Mördarnätter i WAR

Robot
Medlem
Mördarnätter i WAR

Tråkigt att det är så få som spelar WAR. Det är minst 11,5 miljoner som väljer att spela ett sämre spel..

Inaktiv

Men tyst på dig! dra inte igång denna evighetsdiskussion!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tråkigt att det är så få som spelar WAR. Det är minst 11,5 miljoner som väljer att spela ett sämre spel..

word!

Medlem

perfekt, har man nåt att underhålla sig med i helgen nu när tjejen är sjuk.

Fast det märks inte att det är lite spelare. På Karak Azgal är det folk i startzonerna även klockan 3-4 på natten. På dagarna är det ju full jäkla RVR med flertalet warbands överallt.

Inaktiv

500.000 gick tillbaka till Wow och plöstligt gick dom från 11 miljoner till 11.5 miljoner spelare.

Nejmen jag köpte Warhammer och jag ångrade att jag lade ut 550 kronor på spelet. Jag lvla till 11 och sen kom jag på att det inte fanns några spelar på servern. Dött överallt.

Medlem

Jag kör på Dragonback orvr snacket om att det ska vara dött är bara WoW spelar troll finns fortfarande massor med aktiva stora guilder och spelare i alla tiers i allafal på dragonback servern.

Spelet är långt ifrån dött 300.000 spelare är ändå väldigt mycket eftersom WoW enligt mig är ett undantags fall.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Spelar på Karak Eight Peaks, vilket är en av de mest aktiva europeiska servarna. Märker verkligen inte av någon brist på spelare. Tier 4 är bestridd dygnet runt av stora styrkor från båda sidorna, och de lägre tiersen är också mycket väl befolkade.

Medlem

Finns det ingen trial på WAR än vill gärna testa det och sen får man se om det blir ett köp

Medlem

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Venomghast:

Finns det ingen trial på WAR än vill gärna testa det och sen får man se om det blir ett köp

En trial kommer att lanseras i samband med nästa stora patch.

Annars kostar inte spelet mer än 300kr (både Collector's och vanliga). Då ingår 30 dagar, utan att du behöver regga kreditkort som i WoW.

Medlem

Stackars WAR lyckades inte ens skrapa ihop till mer än 300 000 spelare, tror EA hade räknat med fler. Var är alla som hävdade att WAR skulle kunna konkurrera med WoW? Nu kommer till och med Mythic bli tvungna att sparka ännu fler folk.

Källa: http://www.shacknews.com/onearticle.x/57088

Medlem

War är bättre än wow.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Stackars WAR lyckades inte ens skrapa ihop till mer än 300 000 spelare, tror EA hade räknat med fler. Var är alla som hävdade att WAR skulle kunna konkurrera med WoW? Nu kommer till och med Mythic bli tvungna att sparka ännu fler folk.

Källa: http://www.shacknews.com/onearticle.x/57088

Så för att WAR har mindre spelare än WoW så betyder det att det suger? Man förstår ju varför så många lirar WoW om dom tänker som du. Märker ingen brist på spelare btw sånt vi får gratis i WAR skulle Blizzard slänga in i en expansion.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

War är riktigt roligt, nu när 2 nya klasser strax anländer samt Black Guard (som vart det ja ville spela från start) finns med blir det nog nystart i WAR aldeles snart.

Medlem

Jag och säkert många andra skulle nog fortfarande spela WAR om det inte vore för GOA. Jag ville faktiskt spela men tack vare deras inkompetens blev det aldrig möjligt efter de 30 gratis dagarna.

EDIT:

Folk måste få in det i skallen att bara för att ett spel har 11.5 miljoner konton betyder det inte att det är det bästa spelet. Kort sagt, STÖRST BETYDER INTE BÄST.

Medlem

Har WAR verkligen tappat så mycket folk!? Riktigt synd, spelet är ju enormt kul!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

sai
Medlem

Till de som spelar WAR just nu:

Har Mythic lagt in mer pve content ala DAoC eller är det fortfarande väldigt mkt pvp:ande för dess egen skull. Inget fel i det iofs, men det är kul att kunna varva med annat också då och då.

Och vad är det som har ändrats sedan release? Gillade pvp balansen, men guildet jag skulle med i föll samman pga guild leaders som ville tillbaka till WoW.

Medlem

förbokade WAR körde det i 1 månad tröttnade och nu kör jag det igen och det är mycket roligare har märkt att det ofta är så pga av att man har så höga förväntningar då det är nytt sen då man testar det igen då vet man vad man får så det blir roligare i längden.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av sai:

Till de som spelar WAR just nu:

Har Mythic lagt in mer pve content ala DAoC eller är det fortfarande väldigt mkt pvp:ande för dess egen skull. Inget fel i det iofs, men det är kul att kunna varva med annat också då och då.

Och vad är det som har ändrats sedan release? Gillade pvp balansen, men guildet jag skulle med i föll samman pga guild leaders som ville tillbaka till WoW.

PvE är bland det tråkigaste som finns, oavsett mmo. Men ja, det finns mycket PvE att hämta, om jag uppfattat vad du menar rätt.

Medlem

Nu när RvR delen funkar mycket bättre än det gjorde vid start är warhammer mycket roligare. Med nästa update på zone cappningen kommer warhammer vara där det borde ha varit vid relaese. Det är iaf vad jag tror.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Deadflag:

Stackars WAR lyckades inte ens skrapa ihop till mer än 300 000 spelare, tror EA hade räknat med fler. Var är alla som hävdade att WAR skulle kunna konkurrera med WoW? Nu kommer till och med Mythic bli tvungna att sparka ännu fler folk.

Källa: http://www.shacknews.com/onearticle.x/57088

Så för att WAR har mindre spelare än WoW så betyder det att det suger? Man förstår ju varför så många lirar WoW om dom tänker som du. Märker ingen brist på spelare btw sånt vi får gratis i WAR skulle Blizzard slänga in i en expansion.

Ehh har jag sagt att det suger? Jag säger att det inte på långa vägar kan konkurrera med WoW så som många påstod innan det släpptes, WAR har inte ens 3% av den popularitet som WoW har. Man kan gnälla i all oändlighet om att antal spelare inte påvisar kvalitet, men att jämföra WoW och WAR är som att jämföra Socialdemokraterna och Piratpartiet i popularitet.

Sen jämför du Wrath of the Lich King med några uppdateringar som WAR har gjort, de går ju inte ens att jämföra. WoW gör även gigantiska uppdateringar hela tiden som är gratis.

Som vanligt har Blizzard visat att de är bra mycket smartare och håller högre kvalité än alla andra spelutvecklare.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Fast det märks inte att det är lite spelare. På Karak Azgal är det folk i startzonerna även klockan 3-4 på natten. På dagarna är det ju full jäkla RVR med flertalet warbands överallt.

Likadant på Karak-Hirn. Brist på spelare är det inte.
man måste inte ha 11.5 mille spelare för att fylla upp några servrar

Anyways ska bli härligt att jaga folk att mörda =D
samtidigt lite bittert då jag vet att när väl Choppa kommer blir det klassbyte =D


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Deadflag:

Stackars WAR lyckades inte ens skrapa ihop till mer än 300 000 spelare, tror EA hade räknat med fler. Var är alla som hävdade att WAR skulle kunna konkurrera med WoW? Nu kommer till och med Mythic bli tvungna att sparka ännu fler folk.

Källa: http://www.shacknews.com/onearticle.x/57088

Så för att WAR har mindre spelare än WoW så betyder det att det suger? Man förstår ju varför så många lirar WoW om dom tänker som du. Märker ingen brist på spelare btw sånt vi får gratis i WAR skulle Blizzard slänga in i en expansion.

Ehh har jag sagt att det suger? Jag säger att det inte på långa vägar kan konkurrera med WoW så som många påstod innan det släpptes, WAR har inte ens 3% av den popularitet som WoW har. Man kan gnälla i all oändlighet om att antal spelare inte påvisar kvalitet, men att jämföra WoW och WAR är som att jämföra Socialdemokraterna och Piratpartiet i popularitet.

Sen jämför du Wrath of the Lich King med några uppdateringar som WAR har gjort, de går ju inte ens att jämföra. WoW gör även gigantiska uppdateringar hela tiden som är gratis.

Som vanligt har Blizzard visat att de är bra mycket smartare och håller högre kvalité än alla andra spelutvecklare.

Siffror, statestik och...

war = 300k
wow = 2m

Skilnaden är inte speciellt stor.

Medlem

Och Källa för de som undrade över 2m

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Som vanligt har Blizzard visat att de är bra mycket smartare och håller högre kvalité än alla andra spelutvecklare.

Stor spelarbas = Många att försöka göra nöjda = Hardcore spelare blir lämnade utanför då casuals är fler.

En stadig spelarbas med bra spelare är roligare än en hord av idioter.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Jag och säkert många andra skulle nog fortfarande spela WAR om det inte vore för GOA. Jag ville faktiskt spela men tack vare deras inkompetens blev det aldrig möjligt efter de 30 gratis dagarna.

Jaså? Jag hade inga problem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Tråkigt att det är så få som spelar WAR. Det är minst 11,5 miljoner som väljer att spela ett sämre spel..

Det är minst 11.5 miljoner som väljer att spela ett spel de tycker är bättre, även om inte du gör det. Jag är en av dessa. Testade WAR men det var så riktigt tråkiga animationer, inget speciellt med miljöerna och allt i stridssystemet är precis som i WoW. Detta är några av de anledningar till att jag spelar WoW istället för WAR.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Hade jag bara haft tid så hade WAR haft 300.001 subscribers
Sugen på att aktivera igen men det blir väl som innan, veckor utan att man loggar på...


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

12
Skriv svar