Medlem
Xion bra?

Hade tänkt köpa ett nytt nätaggregat, då jag har tittat runt en del har jag sett att det finns ett antal billiga med märket Xion, min fråga är då: är Xion bra?

=D


signatur

B lup

nj
Medlem

Xion verkar vara ett helt ok lågprismärke, är iaf två personer här på forumet som köpt ett sådant som driver relativt kraftfulla datorer.
Du kan läsa deras kommentarer om deras Xion-nätagg här.
Enda som är lite synd med Xion är att det inte riktigt finns angivet vad deras nätagg verkligen kan leverera på de olika railarna.

Medlem

kan ju passa på och fråga hur man vet att det passar i min låda?


signatur

B lup

nj
Medlem
Skrivet av Eottt:

kan ju passa på och fråga hur man vet att det passar i min låda?

Så länge du köper rätt sorts nätagg (antagligen ATX om det nu inte handlar om någon jätteliten låda eller möjligen märkesdator där specialvarianter ibland används) så bör det inte vara något problem då de följer en standardisering.
Det som kan skilja är möjligen djupet på dem, men de flesta är "normalstora" (eller hur man nu ska uttrycka sig).

Medlem

Mitt XION 500W fungerar fortfarande fel fritt

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Eottt:

kan ju passa på och fråga hur man vet att det passar i min låda?

Så länge du köper rätt sorts nätagg (antagligen ATX om det nu inte handlar om någon jätteliten låda eller möjligen märkesdator där specialvarianter ibland används) så bör det inte vara något problem då de följer en standardisering.
Det som kan skilja är möjligen djupet på dem, men de flesta är "normalstora" (eller hur man nu ska uttrycka sig).

hmm har en dator från HP:( dock verkar inte lådan speciellt liten =/
vet du hur/om man kan kolla om man har ATX? om det finns några speciella mått på hur bred och djup den ska va elller nått=)


signatur

B lup

1
Skriv svar