Inaktiv
grafikkorts temp?

tjo!
har satt in ett gainward 8800gt vid spelande av crysis har jag en temp på 90-91 grader är det normalt eller måste jag fixa till det med mera fläktar?

Medlem

det är väl över det normala, normal temp på grafikkortet ligger runt 40-70 grader enligt mig, när du kommer upp till 115 grader så ska du nog tänka på att fixa bätre kylning.

/fatcat


signatur

/Fat_cat

Medlem

men hur mycket står tempen på när du inte spelar crysis? iaf jag skulle skaffa bättre kylning om jag var du.


signatur

/Fat_cat

nj
Medlem

Se den här tråden angående problem med fläkten på Geforce 8800GT-kort.
Verkar vara en mjukvarubugg som orsakar att kortens fläkt maximalt körs i 29% för en del oavsett belastning/temperatur på kortet.

Inaktiv
Skrivet av fat_cat:

men hur mycket står tempen på när du inte spelar crysis? iaf jag skulle skaffa bättre kylning om jag var du.

när jag inte spelar har jag runt 68 grader

Medlem

Jag har ett msi NX8800GT oc, gpu fan hastigheten låg på 29% men jag ändrade till 50 % med hjälp av nTune (Nvidias kontrollpanel)


signatur

/Fat_cat

Inaktiv

68 grader vid ej spelande låter lite högt.

Beroende på inställningar i spelet kan 91 grader vara ok vid spelande. Går nog att få ner temperaturen dock.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Bara lite OT:
Vad är det som gör att du kan se tempen på kortet?
Måste man ha speciella grafikkort som visar temperaturen, eller finns det något program att ladda ner?

(Skicka gärna ett PM som svar)

1
Skriv svar