Medlem
Ny dator :)

Hej
Jag ska köpa en ny dator snart och jag ska sätta ihop den själv. Jag har en budget på ca 10-15k
Är det nån som kan ge tips på bra produkter. Jag vill inte ha Amd processorer bara. Tack på förhand:)

Inaktiv

10-15K hm um då får du mycket dator.

Tycker till att börja med att ett bra aggregat och moderkort ska det läggas slantar på.

Vilken av C2D-processorerna tycker jag inte spelar lika stor roll, men med den budgeten kan man väl lägga lite extra där också.

I övrigt kan du ju ladda på med ett hyfsat grafikkort om du har tänkt satsa de slantarna du nämner. Där blir det väl lite diskussion.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Du kan ju få en väldigt bra dator för dom pengarna, gör som unix sa; Skaffa ett bra nätagg och moderkort, du kan ju lika gärna ta 4gig minne också, och ett 8800grafikkort kanske. Då bör du kunna spela det mest en lång tid framåt!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=82260

http://www.webhallen.com/prod.php?id=79982

Inaktiv

Varför länkar du till löjliga dyra grejer som finns sjuktligt mycket billigare?

4 gb 800mhz-ram får man för under tusenlappen och ett 8800GT ska man kunna få ca 400 kr billigare än ovan länkad.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Varför länkar du till löjliga dyra grejer som finns sjuktligt mycket billigare?

4 gb 800mhz-ram får man för under tusenlappen och ett 8800GT ska man kunna få ca 400 kr billigare än ovan länkad.

Nu är förvisso Asus TOP-kort rätt rejält överklockat, 700MHz/2GHz på GPU/minne jämfört med 600MHz/1.8GHz som är normalt för 8800GT.
Däremot så känner jag mig lite småskeptisk till de fabriksöverklockade korten för tillfället.
Vill minnas en artikel/nyhet om att nVIDIA tog in massvis av chassin från de flesta tillverkarna för att kunna köra värmetester och pressa korten maximalt stabilt med den nuvarande kylningen. Det kombinerat med att det iaf för tillfället finns en intressant bugg med GT-korten som för en del orsakar att kortets fläkt enbart körs i 29% av sitt maximala varvtal oavsett belastning när den bara ska ligga på det i idle gör att överklockade kort känns lite riskfyllt till viss del.

En bekant till mig som köpte ett Gainward-kort (om jag inte minns fel) vid GT:ts lansering upptäckte att han råkade ut för det tex och temperaturen sjönk rätt rejält när han via tredjepartsmjukvara ställde fläktens varvtal, vilket för tillfället även är det enda sättet att lösa problemet på med.

1
Skriv svar