Inaktiv
Nytt grafikkort

För ngn vecka sedan la mitt grafikkort av oc nu ska jag köpa ett nytt. Min fråga är nu vilket jag ska köpa. Mitt moderkort: Dell inc., 0W5363.
Har fått ett tips om Sapphire Radeon X1950PRO 512MB, skulle det passa?

Inaktiv

Verkar som det är ett moderkort som tar P4 och PCI-e. I sådana fall passar grafikkortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

hur stor budget har du?

Inaktiv

Jag kan rekommender ett Radeon x1950pro 256. Det är billigt och funkar mycket bra! Fsat har du ytterligare lite mer pengar så kanske du kan köra på ett HD3870 eller vad dom nu heter

Inaktiv

Eller varför inte ett 3850 för 1300:-? Mer och bättre för dom pengarna finns inte.

Inaktiv

TIPS! ta bannemej inte 256mb! i minne alltså! dagens spel kräver mer. har x1950pro 256mb själv, å känns lite som om minnet stryper litegrann. Annars funkar det finnt, men som sagt så är nog 3850 ett bättre val.

Inaktiv

Visst, har du pengarna så ta hellre ett 512MB 3850, tänkte närmast på att du var inne på ett X1950PRO som ligger i ungefär samma prisklass som 3850 256MB. Skiljer ca 200:- mellan 256 och 512MB versionerna av 3850.

Inaktiv

Surt bara om man får veta att kortet med 512MB är försett med långsammare kretsar som man vill bli av med. Jag sa OM. Jag har dock inte upplevt att X1950PRO har begränsat på något vis alls när jag har spelat mer krävande saker med den burken. Faktiskt inget alls över huvudtaget. Har ändå kört på väldigt trevliga grafikinställningar. Nåja .....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Vobbler:

Har fått ett tips om Sapphire Radeon X1950PRO 512MB, skulle det passa?

Har det Helt Nytt. Fast jag är ingen sån som spelar krävane spel bara UNREAL TOURNAMENT 3 PÅ NÄST HÖGSTA UPPLÖSNINGEN OCH VÄLDIGT HÖGA INSTÄLLNINGAR. host^^

Kör Source på high (på allt).
Så ja... jag är glad som en morot i öknen
Köp ett du med och lira TF2 med mig på high så spöar vi skiten ut ryskarna


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Men alltså är det som jag skrev en P4 på moderkortet? i så fall kan man undra hur mycket det övriga systemet kommer att strypa.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar