Sälja pc köpa 360?

Medlem
Sälja pc köpa 360?

Tjenixen , funderar på att sälja datorn för att kunna köpa 360 .. Sååå hur mycke tror ni jag får för datorn?

Datorn:
AMD athlon 64 Dual core processor 3.0ghz
Geforce 8600GT 256mb
2gb ram
Hårdisk 160 gb
Dvd brännare
Dvd-rom läsare

19" dell skärm (ej platt)

Moderkortet: MSI k9n sli ultra

Inaktiv

3-4k... du får nog inget för skärmen.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

dell skärmarna speciellt p990 till p995 var av grym kvalitet så nån hundring kan han säkert få dock inga tusenlappar givetvis med tanke på att budget 22tums tft kostar 2000


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ja, jag skulle då inte vilja betala extra frakt eller så för att ta med mig en fet CRT skärm som i princip inte ens är användbar.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

ja ja ja skit skärmen haha vad tror ni jag får för datorn då ?? tack för svaren iaf

Medlem

inte den blekaste kolla blocket för ex på blocket eller tradera-


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ja, 3-4k för datorn. Graffekortet är crap och det är väl det de flesta bryr sig om ... men någon dum direktörs farsa kanske köper den för 6-7k.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Släng ut den på blocket till ett överpris och typ billigare vid snabb affär för på blocket betalar folk överpriser för datorer.

Lika så bra det att satsa på konsol. Köper man en modern dator idag och om ett år så är den omodern och spelen hackar och du måste börja dra ner på grafiken. En konsol håller en herrans massa år och grafiken blir bara bättre och bättre och spelen flyter klockrent.

Ska själv snart köpa chippad 360 och Wii. Den enda som är kvar på PCn är Cod4 och Crysis sen är jag done med PCn när det gäller spelandet.

Medlem

Tror den dumme direktören själv skulle ha råd med den då, utan fars hjälp.

För att svara på rubriken. Ser dina vägval med tanke på prestandan du har att handskas med, fast personligen skulle jag då sälja soffan och tvn för att uppa burken istället. Men det är ju jag.
Ett förslag som redan sagts är att just göra lite research för att kunna lägga sig på ett så bra pris som möjligt direkt. Då hoppa i efterhand visar bara osäkerhet. Kolla upp där du ska sälja den, eller inte, tex blocket, och se var andra datorer ligger. Helst så nära din spec som möjligt förstås.
Tror dock att Darth redan pinpointat prisklassen du sannolikt kommer hamna på.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

3-4 k :O:O:O trodde nästan jag skulle få 6 laxar åtminstonde men jaja 4 räcker väl det med xD haha

Inaktiv
Skrivet av sgt_lol:

3-4 k :O:O:O trodde nästan jag skulle få 6 laxar åtminstonde men jaja 4 räcker väl det med xD haha

17 bast, det är nog bättre extra knäcka någonstans istället för att sälja.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Tror den dumme direktören själv skulle ha råd med den då, utan fars hjälp.

För att svara på rubriken. Ser dina vägval med tanke på prestandan du har att handskas med, fast personligen skulle jag då sälja soffan och tvn för att uppa burken istället. Men det är ju jag.
Ett förslag som redan sagts är att just göra lite research för att kunna lägga sig på ett så bra pris som möjligt direkt. Då hoppa i efterhand visar bara osäkerhet. Kolla upp där du ska sälja den, eller inte, tex blocket, och se var andra datorer ligger. Helst så nära din spec som möjligt förstås.
Tror dock att Darth redan pinpointat prisklassen du sannolikt kommer hamna på.

Menade självklart att den dumme direktören var en farsa.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

^I know. Dryga jag ville bara påpeka din särskrivning, hehe. (språkfascism ftw)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Jühan:

Släng ut den på blocket till ett överpris och typ billigare vid snabb affär för på blocket betalar folk överpriser för datorer.

Lika så bra det att satsa på konsol. Köper man en modern dator idag och om ett år så är den omodern och spelen hackar och du måste börja dra ner på grafiken. En konsol håller en herrans massa år och grafiken blir bara bättre och bättre och spelen flyter klockrent.

Ska själv snart köpa chippad 360 och Wii. Den enda som är kvar på PCn är Cod4 och Crysis sen är jag done med PCn när det gäller spelandet.

Att påstå att spelen flyter klockrent är lögn, det har blivit mer och mer sånt iochmed att konsollerna ska klara bättre och bättre grafik med alljämnt nya motorer

Och glöm inte bort att chippade 360s kan inte använda live
Men till topic, är ju en mellanhyffsad dator för folk som inte gör så mycket med datorn förutom att surfa, chatta, photoshop och liknande program.

Så mellan 4-7k borde du få, skärm bör du skita i att sälja om inte köparen vill åka och hämta ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tja, om du bara ska spela så sälj den.
Men.
Köp en PS3 ffs, så får du en schysst konsol som inte låter som din dammsugare och som fungerar som den ska + bättre spel
>_>
<_<
*tänder en molotov*
*kastar*
*springer*
*gone*


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Greger:

Och glöm inte bort att chippade 360s kan inte använda live

Hinner ändå inte använda live, finns inte tid till det. Jag nöjer mig med singelplayer i spelen så när man har klara ett går man över till nästa. Det går visst att spela live med chippad box, går att stänga av chippet så då är det ingen fara när man går ut på live.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Tja, om du bara ska spela så sälj den.
Men.
Köp en PS3 ffs, så får du en schysst konsol som inte låter som din dammsugare och som fungerar som den ska + bättre spel
>_>
<_<
*tänder en molotov*
*kastar*
*springer*
*gone*

Köp en Xbox 360 ffs, så får du en schysst konsol som inte låter som din dammsugare ( Döbringer. hört talas om BenQ?) och som fungerar som den ska ( Syftar du på RRoD får du allt redigera och klargöra dig lite) + Bättre spel.

Att påstå att PS3 har bättre spel i dagsläget är ju ren idioti. Om 2-4 år kanske men jag tror att sgt_lol vill börja spela bra spel när han får det.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av sgt_lol:

Tjenixen , funderar på att sälja datorn för att kunna köpa 360 .. Sååå hur mycke tror ni jag får för datorn?

Datorn:
AMD athlon 64 Dual core processor 3.0ghz
Geforce 8600GT 256mb
2gb ram
Hårdisk 160 gb
Dvd brännare
Dvd-rom läsare

19" dell skärm (ej platt)

Moderkortet: MSI k9n sli ultra

Varför sälja? Du har en helt okej dator. Om det är Halo 3 och Mass Effect du suktar efter så kommer båda till PC under nästa år.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Döbringer:

Tja, om du bara ska spela så sälj den.
Men.
Köp en PS3 ffs, så får du en schysst konsol som inte låter som din dammsugare och som fungerar som den ska + bättre spel
>_>
<_<
*tänder en molotov*
*kastar*
*springer*
*gone*

Köp en Xbox 360 ffs, så får du en schysst konsol som inte låter som din dammsugare ( Döbringer. hört talas om BenQ?) och som fungerar som den ska ( Syftar du på RRoD får du allt redigera och klargöra dig lite) + Bättre spel.

Att påstå att PS3 har bättre spel i dagsläget är ju ren idioti. Om 2-4 år kanske men jag tror att sgt_lol vill börja spela bra spel när han får det.

Napp till slut


signatur

yolo

Medlem

Känns som denna hör mer hemma här.

Tråd flyttad.

Medlem

Max 3500 skulle jag värdera den till, är det 3Ghz CPU eller heter den 3000+?

Medlem

Varför ska du köpa en 360? Kanske inte blir så snyggt om du jämför med en PC och en 360 ett år. (Är tom. snyggare nu)
Mer spel till PC också.
Inge mer surf on web...tänk lite

EDIT: runt 3400kr för datorn


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Är du knäpp eller "byta" datorn mot en 360.... Next Gen up my ass

Medlem

Playstations skulle jag rekomendera, där är det lita hästar under huven iaf, samt att man kan lägga in OS så de bli som en vanlig persondator

Inaktiv

Jag tycker din dator är helt ok, det är klart att du får sätta ner grafiken lite grann i spelen som släpps idag. Men grafik vänjer man sig vid efter någon timme sålänge spelet är bra och fängslande.
Fast det är klart vill du hellre ha en Xbox så go for it. Att köpa en likadan dator idag ny (självplockade delar) kostar runt 5000 inkl. nytt windows XP/vista. Så jag skulle också säga som Greger, mellan 4-6-7 tusen spänn kanske.

Inaktiv

Yeah and btw, Go team Playstation!

Medlem

inte värt att byta datorn mot varken en PS3a eller en 360 fan, samma skit som sina föregångare fast med bättregrafik, Go Wii !!! där har vi äntligen lite nyskapande för första gången på länge.

Slutsats: Behåll datorn eller skaffa en Wii

Medlem
Skrivet av sirdavva:

inte värt att byta datorn mot varken en PS3a eller en 360 fan, samma skit som sina föregångare fast med bättregrafik, Go Wii !!! där har vi äntligen lite nyskapande för första gången på länge.

Slutsats: Behåll datorn eller skaffa en Wii

Tänk om han inte vill vifta med armarna som en idiot?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tänk för att då behöver han inte det, det mer än möjligt att slöspela Wii som precis med vilken annan konsoll som hälst om man nu är tråkig och vill det.

1
Skriv svar