Core 2 Duo E4600....

Medlem
Core 2 Duo E4600....

Shenare.
Jag fick hjälp förut och vet nu att mitt moderkort tillåter mig att köpa en Dual Core, och jag funderar på en Intel Core 2 Duo E4600...
När man köper ny processor, får man med kylarpasta och andra tillbehör som behövs eller måste man köpa det separat?
Här är vad som sitter i datorn, säg gärna om det är någonting som inte skulle fungera med en Dual Core:

Processor: Pentium 4, 3.20 Ghz

Minne: 2 ggr. Kingston DDR2 1024MB (2 GB )

OS: Windows XP Home

Grafikkort: Asus Geforce 8600GT 512 MB DDR3

Riktigt bra fläktar från Artic Cooling och ett 500Watt's ACE nätagg.

Tack /// Caddi

Inaktiv

När du köper en såkallad "Boxed" processor så medföljer fläkt samt kylmedel, vilket redan är ditsatt. Allt du behöver göra är att montera ihop delarna och låta värmen göra resten. Vad gäller resten av delarna ska det nog funka fint!

Medlem

Jo, men alltså, jag har ju en ny super-processorfläkt, så kan man ta av kylmedlet från den medföljande fläkten och sätta på den andra?

Inaktiv

Den senaste C2D jag köpte tog jag bort kylpastan och satte dit egen, eftersom den ditsatta bestod av någon dålig sort som dessutom satt ojämnt.
Använd kylningen med fläkt som följer med till C2D:n den passar och är oftast riktigt bra.
Om du kör P4 nu så vette tusan om du kan köra C2D på samma moderkort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem
Skrivet av unix:

Om du kör P4 nu så vette tusan om du kan köra C2D på samma moderkort.

Det går, dock bara E4000-serien då moderkortet enbart klarar 800MHz busshastighet.
Moderkortet i fråga är ett MSI 945GZM3.

Inaktiv

[quote=unix]Den senaste C2D jag köpte tog jag bort kylpastan och satte dit egen, eftersom den ditsatta bestod av någon dålig sort som dessutom satt ojämnt. [quote]

Ojämnt? Pastan smetar ju ut sig och fördelar sig jämnt när man slänger på kylaren :). Hur vet du att den medföljande är dålig?
Bråkar lite, men vafan det är ju tisdag.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar