Battlefield: Bad Company 2 i görningen

Medlem
Skrivet av BlueSam:
Skrivet av Phosphor:

Men ge upp med PC spelande already.

Varför ger ni inte upp med Konsol spelandet already?

En PC kan du förbättra, ojdå kan du inte det med konsol nawww synd. Man såg ju att GTA4 blev mycket bättre när det släpptes till PC.

Konsol

PC

Blev mycket bättre? Skojar du?!
Eller var du ironisk?

Medlem
Skrivet av Mortalis:
Skrivet av Redstar:

Pc död som döende spelplattform? Nja, snarare tvärtom, utveckla en bra handkontroll till pc
så är alla konsoller blåsta ur vattnet. Om du väger mellan ps3 och xbox 360 pga att Ps3 har blueray och 360 har ett bra live community, köp pc för där kan man få båda om man vill. En pc kommer alltid utklassa konsoller i prestanda och vara mer precisa. Då kan man skippa autoaim... Om man inte är 5 förstås, då kanske en konsoll är att föredra. Köp Wii isåfall.

PC är död.
A) Onlinefunktionen är bristfällig och komplicerad
B) Det är svårare att göra spel när alla har individuell hårdvara
C) Det blir orättvist spelande när vissa kan ladda en karta på 20 sekunder kortare tid än alla andra för de haft större lån av mamma och pappa.
D) Fuskande är mer utbrett på PC marknaden
E) Piratkopiering är MYCKET mer utbrett på PC marknaden

Du är en bakåtsträvare, adapt, dina pengar på datorn e bortkastade, för den är döende på spelmarknaden! Live with it

Ser fram emot ett till Bad Company!

Fan e det för jävla skitsnack, det e ju bara amatörer som sitter i soffan med den efterblivna kontrollen. Men sitt du där med ditt jävla autoaim o skit till dina lir, blir ju så mycket roligare då ... suck.

A. Är du ett stort skämt eller? BRISTFÄLLIG?!?!
B. Ja det är ju mycket svårare, det är ju därför konsolspelen har lika lång produktionstid är fulare att titta på och dessutom har lägre FPS.
C. Du låter som en kommunist. Singleplayer då? Varför ska jag sitta o vänta 3 min på massa skit ska läsas in från en långsam DVD när en hårddisk klarar av det på 5 sekunder?
D. Fuskas friskt på Xbox också kan jag informera om, GTAIV är ett bra exempel.
E. Köps mer spel till PC än konsol om man kollar på listorna.

PCn är inte död och kommer inte dö inom den närmsta tiden som plattform. Folk verkar tro pga att EA spottar ut massa spel till konsol betyder det att PCn håller på att dö ut. Knappast, anledningen till att de gör det är för att då kan de komma undan lättare med deras låga kvalite vad gäller spelen.
För det första så har medelsvensson som sitter i soffan en timme eller två på kvällen inte samma kvaliteskrav på ett spel som en PC spelare i regel har.
De kommer undan med sämmre texturer och modellerande. Bra grafik på Xbox360 = 100% motion blurr så man enkelt döljer alla missar...

Tompa: Har du sovit under en sten de senaste 6 åren? Att folk ogillar EA och det de står för är de välförtjänta av och de gör inte mycket åt att tvätta bort stämplen?
Eller du har HELT missat att EAs största försäljning av spel riktas mot barn/vuxna/folk som spelar sällan och gör spel utan innehåll och av dålig kvalite, hypear sen upp skiten via tv reklam osv (som dessutom är dålig).
Gruppen de riktar sig till har av förklarliga skäl dålig koll/mindre krav på upplevelesen.
Detta kommer de undan med pga såna som dig t.ex som ger Spore 4/5 de som inte är helt hjärntvättade/blåsta ser ju igenom fasaden och sågar/spottar/ogillar.
Sen köper de ju dessutom upp lovande spelföretag (dice) och gör om dessa till skit under deras regi. Det är ju inte DICE man ska skälla på givetivs utan EA.
Det är en fungerande företagsstrategi men den är lika äcklig för det, det sköts inte snyggt på något sätt.
Dom är givetvis inte skyldiga att göra någonting... det gör dom inte heller, inget vettigt iaf.
Jo en sak har EA lyckats släppa som är bra, Mass Effect. Förstår fortfarande inte vad som hände där.

Edits : Massa felskrivning

Medlem

bf bc2? hoppas att det blir bättre än ettan (som sög mer eller mindre)


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Redaktör
Skrivet av Fisse:

Tompa: Har du sovit under en sten de senaste 6 åren? Att folk ogillar EA och det de står för är de välförtjänta av och de gör inte mycket åt att tvätta bort stämplen?
Eller du har HELT missat att EAs största försäljning av spel riktas mot barn/vuxna/folk som spelar sällan och gör spel utan innehåll och av dålig kvalite, hypear sen upp skiten via tv reklam osv (som dessutom är dålig).
Gruppen de riktar sig till har av förklarliga skäl dålig koll/mindre krav på upplevelesen.
Detta kommer de undan med pga såna som dig t.ex som ger Spore 4/5 de som inte är helt hjärntvättade/blåsta ser ju igenom fasaden och sågar/spottar/ogillar.

En del i denna tråd beter sig som om de blivit våldtagna av spelföretagen, jag ifrågasätter det (rätt absurda) beteendet. Då börjar du vråla på mig. Jag är inte helt säker på varför...

Du tycker att jag är en komplett idiot som gav Spore en fyra i betyg. Visst, om man anlägger hardcore-gamerns perspektiv är Spore ingen höjdare. Men, försök bara för ett ögonblick förstå att det finns andra synsätt, det finns folk som faktiskt tycker om spel som Spore. Alla är inte l33t, vissa tycker det är helt ok att vara casual-gamers. Vi skriver även för dem. Om det inte passar dig står det dig fritt att läsa om spel på annat håll.

Uppenbarligen håller en stor mängd recensenter med mig, snittbetyget för Spore på Gamerankings är 84 procent. Och ta nu för fan inte upp det där trötta argumentet att det är skillnad på recensenter och "riktiga" gamers - de allra flesta av oss är samma människor.


signatur
Medlem

Att ni orkar...


signatur
Medlem

Mafia II och Alan Wake kommer jag inte spela på konsol iaf, den saken är säker.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

va, inget battlefield 1,5 då?

Inaktiv

BF pc fans kan googla "Battlefield 1943".. de verkar bli vår giv. Imorgon lär vi veta mer.

Medlem

Det är ju nästan som att Mario skulle blivit Sega exklusivt.
Men det lär nog dyka upp så småningom hoppas jag. Finns annat att spela under tiden.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

forstor inte vissa som kebbe. jag ar 99,9 % saker pa att det kommer ett bf till pc. men sjalv vantar jag hellre 2 ar om jag far ett bra spel an ett spel de bara gjort.

Medlem
Skrivet av gurgel:

PC död? Tror inte de va. 3 av de mest sålda spelen 2008 var till PC. Så länge man släpper pc-spel som kräver online funktioner så säljs det tonvis. Ta det mest sålda svenskutvecklade spelet, bf2. De släpptes juni 2005 o toppar alla svenskutgivna spel 2008. Sånna spel finns knappt till konsol. De 2 starkaste genrerna bland hardcore gamers torde vare FPS o RTS, där har konsoller inget att komma med. Mortalis, din analys kom ur ett pensionärsarsle.

Det som säljs på PC är WoW, CS och The Sims, gud va bra, inget uttjatat där inte. Att BF2 toppar svenskutvecklade spel i försäljning säger inte ett piss om hela PC-marknaden då Sverige va klen på att ge ut spel förra året, de va BFBC och Mirror's Edge, vilket släpptes i somras och i november.

Ang "sånna spel finns knappt till konsol", har du levt under en sten senaste åren eller? Halo, Gears of War, God of War, Resistance, Killzone, Little Big Planet, MGS, Motorstorm, GTA ja listan kan göras lång.

Det mest sålda FPS-spelet till PC är Half-Life och de har sålt 9 miljoner ex, Halo 3 har sålt 8 miljoner och har då varit ute MYCKE kortare tid

Dags att vakna upp ur drömmen där PCn är överlägsen, allt den har är bättre grafik och i vissa fall bättre kontroller, but that's it. PCn är ett verktyg nu för tiden, ingen spelmaskin.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Dags att vakna upp ur drömmen där PCn är överlägsen, allt den har är bättre grafik och i vissa fall bättre kontroller, but that's it. PCn är ett verktyg nu för tiden, ingen spelmaskin.

PCn har alltid varit ett verktyg och kommer alltid att vara det. Det är därför det finns en PC hemma hos alla, vare sig de äger en wii, ps3 eller en 360. Så marknaden för spel till PC kommer alltid att finnas där. Med bättre grafik och kontroller.

Medlem

Glöm inte Battlefield 1943 som skall komma!

checka.. http://www.battlefield1943.com/ !!

Medlem
Skrivet av vidde:
Skrivet av Mahone:

Dags att vakna upp ur drömmen där PCn är överlägsen, allt den har är bättre grafik och i vissa fall bättre kontroller, but that's it. PCn är ett verktyg nu för tiden, ingen spelmaskin.

PCn har alltid varit ett verktyg och kommer alltid att vara det. Det är därför det finns en PC hemma hos alla, vare sig de äger en wii, ps3 eller en 360. Så marknaden för spel till PC kommer alltid att finnas där. Med bättre grafik och kontroller.

Visst kommer de finnas spel, men de är viktigt att dom är bra också, vilket de inte släpps så mycke av längre på PC. Spel som kommer finnas kvar är MMO och casual medans konsol tar över hardcore. Skulle inte förvåna mig om nästa generations konsoler kommer att ha ännu bättre stöd för tangentbord och mus, kanske tom följer med, och då tappar PCn rejält.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av vidde:
Skrivet av Mahone:

Dags att vakna upp ur drömmen där PCn är överlägsen, allt den har är bättre grafik och i vissa fall bättre kontroller, but that's it. PCn är ett verktyg nu för tiden, ingen spelmaskin.

PCn har alltid varit ett verktyg och kommer alltid att vara det. Det är därför det finns en PC hemma hos alla, vare sig de äger en wii, ps3 eller en 360. Så marknaden för spel till PC kommer alltid att finnas där. Med bättre grafik och kontroller.

Visst kommer de finnas spel, men de är viktigt att dom är bra också, vilket de inte släpps så mycke av längre på PC. Spel som kommer finnas kvar är MMO och casual medans konsol tar över hardcore. Skulle inte förvåna mig om nästa generations konsoler kommer att ha ännu bättre stöd för tangentbord och mus, kanske tom följer med, och då tappar PCn rejält.

Du menar alltså att desto mer lika en PC konsolerna blir desto bättre för dem? Det har du ju givetvis rätt i. Både 360 och PS3 ser ju sig själva som mediacenter lika mycket som spelkonsoler, de har hårddiskar och möjlighet att spela musik och film, spelen är både singel- och multiplayer, du kan surfa och ladda ner - alla möjligheter som du på PC har haft i tio - tolv år i alla fall. Där har du givetvis en poäng eftersom Microsoft, Sony och Nintendo tjänar bra mycket mer pengar på att sälja spel till sina respektive konsoler än till PC. Så när konsolerna är som en PC så kommer ju givetvis PCn inte behövas längre.

123
Skriv svar