Battlefield 1943 - nygammalt från Dice

Medlem

Inte för att klaga då men, kan inte de komma på nått nytt?
WW2 har gjorts så ofta att det inte är sant.

Har ni nånsin undrat varför BF2 och CoD 4 blev så populärt? Hepp får se hur Bad company 2 blir.


signatur

Zukabazuka I alla online spel
War it's now or never, We shall stand together, One by one, This world is sacred

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Oxide:

http://www.gamespot.com/xbox360/action/battlefield1943/news.h...

Gamespot är övertygade om att det är konsolexklusivt, fnurra på tråden?

Överskriften på länken du gav oss är för övrigt;

"DICE is releasing the next Battlefield on Xbox Live, PlayStation Network, and PC, and we were the first to go hands-on with the game."

Ja nu har dom ändrat det.

Inaktiv

detta blir ett solklart köp


signatur

ToMZoN

Medlem

Men förfan! Dagens servrar klarar nog dynamisk destruktion utan att ni måste strypa spelarantalet löjligt mycket!

Fokusera på stabilitet och spelarantal, resten går att modda senare.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Men förfan! Dagens servrar klarar nog dynamisk destruktion utan att ni måste strypa spelarantalet löjligt mycket!

Fokusera på stabilitet och spelarantal, resten går att modda senare.

Kanske har att göra med att konsoller inte klarar av det och det ska vara lika på alla plattformer?

Gissning dock.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

VERY NICE DICE!

Men vart är El Alamein?!? :/


signatur

Korvspad.

Inaktiv

max 24 spelare? nej tack. Nog borde åtminstone PC versionen kunna hantera 24v24, 12vs12 är alldeles, alldeles för snålt tilltaget.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Dice har verkligen trillat ner i EAs multiplattformshål. Gött mer tunna spel som alla 5 åringar klarar spela ! <3

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av zaphiren:

Hoppas det finns "unlocks" och ranker.

hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.

Hur förstörde det spelet?
Det är inte många timmar man behöver spela för att lyckas låsa upp nåra vapen. Såvida man inte är riktigt jäkla dålig. Dessutom var inte vapnena så jädra mycket bättre än orginalen iaf.

Grejen är det att när man väl för in sådana saker i spel så riktas all fokus på dessa grejer och andra saker glöms bort. Folk spelar inte för att de vill ha så pass roligt som möjligt, utan för att de vill komma vidare och få det där fräcka vapnet/grejen längre fram. Detta leder fler än en gång till exploits och riktigt griniga spelare.

Detta var en av de grejer som fick mig att sluta spela bf2 knappt ett år efter att de släppts, detta och patcharna som förstörde mer än vad de gav.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Battlefield Bad Company 2 till PC och BF 1943 till PC? Såhär glad har jag inte varit på länge!

Medlem

Det är ju så Battlefield ip:t snart konkurerar ut The sims. undra hur de resonerar?

"Jag vet, vi gör en nedbantad version av ett gammalt spel och hottar upp det med en ny grafikmotor och kallar det battlefield 1943" sen säljer vi det för några hundringar...

Det sorgliga är att det kommer förmodligen bli ett bra spel eftersom BF 1942 är det enda bra BF spelet som gjorts (till PC i alla fall)


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av bMess:

Men vart är El Alamein?!? :/

Förhoppningsvis i cylinderarkivet, den hade MÄNGDER med fordon men alla antingen väntade på flyg eller flög.
(Personligen fann jag stort nöje i att sitta på ettan eller trean(norr&söder) och skjuta ner flyg med p-skott när det inte var match...för då flögs det.)

8)

Medlem

fan va kul! nostalgi givet köp!

Sweeeeet Hoppas dom lyckas knåpa ihop remakes på de flesta kartorna iaf!

Medlem

Hoppas man kan rejpa, det som är roligast i bf-serien!

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av zaphiren:

Hoppas det finns "unlocks" och ranker.

hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.

Hur förstörde det spelet?
Det är inte många timmar man behöver spela för att lyckas låsa upp nåra vapen. Såvida man inte är riktigt jäkla dålig. Dessutom var inte vapnena så jädra mycket bättre än orginalen iaf.

Grejen är det att när man väl för in sådana saker i spel så riktas all fokus på dessa grejer och andra saker glöms bort. Folk spelar inte för att de vill ha så pass roligt som möjligt, utan för att de vill komma vidare och få det där fräcka vapnet/grejen längre fram. Detta leder fler än en gång till exploits och riktigt griniga spelare.

Detta var en av de grejer som fick mig att sluta spela bf2 knappt ett år efter att de släppts, detta och patcharna som förstörde mer än vad de gav.

Tala för dej själva hörru du men jag har spelat sen demo releasen och spelar fortfarande med mina kompisar, har nog lagt ut en bra bit över 150 timmar på spelet men har dock aldrig lagt märke till griniga spelare!?

Unlocks ger spelet en längre livstid då folk gärna spelar vidare för att låsa upp saker.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Katana:

Jag är skeptiskt ända tills jag fått känna på spelet själv. Stort BF1942-fan, men mitt förtroende till DICE ligger på rekordlåg nivå pga alla deras fuckups sedan BF1942-release.

Kunde inte sagt det bättre själv. Tyvärr känns redan den unkna stanken av usel konsollportning runt 1943.

Men som stort fan av 1942 kan man ändå inte låta bli att hoppas att det finns någon vettig själ på DICE kvar som ser till att spelet släpps till PC med mer vettigt antal spelare och stöd för moddare.

Antalet kartor oroar mig inte lika mycket om det bara finns en karteditor och spelet går att modda. BF-Communityt är trots DICE minimala support starkt som få och är 1943 en bra plattform i grunden så kommer det bli succé. Build it and they will come.

Men som sagt det är nog tyvärr bara en fåfäng förhoppning att EA/DICE skulle inse att de skulle sälja spel som smör i solsken om de bara släppte ett bra multiplayerspel med bra motor och spelmekanik som är lätt att modda. De verkar helt ha stirrat sig blinda på konsollträsket och ser inte möjligheterna som är unika för PC.

Medlem

Jag hoppas hårt på det här spelet, det kan mycket väl floppa men det här har jag hoppats på länge. Synd att det verkar bli en nedbantad version dock.

Medlem

+ Andra vk
+ Propellerplan
+ Minispel (kan byggas på som bara fan)

- Minispel (varför inte släppa "the real McCoy" med en gång?)
- Animationerna känns lite som VF: Heroes
- Känns som ett spel i skuggan av det "oseriösa" BF: Heroes

Vi får väl se. Bara dumt att bygga förväntningar. Men hoppas kan man alltid göra.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Kul med nytt BF, speciellt 1943. Men som så många andra har uttalat sig om, endast 24 spelare? Kommer inte kännas... rätt.

Kom igen DICE, ni kan bättre.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

YES!! helvete va gött ! ^^

undrar om dom lägger in ironsights nu , eller om de blir som det var. att man typ zoomar lite bara hoppas på ironsights iaf
fan va gött detta kommer bli !!!! ^^

*update*

eeeeh... 12 vs 12....

Helvete vad besviken jag blir Lars Olof !!!

Medlem
Skrivet av Katana:

Jag är skeptiskt ända tills jag fått känna på spelet själv. Stort BF1942-fan, men mitt förtroende till DICE ligger på rekordlåg nivå pga alla deras fuckups sedan BF1942-release.

Precis, sen Wake demot ändrade FPS scenen och retail så har förtroendet minskat. Men du inser väl att bf1942 spelet var DICE´s väg till miljonerna, och EA har förändrat "allt".

Inaktiv

ja vad ska man säga. 33 år och här sitter jag och mer eller mindre gråter av lycka för ett nytt spel. Men efter att ha gett upp 1942 för ett halvår sen så känns detta verkligen på tiden. Några saker om man får önska

1. Gör det klan/match vänligt.
2. Se till att att det har en bra revenuestream så att spelet underhålls. Alltså månadsavgift eller något annat som gör att det är värt att patcha o.s.v. Jag har tänkt många ggr: Undrar om 1942 fortfarande hade spelats i större utsträckning om det kostade 50 kr i månaden och på så sätt har Dice råd att anställa en QA/Patch utvecklare.

3. Se till att det kommer en bra karteditor.
4. Keep it simple yet challenging. Det ska vara lätt att komma igång men svårt och bemästra.

My 2 cents
Gammal BF42 spelare som funderar starkt på att säga upp sitt DDO konto

Medlem

Blev lite besviken, hade hoppats på Bf3 men istället visar de någon Warhawk-kopia... (sjukt likt!) Men det kan nog, precis som Warhawk, va kul ett tag.


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem
Skrivet av Lerner:

YES!! helvete va gött ! ^^

undrar om dom lägger in ironsights nu , eller om de blir som det var. att man typ zoomar lite bara hoppas på ironsights iaf

Du menar sån skit som gör att man rör sig i slowmotion och som samtidigt täcker halva bilden?
Sen för att någon ens ska använda det så förstör utvecklarna oftast det vanliga siktet så att skotten flyger nästan baklänges om man inte har ironsights uppe. Nej tack.

Att bf1942 inte hade ironsights gjorde att strider på medelavstånd blev så mycket intensivare. Man tappar ingen fart på att zooma och siktet utan zoom är inte helt åt skogen, framryckningar blir därför mycket lättare vilket bidrar till mycket mer action än bara campcampcamp.

Medlem
Skrivet av Gorr:

ja vad ska man säga. 33 år och här sitter jag och mer eller mindre gråter av lycka för ett nytt spel. Men efter att ha gett upp 1942 för ett halvår sen så känns detta verkligen på tiden. Några saker om man får önska

1. Gör det klan/match vänligt.
2. Se till att att det har en bra revenuestream så att spelet underhålls. Alltså månadsavgift eller något annat som gör att det är värt att patcha o.s.v. Jag har tänkt många ggr: Undrar om 1942 fortfarande hade spelats i större utsträckning om det kostade 50 kr i månaden och på så sätt har Dice råd att anställa en QA/Patch utvecklare.

3. Se till att det kommer en bra karteditor.
4. Keep it simple yet challenging. Det ska vara lätt att komma igång men svårt och bemästra.

Om punkt 2 kan jag bara säga... stort nej. Det ska inte behövas en månadsavgift bara för att de ska patcha spelet eller komma ut med något nytt.

Titta på Vavle och Team Fortress 2, inte nog med att det patchas i princip varje vecka det kommer även en massa nytt innehåll helt gratis. Detta medför ju att spelet fortfarande säljer väl och som bonus känner folk sig säkra i att köpa Vavle titlar.

Blir en ond cirkel i och med att de först måste ha pengar och sen kan tänka sig patcha etc. Det ena kommer inte utan det andra.

Inaktiv
Inaktiv

Ok, Frostbite motor är riktigt skön, MEN hoppas verkligen inte att det blir som o BF:BAD COMPANY. Där det suger att skjuta på folk.
För det första så tål man alldeles för mycket.
Sen när de väl dör, så ser det helt enkelt inte bra ut, en packning flyger lite lätt o dunstar ner i backen medans ragdollen flyger som en jäkla kartong... Ser löjligt ut.

Sen en detalj som jag tycker är rätt så betydelsefull är att vapnen är verklighetstrogna i de namn de går i...

Redaktör
Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av Gorr:

ja vad ska man säga. 33 år och här sitter jag och mer eller mindre gråter av lycka för ett nytt spel. Men efter att ha gett upp 1942 för ett halvår sen så känns detta verkligen på tiden. Några saker om man får önska

1. Gör det klan/match vänligt.
2. Se till att att det har en bra revenuestream så att spelet underhålls. Alltså månadsavgift eller något annat som gör att det är värt att patcha o.s.v. Jag har tänkt många ggr: Undrar om 1942 fortfarande hade spelats i större utsträckning om det kostade 50 kr i månaden och på så sätt har Dice råd att anställa en QA/Patch utvecklare.

3. Se till att det kommer en bra karteditor.
4. Keep it simple yet challenging. Det ska vara lätt att komma igång men svårt och bemästra.

Om punkt 2 kan jag bara säga... stort nej. Det ska inte behövas en månadsavgift bara för att de ska patcha spelet eller komma ut med något nytt.

Titta på Vavle och Team Fortress 2, inte nog med att det patchas i princip varje vecka det kommer även en massa nytt innehåll helt gratis. Detta medför ju att spelet fortfarande säljer väl och som bonus känner folk sig säkra i att köpa Vavle titlar.

Blir en ond cirkel i och med att de först måste ha pengar och sen kan tänka sig patcha etc. Det ena kommer inte utan det andra.

jag är realismkåt kanske. men mycket du säger låter ju också positivt...

Skriv svar