Inaktiv

Bra grafikkort och jäkligt snyggt chassi! Bra minne också!

Inaktiv

Skulle byta dessa delar:

Chassit: [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327365&view=detailed#Pro...]

Grafikkort: [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342936] Icke

Minne: [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321028]

Sedan känns också nätagget som ett rikitgt overkill val. Men det är kanske ändå en bra investering. Förstår inte alls resonemanget med grafikkortet. Kanske förstå att väntetiden är lite lång på 8800GT korten, men väl ett 3870 kort istället. Bättre med snabbare minne bara och sedan så är chassit ett smakval, men detta chassi tycker jag är snygggt och har riktigt bra kylning.

Ska lägga till att jag inte såg att det var nya GTS korten...Behåll det där:)

Inaktiv

Ja det chassit var ju ännu snyggare! Note to all: Sexy time computerparts!

Medlem

Ja köp för allt i värden inte det gamla 8800GTS de med (320/640 minne). Sen 8800 GT är de väll en 3 veckor kö på så HD 3870 är ett bra alternativ, alternativ kanske det nya 8800 GTS lanseras i veckan.

Aatar du ska över klocka en del? Med tanke på moderkort och nätag du valt? Isf rekomdernas bättre minne, som CAMParn sa så är det smidigt med E.P.P då.

nj
Medlem

Nu är det ju det nya Geforce 8800GTS 512MB baserat på G92-kärnan som birre valt?

Medlem

Ja jag har valt nya geforce 8800gts med g92-kärnan. Och ja chassit var riktigt snyggt;)

Medlem

Ja det har du rätt i, vet inte vad jag tänkte på

Tänk på att moderkortet inte klara de nya modelrna av Core 2 duo och quad. Finns kort som ska klara de

Medlem

tänk på att du kan få vänta väldigt länge på grafikkortet, väntetiden kan bli upp till 2 månader och kanske längre ändå tyvärr


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

nj
Medlem
Skrivet av Dumlen:

tänk på att du kan få vänta väldigt länge på grafikkortet, väntetiden kan bli upp till 2 månader och kanske längre ändå tyvärr

Komplett har 100+ st 8800GTS 512MB från olika tillverkare på lager så...

Medlem

Köp Asus 8800GT TOP graffekort!!! kolla testerna på tomshardware!!

Tror fläkten på Ati korten låter typ som en hårtork!! Har ett x1950xt med samma fläkt lösning som på bilden vad jag kan se och det låter inte lite

Nvidia är bättre!!

SSen skulle jag välja Asus moderkort!! Dom är högklassiga!!

varför dual core och inte quad core?

lådan ser fin ut 8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv
Skrivet av Silenz:

Köp Asus 8800GT TOP graffekort!!! kolla testerna på tomshardware!!

Tror fläkten på Ati korten låter typ som en hårtork!! Har ett x1950xt med samma fläkt lösning som på bilden vad jag kan se och det låter inte lite

Nvidia är bättre!!

SSen skulle jag välja Asus moderkort!! Dom är högklassiga!!

varför dual core och inte quad core?

lådan ser fin ut 8)

8800 GT är ett väldigt bra grafikkort, men det finns knapt i lager, om man inte vill betala ~3k, som också 8800gts 512mb också kostar som finns i lager vad jag sett?
Angående ljudnivån så verkar det vara tvärt om vad jag har läst, 3870 har ok ljudninvå medans kylningen på 8800GT är fördjävlig, inte så bra kylning + hög ljudnivå.

Asus gör många bra moderkort, men ska man klocka så är det ofta mer värt att kolla in Gigabytes kort.

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:
Skrivet av Silenz:

Köp Asus 8800GT TOP graffekort!!! kolla testerna på tomshardware!!

Tror fläkten på Ati korten låter typ som en hårtork!! Har ett x1950xt med samma fläkt lösning som på bilden vad jag kan se och det låter inte lite

Nvidia är bättre!!

SSen skulle jag välja Asus moderkort!! Dom är högklassiga!!

varför dual core och inte quad core?

lådan ser fin ut 8)

8800 GT är ett väldigt bra grafikkort, men det finns knapt i lager, om man inte vill betala ~3k, som också 8800gts 512mb också kostar som finns i lager vad jag sett?
Angående ljudnivån så verkar det vara tvärt om vad jag har läst, 3870 har ok ljudninvå medans kylningen på 8800GT är fördjävlig, inte så bra kylning + hög ljudnivå.

Asus gör många bra moderkort, men ska man klocka så är det ofta mer värt att kolla in Gigabytes kort.

Ok!
Vad jag har sett så är 8800GT korten vassare än GTS korten och ganska rejält också. Asus har en egen variant med högre klockning på core och minne än alla andra dessutom! Sen inte nog med det för priset är ca 1000kr MINDRE än ett köpa ett 512mb gts kort idag! Som jag säger kolla testerna på GT vs GTS korten på toms hardware betänk också att det är ett GT kort som testas med lägre klockning än Asus kortet. Datorbutiken får in det 28/12 och dom tar ca 2300kr (Vet inte hur det prestarar mot det nya gts kortet men ändå)
Jag väntar 8) http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASN88GTTO...


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Saxat ut lite från Toms Hardware!!!

Varför lägga runt 3000 kr på ett 8800 GTS 640 MB eller ett Radeon 2900 XT (eller 2400 kr för ett 8800 GTS 320 MB) när det billigare kortet 8800 GT slår dem alla med marginal i de flesta fall?/Toms H

I enkelkortskonfiguration så håller inte prestandan av Radeon 3870 måttet mot GeForce 8800 GT./TomsH

Länk nedan till Asus egen sida för GT kortet
http://www.asus.se/products.aspx?l1=2&l2=6&l3=442&l4=0&model=...


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Jag menar ju det nya gts kortet! Därav 512mb minne och INTE 640mb/320mb som de äldre har/hade! Och sjävlklart klår det nya gts upp gt! Ett tips är att skaffa sig en Arctic cooling S1 kylare till GT
om man har möjlighet att få tag på en, ska vara en av de bästa kylarna och den är billig. Passar GT. Försöker själv få tag på en till mitt x1950pro , webhallen har lagt upp den på sin sida, men dom är ju tamefan hopplösa! Menar dom att dom inte ska lagerföra varan på sveavägen när de skriver "Ej i lager"? annars brukar de ju skriva beställningsvara.

Föresten... 2900 xt slår väll egentligen skiten ur de flesta grafikkort idag? bara att det där strömlekaget gör att det blir för varmt för att kunna komma nånstans... Är väll lite likadant med 38xx serien?

nj
Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

Jag menar ju det nya gts kortet! Därav 512mb minne och INTE 640mb/320mb som de äldre har/hade! Och sjävlklart klår det nya gts upp gt! Ett tips är att skaffa sig en Arctic cooling S1 kylare till GT
om man har möjlighet att få tag på en, ska vara en av de bästa kylarna och den är billig. Passar GT. Försöker själv få tag på en till mitt x1950pro , webhallen har lagt upp den på sin sida, men dom är ju tamefan hopplösa! Menar dom att dom inte ska lagerföra varan på sveavägen när de skriver "Ej i lager"? annars brukar de ju skriva beställningsvara.

"Ej i lager" som i att den inte finns i lager, är ju ny i deras sortiment med så det kan vara felskrivning eller att de helt enkelt bara väntar på att de ska dyka upp.

Skrivet av mirlamoooo:

Föresten... 2900 xt slår väll egentligen skiten ur de flesta grafikkort idag? bara att det där strömlekaget gör att det blir för varmt för att kunna komma nånstans... Är väll lite likadant med 38xx serien?

Nej, HD2900XT presterade egentligen inte bättre än nVIDIAs Geforce 8800GTS/GTX-kort i så mycket annat än 3DMark.
HD3800-serien har förbättrat läget en del, men Geforce 8800GT ska vara snabbare än HD 3870 i de flesta fallen enligt det jag läst om båda korten iaf.

Inaktiv
Skrivet av nj:
Skrivet av mirlamoooo:

Jag menar ju det nya gts kortet! Därav 512mb minne och INTE 640mb/320mb som de äldre har/hade! Och sjävlklart klår det nya gts upp gt! Ett tips är att skaffa sig en Arctic cooling S1 kylare till GT
om man har möjlighet att få tag på en, ska vara en av de bästa kylarna och den är billig. Passar GT. Försöker själv få tag på en till mitt x1950pro , webhallen har lagt upp den på sin sida, men dom är ju tamefan hopplösa! Menar dom att dom inte ska lagerföra varan på sveavägen när de skriver "Ej i lager"? annars brukar de ju skriva beställningsvara.

"Ej i lager" som i att den inte finns i lager, är ju ny i deras sortiment med så det kan vara felskrivning eller att de helt enkelt bara väntar på att de ska dyka upp.

Skrivet av mirlamoooo:

Föresten... 2900 xt slår väll egentligen skiten ur de flesta grafikkort idag? bara att det där strömlekaget gör att det blir för varmt för att kunna komma nånstans... Är väll lite likadant med 38xx serien?

Nej, HD2900XT presterade egentligen inte bättre än nVIDIAs Geforce 8800GTS/GTX-kort i så mycket annat än 3DMark.
HD3800-serien har förbättrat läget en del, men Geforce 8800GT ska vara snabbare än HD 3870 i de flesta fallen enligt det jag läst om båda korten iaf.

OK tack. Menar med extremkylning å sånt.. Många proffisionella klockare som använder kväve och sånt använder ju oftast ati kort tex 2900xt? Kanske för att de är sponsrade?

nj
Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

OK tack. Menar med extremkylning å sånt.. Många proffisionella klockare som använder kväve och sånt använder ju oftast ati kort tex 2900xt? Kanske för att de är sponsrade?

De flesta kända överklockarna benchar egentligen enbart 3DMark (samt då SuperPi) och eftersom HD2900XT överlag presterat bättre än 8800GTX/Ultra i just det samt har haft rätt fin överklockningspotential bara kortet kylts ordentligt så har det nog varit det ypperliga valet.
Börjar man däremot kika på prestandan i spel så kan HD2900XT tom falla under Geforce 8800GTS 320MB i vissa fall.

1
Skriv svar