Killzone 2-demo ute nu

Medlem

Har väntat med spänning på detta spelet ett tag nu och fick hem demot igår kväll. Körde igenom det 3-4 gånger (väldigt kort).

Måste börja med att säga att spelet är riktigt snyggt och har väldigt bra AI. Men sen då? När jag hade spelat klart demot för första gången kände jag lite "jaha?" över det.´

Kontrollerna var jag inte alls förtjust i. Visst känns vapnen "tunga" men vafan, en pistol väger inte SÅ mycket. Tar ju evigheter att svänga runt 180 grader även med pistolen. Provade att öka sensen men då tappar man ju också precisionen.

Sen det här eviga tjafset med en mörk nära framtid där den goda sidan ständigt är i underläge tills någon hjälte träder fram. Det känns så uttjatat. Been there, done that.

Jag säger inte att det är ett dåligt spel över lag men det har varit oehört överhypat imo.
Nu har jag ju inte spelat fullversionen än och demot var som sagt väldigt kort så det kan fortfarande vara lite för tidigt att ge kritik men änsålänge är jag inte så nöjd.

Det kommer definitivt köpas men jag förväntar mig inte längre att det kommer vara så bra som jag från början trodde. Jag är väldigt glad att dem släppte ett demo så man vet vad man kan förvänta sig.

Medlem

just another shooter... tyvärr

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Men seriöst? Så bra var det ju faktiskt inte. Inget märkvärdigt alls om Ni frågar mig. Hade det kommit på PC så hade det väl kvalat in på en 6-7/10 ungefär.

Sedan grafiken, jag säger inte att det är fult, men snyggaste spelet på nexgenkonsolerna hittills? Uncharted tyckte jag slog detta med hästvägar, kändes bara... tråkigt...

Nja enligt mig så är uncharted ganska långt bra och de finns bara ett spel som kan slå killzone 2 är speler Crysis någon som håller med mig?

Medlem

jag spelade igenom demot flera gånger igår. jag kan påpeka att grafiken var superbt och ljudet likaså styrningen var man lite ovan med men ger man demot en andra chans så sitter det som ett smäck. så för mig ett definitivt köp

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Haha hylsorna studsade mot väggarna i Duke3d om jag inte har helt fel. Plus gastuber som bildar en svetslåga och kan användas som vapen finns i princip i varje FPS som släpps där det finns en acetylentuber, tror till och med maxpayne hade detta. Är detta helt seriöst det du hypar?

Hylsorna i duke3d är väl en animation?, Du kanske skulle spela demot innan du uttalar dig.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

För dom som tycker att det går långsamt att vrida gubben, ändra sensitive i options.

Spelet ser kanon ut i full HD på min 46"
Samt med surroundljud.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vill verkligen gilla det här spelet. Körde igenom det igår och det var snyggt och actionfyllt. Me like. Desvärre har jag såna enorma problem att spela FPS med ps3 kontrollern. Gillar inte att mina tummar kan röra varandra när jag vänder mig om. De borde sitta en bit ifrån som på 360 kontrollern. Är nog bara en vanesak hoppas jag. Blir köp ändå!

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Haha hylsorna studsade mot väggarna i Duke3d om jag inte har helt fel. Plus gastuber som bildar en svetslåga och kan användas som vapen finns i princip i varje FPS som släpps där det finns en acetylentuber, tror till och med maxpayne hade detta. Är detta helt seriöst det du hypar?

Hylsorna i duke3d är väl en animation?, Du kanske skulle spela demot innan du uttalar dig.

Nope, ganska säker på att dom typ slängdes ut från vapnet om man stod och kollade i "third person view" eller multiplayer. Jag är helt övertygad om att det är mycket bättre gjort i Killzone 2, men på dig låter det som idéen i sig är helt nyskapande. Bara roande att höra, låter nästan som du aldrig spelat ett FPS förut.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

För dom som tycker att det går långsamt att vrida gubben, ändra sensitive i options.

Spelet ser kanon ut i full HD på min 46"
Samt med surroundljud.

Pröva att ställa din tv på 720p istället så slipper spelet skala upp, kan bli ännu snyggare då :). Kz2 är ju nämligen "bara" i 720p.

Någon som hittat något "secret"?, vapen etc.?
Tex.. när man skall bazooka bron så ser det ut som en hell-sniper uppe högt till vänster, men när man klipper honom och han ramlar ner så hittar man bara hell's standard spruta?..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

sjukt bra synd att demot var så kort bara dom borde haft med en MP map


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Gnällkuk

tankade demot direkt när det släpptes och kör igenom och kan bara hålla med det som de flesta redan konstaterat att kontrollen känns lite seg, att det ska vara någon form av acceleration har jag aldrig gillat då det blir väldigt svårt att lära sig aima ordentligt. ställer man upp sensen till snäppet under max så blir det ganska bra, men samtidigt blir det väldigt svårt att precisionsskjuta. att köra med alt. 2 så det blev så likt cod som möjligt var bästa alternativet tyckte jag.

sen så är det otroligt svårt att säga så mycket med en så kort demo, den är ju mer som en spelbar teaser ungefär. men jag tror det här spelet kommer vara lika apbra som det påstås, vad jag sett så har ca 25st spelsajter recenserat det med ett snittbetyg på ca 9.2 vilket ju gör att det antagligen infriar det mesta.

förhandsbokade mitt ex och den beställningen kommer knappast att tas bort, väntar spänt tills 25:e, då blir det åka av på riktigt och sen kommer ju multiplayerdelen som verkar ungefär hur bra som helst


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Maxiie91:

spelet är helt underbart, ljudet i spelet är helt sjukt bra! jag älskar detta något enormt! allt är så jävla bra! grafiken är otroligt! tappade ju inte direkt hakan men det är ju bra mycket snyggare än något annat spel jag sett i dagsläget!

När man låter hypen tala!

Medlem

Snyggt, japp. I övrigt...gäsp. Been there, done that.

Men visst, spelet lär sälja bra om man ska gå efter alla hyllningar i den här tråden.

ptr
Medlem
Skrivet av Orbs:

Snyggt, japp. I övrigt...gäsp. Been there, done that.

Men visst, spelet lär sälja bra om man ska gå efter alla hyllningar i den här tråden.

Inga mer FPS spel för dig på en 5 år alltså tills det har förnyats utav helvete?

Medlem

Jag tyckte de var grymt

Medlem

Detta blir ett klart köp

Vad heter låten i slutet på demot? Jag hör den överallt, men det är ingen som kan namnet på den.

Medlem

Till alla som säger "just another shooter", då lär ni få lägga ned allt som har med den genren att göra. FPS genren är så pass exploaterad att man får vara glad över är de förfiningar varje spel har att komma med. Dessutom har multiplayer delen en hel del att erbjuda.

Citat:

You know what's the most innovating thing about Killzone 2 multiplayer? It's not just the Warzone mode, it's the integration of clan challenges and tournament. I don't recall any FPS doing this. I mean, you can set up challenges and tournaments from within the game without resorting to clan war websites and what not. And it's very deep system. Once a clan war is agreed upon by the two leaders (game proposals can jump back and forth with modifications between the leaders until they find an agreement), every clan member can read the details of the game they are going to play (modes, maps, date etc). Clan leader doesn't need to communicate shit via email, MSN or whatever. And 15 minutes before the actual game starts, you can simply select the event from the clan screen and jump to the lobby right away (which is automatically created by the game itself at the right time), already placed within you clan mates team ready to go. I dunno, I think this is fantastic from a community perspective.

and I not even mentioned the Valor system

And I didn't mention another thing. Match time is automatically converted to your local time zone. So you don't need to calculate anything. If it says 9PM, it's 9PM your time.

Med andra ord, förfiningar som gör att upplevelsen i KZ2 känns lite nytt och intressant. Finns mer att ta upp men det får ni upptäcka själva.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

^- Team fortress 2? Alla spel som finns i princip tillgängliga över steam? Tror att det var någon rainbow six eller liknande title på vanliga Xboxen som hade många av dom där funktionerna, kommer ej ihåg vad det hette dock utan att det stödde 64+ spelare o annat.

Men håller med, låter otroligt smidigt och är något som alla utvecklare skulle ta med även om det gjorts förut innan killzone 2.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Team fortress 2? Alla spel som finns i princip tillgängliga över steam? Tror att det var någon rainbow six eller liknande title på vanliga Xboxen som hade många av dom där funktionerna, kommer ej ihåg vad det hette dock utan att det stödde 64+ spelare o annat.

Men håller med, låter otroligt smidigt och är något som alla utvecklare skulle ta med även om det gjorts förut innan killzone 2.

Men ge dig, du har ju fan gått tillbaka 20 år och kommer upp med diverse obskyra titlar på varenda konsoll och dator som släppts, vad kommer härnäst? fullt internet stöd på nått jprpg till NES lol.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Team fortress 2? Alla spel som finns i princip tillgängliga över steam? Tror att det var någon rainbow six eller liknande title på vanliga Xboxen som hade många av dom där funktionerna, kommer ej ihåg vad det hette dock utan att det stödde 64+ spelare o annat.

Men håller med, låter otroligt smidigt och är något som alla utvecklare skulle ta med även om det gjorts förut innan killzone 2.

Men ge dig, du har ju fan gått tillbaka 20 år och kommer upp med diverse obskyra titlar på varenda konsoll och dator som släppts, vad kommer härnäst? fullt internet stöd på nått jprpg till NES lol.

Nu har jag inte en jäkla anning om vad Sito menar vadå 20 år tillbaks? Tror du Steam och TF2 är 20 år gammalt eller vad snackar du om? BTW ett f2p spel Gunz hade typ alla dom där funktionerna med klaner och turneringar så nytt är det då inte men bra är det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

För grått och trist, sen var det så himla hetsigt hela tiden.
Jag tyckte inte om överhypade fps som Halo och jag tyckte inte om det här spelet heller.

Medlem

Fyfan vilket spel, vilken spelkänsla! Har lirat igenom demot tre gånger ikväll man blir helt häpen varje gång man spelar det! Detta spel blir att inhandla. När det gäller grafiken, Crysis kan slänga sig i väggen! Detta och Resident Evil 5 är fanemig det snyggaste jag har sett!

Medlem

Testade lite snabbt igår, mest för att se om grafiken var så ball som den verkade och det såg riktigt fint ut.
Dock hatar jag FPS på konsoll, kan inte med handkontroll för FPS. FEL FEL FEL!

Gief tgb+mus!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Blir bara bättre å bättre ju mer man spelar demot.

Medlem

spelet var OK, ganska bra grafik, ljudet var inget märkvärdigt alls (sen Battlefield Bad Company så har spel svårt att impa på mig med ljud) Handlingen känns skit och kommer inte spela spelet online för att det inte stödjer mus och tangentbord. Så det är bara vänta på att det finns för 199 kr

123
Skriv svar