Westwood-skapare på ny kula

Robot
Medlem
Westwood-skapare på ny kula

Inte mycket, om det ska bli westwood igen så ska det tamefan vara alla från 1998 och samma anda som dom hade då

Medlem

konsol- och iPhone-marknaden... hur skulle man kunna ha några förväntningar?

Medlem

Tänkte samma som Chrille...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja, det var verkligen inte intressant. Synd.

Inaktiv

PC/Konsol RTS/RPG... ja då kunde man ha fått höga förväntlingar iaf.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Oooooch hålet i bröstet blev nu ännu mörkare, visst konsoll, men iphone? Dock Command and conquer/red alert 1, 2 vore ju faktiskt inte helt fel att kunna giba på tråkiga bussfärder, då kanske det tlm vore värt att lägga pengar på en lite mer hightech mobil, istället för den gamla tegelstenen som tynger ner byxan xD

Medlem

Dom gjorde ett av mina favorit RPG en gång i tiden - Lands of Lore. Om dom kan göra ett nytt RPG med samma härliga mys-stämning som i första LoL så skulle jag bli lycklig. RTS kan jag klara mig utan dock hehe.


signatur
Inaktiv

NOX var ju faktiskt rätt trevligt.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Bra iPhonespel?

Medlem
Skrivet av Gortie:

Dom gjorde ett av mina favorit RPG en gång i tiden - Lands of Lore. Om dom kan göra ett nytt RPG med samma härliga mys-stämning som i första LoL så skulle jag bli lycklig. RTS kan jag klara mig utan dock hehe.

Yeah! LoL 1 var riktigt bra en gång i tiden. Tvåan kom jag aldrig in i dock.

Medlem

Sorgligt att ingen har koll på vad som hände med alla westwoodmedarbetare som slutade: Petroglyph Games

Medlem
Medlem
Skrivet av Chrille:

konsol- och iPhone-marknaden... hur skulle man kunna ha några förväntningar?

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Yeah! LoL 1 var riktigt bra en gång i tiden. Tvåan kom jag aldrig in i dock.

Nä, både tvåan och trean var katastrofala dessvärre. =/


signatur
Medlem

Ja, Lands of Lore var kanon (på sin tid). Älskade det spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av e-flex:

Sorgligt att ingen har koll på vad som hände med alla westwoodmedarbetare som slutade: Petroglyph Games

Vadå ingen har koll? FZ skriver om Petro när Petro har något nytt på G. Förstår inte att folk på något sätt blir besvikna över att den nya studion utvecklar till iPhone, när det enda enbart verkar vara EN person från Westwood delaktig.

Inaktiv

Nope soz..


signatur

a"C"RED -

Medlem

Man vet ju inte , de kanske vill mjölka consoles och iphone tills de har lite resurser att dra igång ett bamseprojekt där pc ingår som plattform?

1
Skriv svar