Robot
Skate 2

När jag var yngre var skejtarna de coola killarna. Säckiga kläder, fräck musik och alltid en bräda i handen – hur häftigt är inte det? Jag var avundsjuk, jag ville också skejta – men spelade tv-spel i stället. Tack vare Skate-serien kan jag helt plötsligt göra både och på ett fantastiskt sätt. Och utan att bryta några ben.

#skate, #electronic-arts, #skate-2


Medlem
Skate 2 provåkt

Inget betyg?

Medlem

Ja, vad var betyget da?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Redaktör

Redaktören klantade sig, fixat nu.


signatur
Medlem

Hörde något om playstation 3 versionen var sämre än Xbox 360 versionen pga att det hackade osv, dålig fps...Vad säger ni om det?

ptr
Medlem

Om det nu är så, så var det ju likadant på första skate. Och det enda man kan skylla på är utvecklarna. Alla andra EA spel flyter ju på lika bra på båda konsolerna.

Qjt
Medlem

Skate 2 har ju lätt bästa intro-filmen genom alla tider ^_^

Medlem

Jag har skate'at aktivt sen 1997 och jag har praktiskt taget spelat alla Tony Hawk-spel som släppts. Och jag kan med rak arm säga att detta är det bästa skatespelet hittills. Visserligen så riktar Skate-serien och Tony Hawk-serien sig in på olika spelstilar, men det är fortfarande samma crowd som köper spelet. Jag har sjukt kul när jag spelar Skate 2. Tummen upp!

Medlem

Vad är intrycket av kameravinkeln i detta spel då?

Det var ju det absolut, utan tvekan, mest irriterande i första spelet.

Medlem

detta eller shaun white?:evil:


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Sim
Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Hörde något om playstation 3 versionen var sämre än Xbox 360 versionen pga att det hackade osv, dålig fps...Vad säger ni om det?

slowdown finns i xbox360 versionen likaså så dom är nog lika dåliga


signatur

Arff

Medlem

Funderar på om det är värt att skaffa det här när man redan har 1an. Verkar ju inte vara så mycket nytt förutom nya "uppdrag" vilket inte tilltalar mig så värst. Gillar mest att bara cruisa runt.

Nu är det ju ändå snart vår så då kan man lika gärna plocka fram riktiga brädan istället.

Medlem

Elit-mannen Xbox360 verisonen drabbas också av hack, slowdowns, fps-dropps osv. Jag råkade ut för detta som mest i GvR tävlingen, det var riktigt irriterande när det skedde under ett tävlingsmoment i spelet.


signatur

Rock n Roll

Medlem

roligt men på riktigt är roligare!

Skribent
Skrivet av Arto:

Vad är intrycket av kameravinkeln i detta spel då?

Det var ju det absolut, utan tvekan, mest irriterande i första spelet.

Lite irriterande i början, men jag tycker det är en vanesak (och smaksak?). Jag vänjer mig vid den i alla fall. Men det gjorde jag i ettan också, i och för sig... Jag hade föredragit lite mer utzoomning, så man ser var man är på väg. Alltför ofta krockar man med andra för att kameran är lite svårstyrd. Så om du irriterade dig på kameran i ettan kommer du nog göra det i tvåan också.

Skribent
Skrivet av Sim:
Skrivet av Elit-mannen:

Hörde något om playstation 3 versionen var sämre än Xbox 360 versionen pga att det hackade osv, dålig fps...Vad säger ni om det?

slowdown finns i xbox360 versionen likaså så dom är nog lika dåliga

jag märkte inte av något hackande i alla fall. inget märkbart.

ptr
Medlem
Skrivet av tootey:
Skrivet av Arto:

Vad är intrycket av kameravinkeln i detta spel då?

Det var ju det absolut, utan tvekan, mest irriterande i första spelet.

Lite irriterande i början, men jag tycker det är en vanesak (och smaksak?). Jag vänjer mig vid den i alla fall. Men det gjorde jag i ettan också, i och för sig... Jag hade föredragit lite mer utzoomning, så man ser var man är på väg. Alltför ofta krockar man med andra för att kameran är lite svårstyrd. Så om du irriterade dig på kameran i ettan kommer du nog göra det i tvåan också.

man kan ju ändra så att kameravinkeln kommer lite mer uppifrån, det tycker jag fixar det jobbiga i defaultvinkeln.

Medlem

Låter mysigt att ta brädan under armen och vandra runt...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

de som gillar skate bor kopa skate 2. forresten sa finns de en hoppknapp.

Medlem

Tycker enbart de nya tricken, fingerflips och footplants, är värt priset allena. De nya kamerakontrollerna för replayeditor knäcker också (även om man måste köpa dem som DLC, vilket sög).

Slowdowns har jag inte märkt av så mycket på PS3. Inte så att det stör iaf. Endast när autosaven kickar igång så kan det slöa ner lite, men då gör man ju inget särskilt ändå.

