Ett roligt dvd problem.

Inaktiv
Ett roligt dvd problem.

Jo det är såhär, jag fick Company of heroes: Opposing Fronts.

När jag ska installera så står datorn bara och tickar, det tag tid att få upp autostarten, och installationen stannar på 36% efter en 20-30 minuters installation, något är riktigt fel.

Jag vet att det låter som att min DVD-läsare är kaputt, men den tog BF2142 DVD:en utan problem, som alltid innan.

Ok, korrupt skiva, fick den bytt idag. Den nya snurrar i datorn medans jag skriver men det är samma visa.

Sammanfattning:
Fungerande DVD-läsare
Utbytt spel ( i en annan butik)

Så, har jag missat att DVD-läsare inte kan ta vissa DVD skivor? Förslag?

Inaktiv

Ha! Det löste sig! Men installationen tog två timmar. Väldigt udda.. Frågan kvarstår, är det någon som tror sig ha en förklaring?

Jag tar bort tråden om en dag

Inaktiv

Roligt datafel? Ok då lite omväxling i alla fall.

Bra att det fungerade då kan vara egentligen en hel del när det gäller den problematiken. Bara för sakens skull kan man göra rent laserögat. Även skivan. OS kan ha problem med läsaren liksom BIOS. Kablar. Gissar på att allt är helt och att det är kommunikationen mellan läsaren och något som strular. Drivrutin? Det händer ju också att skivor som är brända i en viss typ/märke har svårt att läsas generellt....Tabbe hos "brännbolaget"? Bla bla


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Man kan kolla i systemloggen om drivrutin rapporterat massor med CRC-error. Teoretiskt kan skivan vara i väldigt (vädligt!) dåligt skick, men att den lyckas efter ett flertal läsförsök.

Den vanligaste förklaringen är dock någon drivrutin som installerats för att försöka verifiera originalskiva (s.k. "kopieringsskydd") som endera är "inkompatibel" med din DVD, eller helt enkelt misstolkar denna skiva som att ha ett annat "skydd" och försöker läsa om sektorer massor med gånger innan den ger upp och ger tillbaka den sektor från skivan som faktisk efterfrågades.

Inaktiv

Tack för Era svar, det låter som en troligen orsak. Helskumt...
Company of heroes är lugnt den bästa RTS-serien tycker jag :]

1
Skriv svar