Datorn startar om sig ibland... varför?

Medlem
Datorn startar om sig ibland... varför?

Hejsan.
Den senaste veckan nu så har datorn 3-4 gånger helt plötsligt bara startat om sig själv. Varför gör den det? När det har hänt så har jag inte hållit på med något krävande på datorn, utan bara varit på internet eller chattat. Jättemysko.

Medlem

Kanske någon drivrutin eller att den är för varm?


signatur
Inaktiv

mm prova att stänga av automatisk omstart vid blåskärm. Sry men jag kan inte var i huvvet, men Nj brukar veta, kika på vad han skrivit, han har skrivit det några gånger...

Inaktiv

Det har hänt för mig och det resulterande i att mitt bildskärmskort rök. Datorn var för varm.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

Har du testat att köra memtest86+?

Medlem

har du inte fått nån trojan eller annat knas i burken ?
ibland när jag... uhm porrsurfar så vill gärna datorn starta om sig med jämna mellanrum av sig själv..

Medlem
Skrivet av Karatekurt:

har du inte fått nån trojan eller annat knas i burken ?
ibland när jag... uhm porrsurfar så vill gärna datorn starta om sig med jämna mellanrum av sig själv..


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

mm prova att stänga av automatisk omstart vid blåskärm. Sry men jag kan inte var i huvvet, men Nj brukar veta, kika på vad han skrivit, han har skrivit det några gånger...

Om jag inte minns fel så är det kontrollpanelen-->System-->Avancerat fliken-->Start och återställning längst ner sen inställningar-->Bocka ur starta om automatiskt.


signatur
Medlem

Klockar du minnen grafik eller cpun så pröva sänk klockningen!
har du nyligen uppdaterat någon drivrutin då tänker jag närmast på chipset drivers och cpu driver så pröva hitta en äldre version!

Öppna burken och kolla om nån fläkt har pajjat och kän på alla kablar att dom sitter bra i sina kontakter.
Har du antiviryus program och brandvägg så se till att den är up to date och köre en complete scan

Hoppas det fixar sig


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar