Mördarnätter i WAR

Medlem

Jag hoppades på AoC och blev besviken på allt utom det grafiska. Jag hoppades sedan på WAR men upptäckte redan i betan hur besviken jag skulle bli när det släpptes, vilket stämde. Flygande bajskorvar, mobs som hackar fram mot dig, en fruktansvärt dålig uppsättning av definierade synbara skill-effekter. Plus alldeles för många färdigheter som var för lika varanda och bara blev en enda röra.

Alla spel har sina för- och nackdelar, men inget har kommit i närheten av World of Warcrafts gedigna kvalité. Blizzard kan man alltid lita på när det gäller just kvalité.

Sedan får alla WoW-hatare försöka inse att många verkligen -hoppades- på WAR för att de var uttråkade. Jag har försökt tycka om det, men det har helt enkelt inte samma kvalité - enligt mig.

AoC äger både WAR och vovvarna.


signatur
NIB
Medlem

Jag ser riktigt fram emot mördarnätterna med start imorgon, man bäddar ner ungarna och frugan och sätter sig med ett glas rött och slipar de virtuella knivarna!

WAR är mitt första MMORPG och jag är grymt nöjd, har inte gillat Warcraft sen den snuttiga anime-grafiken introducerades för att göra amerikanerna nöjda, redan i Warcraft III.

Det som Warhammer Online behöver är folk - det är en enorm skillnad på en server med mycket folk och en med lite, när det gäller rvr och pvp. Man vill ju slåss mot andra spelare, annars kan man lägga av. Därför bör man alltid när man startar med WAR välja en server med hög population. Jag skulle gärna se att Mythic kryper till korset och drar ner antalet servrar till ca hälften, man siktade lite väl högt från början. Sen kan man utöka när folk strömmar tillbaka, för det här är ett grymt spel, and no mistake, det blir bättre med varje patch!

Fråga - är det sån jäkla skillnad på en open rvr server och en core server? Jag har bara sett fiender på min mark en enda gång på Eltharion, så det är ju inte så att man får den där spänningen att man kollar sig över axeln i en low-pop server.
Funderar på att rulla ny gubbe i en high pop core server nämligen.

Medlem
Skrivet av NIB:

Fråga - är det sån jäkla skillnad på en open rvr server och en core server? Jag har bara sett fiender på min mark en enda gång på Eltharion, så det är ju inte så att man får den där spänningen att man kollar sig över axeln i en low-pop server.
Funderar på att rulla ny gubbe i en high pop core server nämligen.

Skillnaden är att du kan bli attackerad överallt på en full pvp server. På en core server kan du välja att inte flagga dig för PvP i normala zoner om du vill, dock på min server Karak-Hirn springer alla runt flaggade så det är nästintill full PvP =D

Vare sig du vill spela order eller destruction tipsar jag om karak-hirn, bra ös och väl organiserat på båda fronter. Om du kommer till Destruction på Karak-Hirn kan du haka å mitt gille om du känner för det. www.trueblood.eu (eller bara kontakta någon trueblood ingame


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kebbe:

Tråkigt att det är så få som spelar WAR. Det är minst 11,5 miljoner som väljer att spela ett sämre spel..

Det är minst 11.5 miljoner som väljer att spela ett spel de tycker är bättre, även om inte du gör det. Jag är en av dessa. Testade WAR men det var så riktigt tråkiga animationer, inget speciellt med miljöerna och allt i stridssystemet är precis som i WoW. Detta är några av de anledningar till att jag spelar WoW istället för WAR.

Du förutsätter att alla 11,5 miljoner spelare faktiskt har testat någonting annat än Blizzards virtuella hög av skit.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kebbe:

Tråkigt att det är så få som spelar WAR. Det är minst 11,5 miljoner som väljer att spela ett sämre spel..

Det är minst 11.5 miljoner som väljer att spela ett spel de tycker är bättre, även om inte du gör det. Jag är en av dessa. Testade WAR men det var så riktigt tråkiga animationer, inget speciellt med miljöerna och allt i stridssystemet är precis som i WoW. Detta är några av de anledningar till att jag spelar WoW istället för WAR.

Du förutsätter att alla 11,5 miljoner spelare faktiskt har testat någonting annat än Blizzards virtuella hög av skit.

Vad spelar det för roll om de har spelat något annat eller inte? De spelar ju förmodligen eftersom de tycker att det är kul. Bara för att du tycker att det är skit så skulle jag tro att dessa 11,5 miljoner spelare du snackar om tycker annorlunda, iaf de flesta.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Det känns snarare som att spelarantalet har ökat sedan jag började spela i mitten av december.. körde en keep raid med ett fullt WB mot ett fullt destro WB idag klockan halv fem, på helgerna är det ännu mer folk.. det var det inte förut. (Spelar på eltharion)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av kebbe:

Tråkigt att det är så få som spelar WAR. Det är minst 11,5 miljoner som väljer att spela ett sämre spel..

Det är minst 11.5 miljoner som väljer att spela ett spel de tycker är bättre, även om inte du gör det. Jag är en av dessa. Testade WAR men det var så riktigt tråkiga animationer, inget speciellt med miljöerna och allt i stridssystemet är precis som i WoW. Detta är några av de anledningar till att jag spelar WoW istället för WAR.

Du förutsätter att alla 11,5 miljoner spelare faktiskt har testat någonting annat än Blizzards virtuella hög av skit.

Vad spelar det för roll om de har spelat något annat eller inte? De spelar ju förmodligen eftersom de tycker att det är kul. Bara för att du tycker att det är skit så skulle jag tro att dessa 11,5 miljoner spelare du snackar om tycker annorlunda, iaf de flesta.

Jag svarade på meningen "Det är minst 11,5 miljoner som väljer att spela ett spel de tycker är bättre." och du svarar med "Vad spelar det för roll om de spelat annat eller inte?

Det kan inte vara 11,5 miljoner som tycker att spelet är bättre i och med att de inte testat någonting annat?

Medlem

Jag tror att WAR kommer bli mycker mer populärt när folk kan få testkonton. Det var så jag började spela wow... Nu skaffade jag nyligen WAR ändå men jag var lite irriterad över att jag inte kunde testa det innan. Jag antar att många som slutat med WAR och gått tillbaka till wow gjort det på grund av buggar och sånt som inte varit fixat. Wow var ju lika dant i början. Man märker vissa buggar i WAR nu också men det är inte så farligt tycker jag. Jag tycker nog största fördelen med WAR är att man kan ha roligt från level 1 istället för att behöva questa runt i timtal för att kunna vara med på nåt.

12
Skriv svar