Snyggt och bra chassi?

Inaktiv
Snyggt och bra chassi?

Är sugen på att köpa nytt chassi då mitt börjar bli lite för liten.

Jag vill ha en snygg och riktigt chassi, inte nå billigt plastchassi. ska få plats med fler än 4 HDDs. Pris är inte så noga, huvudsaken den är snygg och bra

Dell har ett chassi som är ganska snyggt: http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...

men chassit säljs inte separat.

har hittat denna på komplett, är dock med nätagg.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341529

Vilket chassi har du som du är nöjd med?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

PS! glömde att skiva att ljudnivån är jätteviktig!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv
Inaktiv

Inte kanske... Definitivt


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

är den bra lr? bra ljudnivå och blir inte för varm? min nuvarande låda blir väldigt varm och låter lite för mycket.

lutar år att det blir denna faktiskt: http://www.dustinhome.se/ProductDetails.aspx?ProdID=501011441...

men jag kommer inte handla än, blir i början av 2008 ifs. Men man vill ju kolla runt lite och få tips innan man köper...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Jag har funderat över detta själv, just köpt en Dell dator och är rädd att den ska låta rätt mycket, detta ogillas starkt och är därför också intreserad av ett case med bra ljuddämpning, samtidigt vill jag ju inte att grejerna ska haverera av värme inne i datorn. Vad finns det FÖRUTOM ett bra case som kan fixa det?

Inaktiv
Skrivet av sirdavva:

Jag har funderat över detta själv, just köpt en Dell dator och är rädd att den ska låta rätt mycket, detta ogillas starkt och är därför också intreserad av ett case med bra ljuddämpning, samtidigt vill jag ju inte att grejerna ska haverera av värme inne i datorn. Vad finns det FÖRUTOM ett bra case som kan fixa det?

Låter som om p182 skulle vara det perfekta chassit för dig? Väldigt tyst och kyler väldans bra.
Vad som kan göra en dator tyst å kall förutom chassie? Skulle väll vara kylning å annan ljuddämpning då. Kolla fläktarna, fixa bättre hårddiskupphägning så att det motverkar vibrationer, större och effektivare kylflänsar så man inte behöver jobbiga fläktar..

Medlem

Jag hade i alla fall kört på den Cooler Master som du länkade till, läs sweclockers recension.

Inaktiv

Jo det verkar ju skitnice. Funderade faktiskt på det själv förut, men när jag såg priset så va de inte mycket att snacka om, 2500kr?!?!. Tycker lixom att ett chassie för 1000kr+ är en ganska så mycket.

Medlem

Lånar tråden lite. Någon som vet hur ljudnivån är på Antec 900?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

PSU Corsair HX520W med flera är typ ljudlöst. De flesta nyare CPU-fläktarna är också tysta liksom grafikkort. Därefter behövs inget anmärkningsvärt chassi.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av Boomer:

Lånar tråden lite. Någon som vet hur ljudnivån är på Antec 900?

Med tanke på att det till stor del består av nät så skulle jag inte köpa det chassit. Det minsta lilla ett moderkort piper eller en grafikkortssfläkt låter så läcker det ut direkt.

Vad är så bra att ha 57 fläktar? Låg temperatur? Jaha, och vidare då, vad är meningen? Att eventuellt kunna klocka processorn 50MHz mer?

Trådskaparen: Jag tycker absolut du ska köra på Cosmos, verkar vara ett riktigt snyggt och bra chassi.
Är själv sugen på ett, lite sur att det inte fanns när jag köpte i början på året. Blev ett Coolermaster Mystique som visserligen är snyggt men väl pluttigt. Kommer kanske köpa Cosmos vid nästa uppgradering, lockar som fan att ha ett stort chassi igen.

Kan tipsa om ett riktigt bra nätagg, bästa som finns mer eller mindre, Seasonic Energy+ 550 watt, finns för endast 1000kr hos Komplett just nu.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335157
Garanterat tyst.

Inaktiv

50Mhz?!?! eheh:P Men inte bara att kunne klocka mer(blir ju tametusan mer än 50mhz!oftast...) De blir ju mer säkert och stabilt också, kanske håller grejerna längre också. Men vill man ha de tyst e de ju en bra ide att fixa fläktkontroll!( INTE SUNBEAM chromatic windmill eller vad den nu heter, har den själv och är INTE nöjd). Men iallafall så är det perfekt att ha, tyst när man surfar, kyler bra när man spelar, å då märker man de oftast inte. Tycker facktiskt att Antex 900 verkar vara ett bra chassie, dock inte de tystaste.. Som sagt så är gummiupphägning till hårddisk ett bra tips! Hjälper en hel del!

Medlem

signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

ska vara bra! ruskigt stort snyggt välventilerat osv osv.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Bra tråd, beställde precis ett p182b.


signatur
Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Den är lite väl Gamer-aktig för mig, har haft en liknande låda, gillas inte. Vill inte ha massa ljusdioder och skräp.

Tack för tipsen! hur tror ni mitt nuvarande nätagg funkar i Cool Master'n?

edit: Mitt nätagg: Hiper ATX 480W (såg att den inte va med i signaturen)


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

50Mhz?!?! eheh:P Men inte bara att kunne klocka mer(blir ju tametusan mer än 50mhz!oftast...) De blir ju mer säkert och stabilt också, kanske håller grejerna längre också. Men vill man ha de tyst e de ju en bra ide att fixa fläktkontroll!( INTE SUNBEAM chromatic windmill eller vad den nu heter, har den själv och är INTE nöjd). Men iallafall så är det perfekt att ha, tyst när man surfar, kyler bra när man spelar, å då märker man de oftast inte. Tycker facktiskt att Antex 900 verkar vara ett bra chassie, dock inte de tystaste.. Som sagt så är gummiupphägning till hårddisk ett bra tips! Hjälper en hel del!

Jag sa aldrig att man skulle ha ett system helt utan chassifläktar eller hur?
Två, kanske tre chassifläktar borde dock räcka i de flesta system. Har man ett grafikkort med kylare som blåser ut luften ur lådan är ju det ett stort plus, då har man egentligen en extra chassifläkt där, även om de flyttar mycket mindre än en 120mm.
Vad jag vände mig emot var lådor med fem, sex, i vissa fall ännu fler, chassifläktar. Det är helt onödigt i de flesta fall, även om man har en rejält klockad Core2 och ett 8800-kort.

[quote=oLjud]

Skrivet av mosoloa1:

Tack för tipsen! hur tror ni mitt nuvarande nätagg funkar i Cool Master'n?

edit: Mitt nätagg: Hiper ATX 480W (såg att den inte va med i signaturen)

Hur menar du, varför skulle det inte funka?
Det ska vara standardmått, även om nätaggen kan vara olika långa och Hiper brukar vara rätt korta så är det klart att du kan fästa det som det ska.
Däremot kanske det inte räcker till när du skaffar ett ännu mer strömhungrigt grafikkort eller klockar processorn men det är en annan sak.
Hiper tillhör inte de bästa nätaggstillverkarna precis, och deras effekttal är nog aningen överdrivna om man jämför med ett high-endmärke.
Med det sagt så kan jag säga att jag själv just har ett Hiper 480W, köpt av en polare som behövde nytt när han köpte nytt grafikkort. Funkar utan problem och är knäpptyst, dock har jag en lite mindre strömkrävande maskin än du.

Inaktiv

okej, funderade på om man ska köpa modellen där nätagg ingår (850W) (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341529)

istället för köpa chassi bara, så när jag köper nytt grafikkort så behöver jag inte oroa mig över nätagg:et...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av mirlamoooo:

50Mhz?!?! eheh:P Men inte bara att kunne klocka mer(blir ju tametusan mer än 50mhz!oftast...) De blir ju mer säkert och stabilt också, kanske håller grejerna längre också. Men vill man ha de tyst e de ju en bra ide att fixa fläktkontroll!( INTE SUNBEAM chromatic windmill eller vad den nu heter, har den själv och är INTE nöjd). Men iallafall så är det perfekt att ha, tyst när man surfar, kyler bra när man spelar, å då märker man de oftast inte. Tycker facktiskt att Antex 900 verkar vara ett bra chassie, dock inte de tystaste.. Som sagt så är gummiupphägning till hårddisk ett bra tips! Hjälper en hel del!

