Killzone 2-demo ute nu

Robot
_78
Medlem
Killzone 2-demo ute nu

Detta var riktigt trevligt...


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Grymt demo helt klart , men jävligt synd att det inte var MP åtminstonde 1 map.

Medlem

Laddar ner det just nu. Ska bli kul att få testa spelet i förväg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag var taggad men har nu spelat igenom demot 3 gånger och känner ett ganska stort "njaaaa". Löjligt att fortfarande ha exploding barrels som största gameplay hook, trodde vi hade växt ifrån dom. Dessutom känns kontrollerna inte alls så flytande som i t.ex. resistance 2.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hm, jag såg inget när jag var ute på PSN nyss, varken på den europeiska eller den amerikanska sidan. Får nog kolla igen ikväll.


signatur

.slanger

Medlem
Skrivet av Slanger:

Hm, jag såg inget när jag var ute på PSN nyss, varken på den europeiska eller den amerikanska sidan. Får nog kolla igen ikväll.

Finns inget på första sidan, men högst upp på "New releases"

Medlem

Var grymt snyggt, och kul
Kändes galet svårt dock för en som aldrig kör fps på konsol..

Medlem

logga in/ut eller starta om PS3an


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Äntligen, jag ska genast prova det! (10%). Spelet är snyggt och både roligt verkar det som!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Okey, spelat klart demot nu, och kan bara säga så här; Det är helt underbart.

Striderna är OTROLIGT coola och en del grejer AIn gjorde gjorde mig helt paff, de flankade, skyddade sig, gav varandra skyddseld, helt underbar AI verkligen.

Men det som gjorde mig mest posetiv överraskad var verkligen känslan i vapnen, det KÄNNS verkligen att man håller i en bössa som väger en hel del, rekylen är perfekt och den segheten som finns i siktet gör att man verkligen måste planera.

Spelet var även helt sjukt snyggt, men det vet ni väl redan.

Jag är mer än nöjd och nu ska jag springa iväg och spela igenom det en gång till!

*edit; Andra genomspelningen

Alltså det här med tyngden i vapnen är helt underbart. Man kan inte springa runt och skjuta direkt, man känner verkligen hur ens karaktär kämpar med att hålla kontroll över vapnet.

Gjorde även en nice sak nu andra genomspelningen. Stod och skjöt på en ensam fiende från ett kontrollrum, när han duckade för att ladda om så ruschade jag ut ur kontroll rummet och sprang runt honom tills jag stod bakom honom, han fortsatte att skjuta mot där jag hade varit i några sekunder, sen reste han sig upp när han märkte att jag inte var kvar och började kolla runt, då skjöt jag fanskapet i nacken. Vilka möjligheter!


signatur

En styck signatur.

Medlem

jag stör mig sjukt mycket på att det känns som det tar en sekund innan det man trycker faktiskt händer, känns som responstiden på allt är segt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

jag stör mig sjukt mycket på att det känns som det tar en sekund innan det man trycker faktiskt händer, känns som responstiden på allt är segt.

Tyckte det flöt på väldigt bra. Dock var siktet sjukt segt innan man ändrade sensitivity..

Medlem

spelet är helt underbart, ljudet i spelet är helt sjukt bra! jag älskar detta något enormt! allt är så jävla bra! grafiken är otroligt! tappade ju inte direkt hakan men det är ju bra mycket snyggare än något annat spel jag sett i dagsläget!

Medlem
Skrivet av Maxiie91:

spelet är helt underbart, ljudet i spelet är helt sjukt bra! jag älskar detta något enormt! allt är så jävla bra! grafiken är otroligt! tappade ju inte direkt hakan men det är ju bra mycket snyggare än något annat spel jag sett i dagsläget!

Jag kanske missar något.. eller så är det bara inte min kopp té.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Sick Sick Sick, bästa ja vart med om ne hinner inte tjata mer nu ska in o lira min 4e runda nu haha, latah /Bee

Medlem

Underbart kort!

De har lyckats riktigt bra. AI:n är utmanande, smart och känns verklig. Det jag är riktigt glad över är att AI:n inte har dig som enda mål och kan se genom väggar och vet exakt vart du är. Du kan distrahera dem och springa runt, det är helt fantastiskt!

Grafiken är löjligt bra, de har lyckats putsa till det lite extra sedan jag sist spelade. Fantatsikt vackert och höjer ribban något kopiöst. Då har ni inte spelat några nivåer som jag har gjort Ni ska bara veta vad som väntar er.

De med hemmabio ska verkligen höja volymen, ljudet är något enastående. En kul sak, varje vapen har som sagt olika kaliber som ger olika ljud när tomhylsorna dimper ned på marken. Visar på den extrema detaljnivå som
Guerilla Games lagt ned.

Tyngden i vapnen och känsla är något som gör att det känns kul att skjuta och annorlunda mot alla andra spel. Jag använder cover systemet mer här i KZ2 än i gear 1...det säger något om hur bra det fungerar och givande det är.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag använder cover systemet mer här i KZ2 än i gear 1...det säger något om hur bra det fungerar och givande det är.

Eller att man inte ska köra alla spel på easy från första början ;p

Laddar ner och testar det när hypen har landat.

Medlem
Skrivet av Preed:

jag stör mig sjukt mycket på att det känns som det tar en sekund innan det man trycker faktiskt händer, känns som responstiden på allt är segt.

allt sker med en liten eftersläpning men jag gillar det faktiskt, eller allt och allt. har du uppe siktet och trycker av ett skott, då skjuts det direkt. men att hoppa osv tar en stund att utföra.

Medlem

Grafik:10
Ljud:10
Gameplay:10
Overall:10/10

Demot är bättre än allt som släppts på nextgen konsollerna hitills. Värt att köpa en ps3'a bara för detta demo. Som sagt synd att dom inte skickade med multiplayer, den 25 är alldeles för långt borta.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Så jävla underbart spel de här kommer bli

Medlem

Bara jag som tyckte det var lite smålagg på kontrollerna ? var ju helt segt i början sen när man vande sig så slutade demot.. typiskt att ska va så kort.

Medlem

Störde mej väldigt mycket på att man liksom gled fram med Y- & X-axeln. Det är ju asjobbigt att sikta :S
Och det blev ju inte direkt skillnad ifall man ändrade Sensitivityn heller... =/

Annars 10/10!

Medlem

Men seriöst? Så bra var det ju faktiskt inte. Inget märkvärdigt alls om Ni frågar mig. Hade det kommit på PC så hade det väl kvalat in på en 6-7/10 ungefär.

Sedan grafiken, jag säger inte att det är fult, men snyggaste spelet på nexgenkonsolerna hittills? Uncharted tyckte jag slog detta med hästvägar, kändes bara... tråkigt...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Äre bara jag eller är kontrollen lika laggig som i alla andra FPS på PS3an? känns som det inte finns nån precision i skiten... annars helt klart schyst lir


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

emp
Medlem

Lite degig kontroll.

Medlem

Coolt lir givet köp

Inaktiv

ljudet var inte alls bra, inte alls samma klass som bf:bc...gamereactor hade rätt!

Inaktiv

yayyyy jag hade glömt!

nu jävlar!!!

Inaktiv

Omg man måste verkligen ha lite "skills" och tänka efter inte rusha och hoppas på det bästa.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

123
Skriv svar