Top notch lir!

Medlem

"då du inte kan gå upp för vissa små ramper, som du utan problem kan rulla upp för med brädan under fötterna"

Prova själv att gå upp för en ramp?

Fantastiskt spel, om man gillar Skate så är detta ett måste köp, detta är så sjuukt mycket bättre än Skate då de e bättre på nästan allt.
Gillar att man landar och kan pumpa så djävulst skönt i poolerna :)!

Medlem

Bra recension! Gar igenom allt man behover veta och allt man fragar sig. Har dock en sak att papeka. Att kontrollerna ar aningen klumpiga och svara utan bradan ar ingen bugg. Det ar, som utvecklarna skulle sagt, "as designed". Sakerligen vet de om detta, men da en fix kan forstora mer an den hjalper i vissa fall, sa har de nog lagt detta till deras "to-do" lista for en eventuell uppfoljare.

Som sagt, jag gillar recensionen, den ar bra skriven (som alltid nar Herr Nilsson skriver) men forsok se skillnad pa bugg och mindre bra design.

Medlem

Jag tycker det är svårt, jag stannar hela tiden och har svårt att få upp fart. Jag älskar inte 360-kontrollen kanske skall tilläggas samt att jag spelat tony hawk-spelen tidigare, inte skate.

Jag har dock bara börjat spela så det kanske handlar om en brantare inlärningskurva - jag är ju relativt ny både på konsoll och på spelet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker det är svårt, jag stannar hela tiden och har svårt att få upp fart. Jag älskar inte 360-kontrollen kanske skall tilläggas samt att jag spelat tony hawk-spelen tidigare, inte skate.

Jag har dock bara börjat spela så det kanske handlar om en brantare inlärningskurva - jag är ju relativt ny både på konsoll och på spelet.

Jag har spelat SKATE sen det släpptes o nu 2an, men jag är då ingen master på långa vägar.. Det är jäkligt svårt att bemästra! Men väldigt belönande när man börjar sätta lite sköna trick:)

Medlem

Håller med om denna recension på det mesta förutom i början fatta inte riktigt om de mena att introt va fjantint(dåligt) lr på ett bra sätt..tycker introt är grymt, väldigt kul att se alla man dyrkar på ett lite roligt sätt ..spelet är sjukt bra jämfört med 1:an dock så använder man inte sig (inte jag iaf) så mycket av dem nya tricken och "gå läget" suger verkligen.

Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker det är svårt, jag stannar hela tiden och har svårt att få upp fart. Jag älskar inte 360-kontrollen kanske skall tilläggas samt att jag spelat tony hawk-spelen tidigare, inte skate.

Jag har dock bara börjat spela så det kanske handlar om en brantare inlärningskurva - jag är ju relativt ny både på konsoll och på spelet.

hade exakt samma problem i början av första Skate men när man fått kontroll på alla flips osv så är det sjukt kul! Älskar verkligen dem nya rörelserna till alla trick, ser mycket mer mjuka och sköna ut än förra.

Kan dock inte få mina logos till konsollen fattar inte hur jag ska göra :S


signatur

FUBAR

Medlem

Intro filmen e ju grym! Länge sen ja spela ett spel me så bra soundtrack...

Spela aldrig ettan men tycker detta spelet e riktigt bra..

Själv ha ja inte märkt några slowdowns i spelet, kan va som nån skrev innan när autosave grejen startar men annars funka de fin fint, spelar för övrigt på en ps3'a


signatur

PSN: Draobs

Skribent
Skrivet av Dashiva:

Bra recension! Gar igenom allt man behover veta och allt man fragar sig. Har dock en sak att papeka. Att kontrollerna ar aningen klumpiga och svara utan bradan ar ingen bugg. Det ar, som utvecklarna skulle sagt, "as designed". Sakerligen vet de om detta, men da en fix kan forstora mer an den hjalper i vissa fall, sa har de nog lagt detta till deras "to-do" lista for en eventuell uppfoljare.

Som sagt, jag gillar recensionen, den ar bra skriven (som alltid nar Herr Nilsson skriver) men forsok se skillnad pa bugg och mindre bra design.

tack för berömmet! och du har rätt, det är ingen bugg, men det är samtidigt inte bra. man kan nästan kalla det bugg, alltså.

Medlem
Skrivet av chkld:

Elit-mannen Xbox360 verisonen drabbas också av hack, slowdowns, fps-dropps osv. Jag råkade ut för detta som mest i GvR tävlingen, det var riktigt irriterande när det skedde under ett tävlingsmoment i spelet.

Aha ok! Tänkte att om det bara fanns i PS3 versionen så hade det ju varit bra onödigt osv... Man måste ju få ha samma upplevelse än vilket format man väljer..

Medlem

ser riktigt bra ut! årets spel

Medlem

Ser ut som ett troligt köp... om jag hade PS3.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar