Geforce 8600Gt 512 MB?

Medlem
Geforce 8600Gt 512 MB?

Shenare.
Jag har letat länge efter grafikkort nu, och jag är egentligen ingen gamer, så jag tänkte satsa på ett kort i 1000 kronors klassen. Jag hittade 8600GT 512MB som enligt tester verkade helt okej för mitt spelande (t.ex. Oblivion, HL2)
Är det ett kort som ni skulle rekomendera mig att köpa, eller har ni ett bättre förslag? Jag vill inte komma över 1100 kronor.
Tack

nj
Medlem

Har du tänkt handla från någon särskild butik?

Medlem

näej inte precis...

nj
Medlem

PowerColor 1950GT 512MB kan ju vara ett tips, Inet.se är en riktigt bra butik fast då blir ju totalpriset inkl frakt ca 1160kr. Finns ju även lite billigare varianter för nedåt 900kr men då bara med 256MB minne.

Annars så kan du kika lite i den här sökningen på prisjakt som jag gjorde där jag valde ut vilka kretsar som kunde vara vettiga upp till 1100kr så kan du kika lite och jämföra med tex Tom Hardware's VGA Charts.

Inaktiv

Skulle rekommendera detta kort istället [http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342813&view=detailed#Pro...]. Även fast du inte ville ha något gamer-kort, så är det inte ekonomiskt försvarbart att köpa ett x1950GT. Med frakt så kostar det 1394Kr.

Medlem

rätta mig om jag har fel, men ett HD3850 slaktar väl ett 8600GT duktigt? kostar bara 300kr mer. finns i lager hos Komplett.se

Medlem

Jag har bestämt mig för ett Geforce 8600GT 256 MB nu, men när jag var nere på stan å frågade i en datorbutik så sa dom att det kanske kunde bli problem med mitt matningsdon och grafikkortet. Det ligger ju på 500W, så jag undrar bara vad dom kan ha menat med att det kunde bli problem...
Någon som vet?

Inaktiv
Skrivet av caddylac:

Jag har bestämt mig för ett Geforce 8600GT 256 MB nu, men när jag var nere på stan å frågade i en datorbutik så sa dom att det kanske kunde bli problem med mitt matningsdon och grafikkortet. Det ligger ju på 500W, så jag undrar bara vad dom kan ha menat med att det kunde bli problem...
Någon som vet?

Vad ska du betala för det kortet? Ska du spela är 8600GT ingen hit, bara så du är medveten om det.

Inaktiv

Jodå, 8600GT med 256mb ddr3 fungerar bra för spel, men inte allt maxat kanske, iallafall inte Crysis änsålänge. Resten av spelen som finns ute ska inte vara några problem. Jag skulle dock kört på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334576 eller 256mb versionen. Yes, HD3850 är bättre men det kostar över din gräns på 1100kronor också. Både 8600GT och x1950GT fungerar bra dock!

Inaktiv
Citat:

Jag har bestämt mig för ett Geforce 8600GT 256 MB nu, men när jag var nere på stan å frågade i en datorbutik så sa dom att det kanske kunde bli problem med mitt matningsdon och grafikkortet. Det ligger ju på 500W, så jag undrar bara vad dom kan ha menat med att det kunde bli problem...
Någon som vet?

Skulle inte kunna tänka mig att det ska bli några problem. 500W ska lätt kunna driva ett sådant kort och bra därtill. Även om nätagget är av sämre kvalitet. Rekommenderar fortfarande ett 3850 kort från komplett:)

Medlem
Skrivet av Kompressor:
Skrivet av caddylac:

Jag har bestämt mig för ett Geforce 8600GT 256 MB nu, men när jag var nere på stan å frågade i en datorbutik så sa dom att det kanske kunde bli problem med mitt matningsdon och grafikkortet. Det ligger ju på 500W, så jag undrar bara vad dom kan ha menat med att det kunde bli problem...
Någon som vet?

Vad ska du betala för det kortet? Ska du spela är 8600GT ingen hit, bara så du är medveten om det.

Mitt OC 8500GT fungerar bra i nyare spel, fast om man maxxar grafiken i tex crysis så går det lite segt.

EDIT: kan spela HL2 med allt på max + 4x AA och 16x AF 1024x768 och det flyter bra

Medlem

Okej nu, sista frågan innan jag trycker på beställ.
Ska jag ta ett 8600GT 512 MB, eller ett 8600GT 256MB?
512, eller 256...
Tack

Medlem

Jag beställde ett 8600GT 512MB grafikkort nu, men jag kom på en oroande sak efter min beställning. Kortet har ju DVI-1 skrämanslutning, och min skärm har bara VGA anslutning. :S
Vad gör jag nu? kommer jag inte kunna koppla i kortet i skärmen eller finns det liksom någon kabel som har DVI-1 i ena enden och VGA i den andra? Svara snabbt så jag hinner köpa

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Jodå, 8600GT med 256mb ddr3 fungerar bra för spel, men inte allt maxat kanske, iallafall inte Crysis änsålänge. Resten av spelen som finns ute ska inte vara några problem. Jag skulle dock kört på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334576 eller 256mb versionen. Yes, HD3850 är bättre men det kostar över din gräns på 1100kronor också. Både 8600GT och x1950GT fungerar bra dock!

Visst, tycker du det så är det väl bra. Trots det så är valet mellan 8600GT och X1950Pro inte svårt, ta och kika på lite tester så kommer du att förstå det. Faktum är att 8600GT blev inte vad det var tänkt, och levde inte upp till förväntingarna. Det var i mångt och mycket inte någon förbättring, bara ett nytt kort med ett nytt pris. Inte heller GTS blev vad det borde ha blivit.
Inget illa menat, men det är tyvärr så det är.

Medlem
Skrivet av caddylac:

Jag beställde ett 8600GT 512MB grafikkort nu, men jag kom på en oroande sak efter min beställning. Kortet har ju DVI-1 skrämanslutning, och min skärm har bara VGA anslutning. :S
Vad gör jag nu? kommer jag inte kunna koppla i kortet i skärmen eller finns det liksom någon kabel som har DVI-1 i ena enden och VGA i den andra? Svara snabbt så jag hinner köpa

Oroa dig inte, man får med en adapter.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Köp dig ett HD2600


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Köp dig ett HD2600

Jag skulle råda dig att köpa ett Radeon 3850! Det billigaste du hittar ligger runt 1300, då är det 256MB versionen. Detta spelar dock ingen roll, eftersom att ett sådant med bara 256MB presterar långt bättre än ett 8600GT med 512MB.
Ja, det ligger några hundringar över vad du ville ge, men tro mig, det är värt det flera gånger om!

Medlem

För sent... som sagt jag har redan beställt 8600GT 512 MB, och ja ja jag kanske skulle ha köpt ett 3850 men de blir bra såhär
jag bli säkert nöjd hursomhelst, tack för all hjälp btw!

Inaktiv
Skrivet av caddylac:

För sent... som sagt jag har redan beställt 8600GT 512 MB, och ja ja jag kanske skulle ha köpt ett 3850 men de blir bra såhär
jag bli säkert nöjd hursomhelst, tack för all hjälp btw!

Säker på att du inte hinner ändra då? Värt ett försök

Inaktiv

Du kommer bli nöjd med ditt nya kort, i promise!

Medlem

Kan inte mer än instämma med Kibb, tycker 8600gt har oförtjänt dåligt rykte.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar