Logitech MX 1000 Laser Cordless Mouse

Inaktiv
Logitech MX 1000 Laser Cordless Mouse

Hejsan! Jag spelar mycket Cod4 och min mus höll på att pajja så jag gick och köpte en ny. Tänkte att jag skulle kosta på en rätt dyr mus anpassad för spel.

Lite Naiv som jag var så trodde jag att dyr mus var lika med bra(649 kr)... men inser nu att jag nog hade ganska fel.

Köpte en MX 1000 laser mus och jag är väldigt missnöjd. Jag tycker den är sämre än min billiga logitech som kosta typ 149.

För det första så tycker jag den är klumpig. Den är stor och tung, inge smidig alls när man ska lyfta den för att kolla åt olika håll osv.
Men sen tycker jag den har riktigt dålig precision.
Det är liksom svårt att bara träffa ikoner inne i windows. Alltså svårt å "pricka" med den.
Sen tycker jag det är så konstigt. Själva lasergrejen sitter typ under tummen. Så man liksom siktar med hela handen istället för ute i fingerspetsarna vilket gör det ytterliggare klumpigt.

Har prövat lite olika inställningar. Men där finns en ganska grov miss. Enligt "Help" filen ska det finnas avancerade inställningar i programmet där man kan ställa in ex. känslighet och upplösning. Men hur mycket jag än kollat i programmet så kan jag inte hitta några "avancerade" inställningar.

Trodde att om man betalade 649:- för en mus så skulle den vara överlägset mycket bättre än en riktigt billig. Men inser att jag var ganska dum när jag tänkte så, gick jag bara på ett billigt försäljnings knep?

Oj blev lite väl långt kanske. Men det jag undrar är om ni vet något om detta. Ska den inte kunna vara bra? Finns det nå fler inställningar jag kan pröva?

Inaktiv

Jo den väger nästan dubbelt så mycket som en MX518 vad jag vet.
Den går bara upp till 800-1000 dpi också, men det kan ju spela väldigt mycket mindre roll.
Det finns folk som anser att den har extremt bra precision.
När man spelar bör man iofs i första hand inte välja en trådlös.
Det finns nya drivrutiner som du kanske inte har på din CD.
Ska du köpa något annat vågar jag rekommendera MX518. Jag använder en musmatta i glas till min och det fungerar perfekt. I övrigt har man enligt lag öppet köp tror det är upp till en månad, oavsett vad butiken säger.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

I övrigt har man enligt lag öppet köp tror det är upp till en månad, oavsett vad butiken säger.

Lura inte i en massa skit som inte är sant. Finns INGEN lag som stödjer detta.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

nj
Medlem
Skrivet av unix:

Jo den väger nästan dubbelt så mycket som en MX518 vad jag vet.
Den går bara upp till 800-1000 dpi också, men det kan ju spela väldigt mycket mindre roll.
Det finns folk som anser att den har extremt bra precision.
När man spelar bör man iofs i första hand inte välja en trådlös.
Det finns nya drivrutiner som du kanske inte har på din CD.
Ska du köpa något annat vågar jag rekommendera MX518. Jag använder en musmatta i glas till min och det fungerar perfekt. I övrigt har man enligt lag öppet köp tror det är upp till en månad, oavsett vad butiken säger.

MX1000 är väl inte världens bästa spelmus, har iofs själv en sådan som jag använde som min "vanliga" råtta för spel och allt annat i några års tid. Spelade iofs främst WoW under tiden, men precis när jag skaffade den så nötte jag en del UT2004.
Märkte dock av att dess precision inte var den bästa när jag fick skicka in den på garantibyte och rotade fram min gamla MX500, som har glappa knappar, som ersättningsmus under tiden. Alla musrörelser hade oerhört mycket bättre flyt och gjorde inte lika stora hopp med MX500:an som MX1000.
Numera så kör jag en MX518 som vanlig mus när jag spelar/slösurfar, men den MX1000 som jag fick som ersättningsmus är fortfarande inkopplad, används dock för att "fjärrstyra" datorn från vardagsrumsbordet enbart.

Angående öppet köp så är det inget som är lagstadgat utan det är fullt frivilligt för butiker att lämna sådant om man handlar i butik dvs.
Handlar man däremot från postorderföretag så har man ångerrätt via distansköplagen i upp till 14 dagar. Dock så får man själv stå för fraktkostnaden tillbaka till affären.

MFC
Medlem

jag har mx1000 o visst, musen är tung och enligt mig är det en vanesak för en o annan tysk har man mördat i CS med den musen

Men visst.. finns ju renodlade möss med vikter o annat man kan laborera med..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

PurreSnurre: Jag skrev iofs "tror" men efter att ha kollat det är det tydligen så att man inte har något öppet köp alls om inte säljaren ger öppet köp. Däremot har man ångerrätt i 14 dagar när man till exempel har handlat över internet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag tänkte bara slänga in en liten snabb fråga här angående mus (tangentbord för den delen också). Jag har beställt en ny dator och bör få den lagom till Julen och har tänkt mig en hel del spelande, men jag behöver en ny mus och även ett tangentbord. Vad har ni och vad rekomenderar ni, lägger inte ut mer än MAX 900-1000 på båda delarna.

Förlåt om jag stjäl lite uppmärksamhet från orginalinlägget men då slipper vi ett till ämne i forumet ^^

Medlem

Mus
logitech Mx 518,
Tangetbord Saitek Eclipse.
Kör jag med helnöjd, halvhöga knappar, bra mellanrum och bra fjädring.

1
Skriv svar