Jag sa aldrig att man skulle ha ett system helt utan chassifläktar eller hur?
Två, kanske tre chassifläktar borde dock räcka i de flesta system. Har man ett grafikkort med kylare som blåser ut luften ur lådan är ju det ett stort plus, då har man egentligen en extra chassifläkt där, även om de flyttar mycket mindre än en 120mm.
Vad jag vände mig emot var lådor med fem, sex, i vissa fall ännu fler, chassifläktar. Det är helt onödigt i de flesta fall, även om man har en rejält klockad Core2 och ett 8800-kort.

.....

Jo du har nog rätt, men jag tror endå att det hjälper lite, men inte så nödvändigt som sagt. men hur många har antec 900? använder du båda hårddiskburarna 2+ en bak 3 sen stor uppe 4 omd u vill kan du sätta dit 1 till. men annars är det 3fläktar som oftast kommer användas vad jag kan tänka mig.

Medlem
Skrivet av oLjud:

okej, funderade på om man ska köpa modellen där nätagg ingår (850W) (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341529)

istället för köpa chassi bara, så när jag köper nytt grafikkort så behöver jag inte oroa mig över nätagg:et...

Helt onödigt med 850 watt å andra sidan.
Sen är det stor risk att det där agget inte är alltför tyst, kanske inte låter jättemycket men tillhör knappast de tystare aggen på marknaden.

Kör på Seasonic eller Corsair (som köper många av sina agg från förstnämnda tillverkare) om du vill ha ett riktigt tyst kvalitetsagg.

Inaktiv

okej, få se när jag får min jul-lön va det blir. Återkommer då

kom gärna med förslag ändå


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Har beställt ny data och valde då NZXT Zero.
Ser riktigt bra ut, har 8 stk fläktar med till ett pris av 1395.
Får Burken imorgon så jag återkommer vid närmare undersökning:D

Glömde länk

http://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/nzxt-zero-alu...

Jag köpte till ett corsair 520 watt nätagg för 935 spänn.

http://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/520w-corsair...

Inaktiv

Du får jätte gärna kommentera chassit när du fått den.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Hej igen:D

Har haft datan ett tag nu och det finns inget att anmärka. Fläktarna susar nästan helt ljudlöst. En fläkt sitter under, en över, fyra på sidan och en i .Riktigt bra.

Mitt moderkort ligger på 30 C

Quad proccersorn på 34-38 grader nu när jag skriver men den höjs väll ett snäpp när jag lirar.

Jag kan verkligen rekomendera det här chassit.

Inaktiv

Grattis till ett bra köp!

jag tror det blir Cosmo 1000 (utan PSU) när lönen kommer in på kontot
men man hinner nog ändra sig några gånger


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Vad rekommenderar ni för CPU kylare till en Intel Q6600? har orginal nu och känner att den inte är riktigt så bra som jag vill ha. jag vill kunna överklocka litegrann, nu är det inte möjligt. Kommer förmodligen att handla på datorbutiken så rekommendera gärna ngt från deras lager
Samt så undrar jag vad ni rekommenderar för chassifläktar till lådan? tänkte att det är nog lika bra att köpa några när jag lix håller på att fixa ett bra chassi


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

cpu kylarn verkade bra, men fläktlänken funkade inte ... tack för svaret ändå!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Jag får försöka en gång till då:)

[http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=NX120BLAC...]

sen sitter det ingen fläkt på cpu-kylaren jag länkade till förut, men det är bara att sätta på valfri 120mm fläkt

12
Skriv svar