60+ fps

Medlem

Det är tydligen bekräftat av säkra källor att d9e eller g200 (tidigare g100) kommer att komma ut q2 eller q3 detta år. Det ska bla ha ddr5 minnen på 2 gig och va snabbare än 2 st 8800 ultra. Googla på nvidia g200.

Medlem

Nu har jag kollat upp genom säkra källor att nästa generation är gt200 = 9800 gtx och det ska komma i maj /juni eller tidigare. Först kommer 9600 gt och sedan 9800gx2 båda är g92 kärnan. 9800 gtx är den helt nya arkitekturen baserad på gt200 kärnan.

Medlem

ehm, 9600 gt bygger på g94

Medlem

okej .. där ser man.. kan du länka till info?

Medlem
Medlem
Skrivet av landahl:

Nu har jag kollat upp genom säkra källor att nästa generation är gt200 = 9800 gtx och det ska komma i maj /juni eller tidigare. Först kommer 9600 gt och sedan 9800gx2 båda är g92 kärnan. 9800 gtx är den helt nya arkitekturen baserad på gt200 kärnan.

haha aa vadå för säkra källor? Du bara snackar skit som vanligt landahl. 9600gt är g94 inte g92...

Och d9e skulle väl 9800gx2 vara?

Sedan ska 9800gx2 släppas 11 mars och GTX'et och GT't ska släppas i slutet på mars/början på april...

Tips, kolla sweclockers.com


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Det här verkar ju intressant att se vilkett grafikkort som är grymmast!:)

Medlem

Grymmast kommer helt klart den nya kärnan gt200 /9800gtx va

Medlem
Skrivet av landahl:

okej .. där ser man.. kan du länka till info?

[http://www.sweclockers.com/recension/?id=6037]

står på första sidan...

Medlem

Jag är lite konfunderad. Är det någon som har något sånär säkra källor på att 9800 gtx kommer att vara en helt ny arkitektur som ska konkurera med ati rv700 som kommer snart?

Det ska bli spännande med rv700 för jag har läst att det troligtvis kommer att vara en revolutionerande ny arkitektur med upp till åtta stycken gpu chip på ett kort. Det stod att det kanske kommer att vara det första kortet som kommer att klara crysis på very high med 60 fps konstant. Och det är tydligen mycket möjligt att med detta kortet så kommer ati äntligen ta tillbaka prestandatronen över nvidia.

Vad tror ni? Kortet ska tydligen komma senast i juni.

Medlem
Skrivet av landahl:

...Och det är tydligen mycket möjligt att med detta kortet så kommer ati äntligen ta tillbaka prestandatronen över nvidia...

Det får dom inte göra

Medlem

Jag tänker nu i veckan beställa en ny dator. Jag orkar inte vänta på atis nya kort hd4000 och nvidias gt200 kort. Därför funderar jag på att köpa ett billigt kort och ha det tills både nvidia och ati har släppt sina ny arkitekturer och sedan sälja kortet och köpa något av dem kommande. Jag funderar på detta? Är det dumt eller hade ni väntat ett par månader?

-------> http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LT9600GT

Medlem

Det ersätter 8600 GTS, så det funkar säkert. Btw 9800GTX är byggd på G92... och verkar prestera marginellt bättre än 8800GT/GTS. Om jag hade varit du (som verkar ha pengar) så hade jag köpt ett 8800GT 512 och haft det tills sommaren när de nya entusiastkorten kommer.


signatur

Tempus fugit.

123
Skriv svar