Robot
Killzone 2

En förrenderad filmsekvens tog internet med storm; detta är vad PS3 kommer att klara av, sa Sony. Skitsnack sa jag. Nu kan jag bara konstatera, de hade rätt. Killzone 2 är bedårande, helt fantastiskt snyggt. Men grafik är inte allt. Story, presentation, ljud, spelupplevelse och nyskapande är några av de aspekter vi ofta saknar - erbjuder Killzone 2 något av detta?

#guerrilla, #sony


Medlem
Stor recension - Killzone 2

Gillade ettan skarpt. Blir ett givet köp när cashflowet lagt sig till rätta.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

kan ni inte göra en FZ-TV av Killzone?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Avstängd

Jag blir bara mer o mer sugen på detta! Det verkar dessutom vara ett bra cover-system här o det är guld värt!
Nu är det demon som avgör om det blir ett inköp eller ej, men det lutar åt köp!

Medlem
Skrivet av rolle90:

kan ni inte göra en FZ-TV av Killzone?

FZ har inte möjlighet att spela in från konsoller. Kanske kommer senare, men vad vet jag?

Bra recension annars, men spelet borde komma till PC så alla får avnjuta det.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Tyckte att recensionen var lite tunn. Ni tog aldrig upp att man kan köra med botar online och offline tex.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av rolle90:

kan ni inte göra en FZ-TV av Killzone?

FZ har inte möjlighet att spela in från konsoller. Kanske kommer senare, men vad vet jag?

Jo, vi har möjlighet att spela in film från både dator och konsol. Däremot har vi inte alltid den tid som krävs - det tar ruggigt mycket tid att videorecensera. Tyvärr. Men vi försöker finna tid att göra det oftare.


signatur
Medlem

Vänta ett tag? Så helghan är en radioaktiv soptipp som människorna som bosatte sig där innan lärt sig att leva i. Hur kommer det sig då att vanliga människor kan komma dit utan skydd och masker osv och ändå andas?

Storyn har rätt stora hål iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

... men spelet borde komma till PC så alla får avnjuta det.

Håller med! Så länge det inte är en kass portning med dålig känsla i kontrollerna (som t.ex. GoW).
Oj, höll på att glömma: DETTA ÄR MIN ÅSIKT SÅ SLUTA MED ERA VENDETTOR!

En bra recension, men jag tycker det läggs mycket fokus på att storyn är "tunn". Själv tycker jag inte den är tunnare än något annat som kommit de senaste åren i samma genre och helt klart bra.
(Verkar bra, jag har själv inte spelat det.)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Luktar lite Gears of War över det hela:)

Medlem

Av 36 reviews på metacritic (http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/killzone2?q=kil...) har fz.se gett det sämst betyg, eller delad plats med Total video games för att vara petig


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv
Skrivet av FortranNewbie:

Av 36 reviews på metacritic (http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/killzone2?q=kil...) har fz.se gett det sämst betyg, eller delad plats med Total video games för att vara petig

Speljournalister i allmänhet går inte att lita på tyvärr.

Är spelet nyskapande?

Medlem

4/5? Youve done it now FZ. Men det är väl rätt bra betyg för en shooter som gör allt bra men inte tillför något nytt till genre?

Medlem

Jag tycker det läggs alldeles för mycket fokus på tekniska-aspekter i de flesta stora spel idag. Så länge utvecklare fortsätter att ignorera berättelsen bakom spelet tänker åtminstone jag fortsätta min ständiga klagosång.

Inaktiv

Önska man hade en pS3...

Medlem

Spelet är ju inget speciellt nytt så fattar inte varför alla ska ge spelet så högt betyg.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Betyget jag satte tycker jag känns rättvist. Ett spel som endast förfinar existerande koncept har jag mycket svårt att motivera ett högt betyg till. Jag stryker inte möjligheten att ett sådant spel kanske kan tänkas komma, men det skall vara något magiskt för att lyckas få en 5:a utan att tillföra något nytt.

Medlem
Skrivet av Chris:

Betyget jag satte tycker jag känns rättvist. Ett spel som endast förfinar existerande koncept har jag mycket svårt att motivera ett högt betyg till. Jag stryker inte möjligheten att ett sådant spel kanske kan tänkas komma, men det skall vara något magiskt för att lyckas få en 5:a utan att tillföra något nytt.

Jag håller med till fullo, nästa bil jag köper ska ha fyrkantiga hjul! Det lär kännas nytt, chict och fresh...


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Att storyn är lite tunn gör nog inte så mycke, bra röj och snygg grafik är väl gott nog,

men hur blir det med coop ? Det finns inte nu, men vad man hört så ska det komma nån uppdatering som ger coop i Killzone 2, vet nån om det är så ?

PaZ
Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

Av 36 reviews på metacritic (http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/killzone2?q=kil...) har fz.se gett det sämst betyg, eller delad plats med Total video games för att vara petig

Glöm nu för allt i världen att en fyra på FZ täcker betygen 80-93/100 (ungefär) på vissa andra sajter. Förstår inte varför den här diskussionen dyker upp varje gång någons favoritspel inte får full pott.

Det känns för övrigt inte riktigt seriöst att ha med tidningar som "official playstation magazine" i betygsjämförelser som de har på metacritic.

Medlem

Har en fråga, är grafiken bättre än i Crysis? Eller är den bara väldigt bra?

Medlem

Bra recension. Hörde att storyn var väldigt tunn så inget man blev överraskad av


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

vilken trist metarecension. off topic men fz.se har blivit otroligt urholkat de sista 2 åren, skribenternas skrivfärdighet är numera bristfällig, med fragmentariska och stolpiga texter som mest liknar trötta blogginlägg som resultat.

killzone 2 måhända vara guds gåva till gamern eller djävulens döda dammsugare desinfekterad. det är en smaksak. att skriva en recension utan öga för detaljerna kring spelmekanik, onlineläge, etc är tjänstefel.

fz.se är döende, fast förankrade i en pubertal bild av finniga fanboys som hivar jolt, med andra ord, fz.se har kommit att representera alla nidbilder av spelintresset och presenterat dem som sanningar.

Medlem

Intressant läsning.
Story behöver jag nog inte ha så himla mkt av när jag spelar online


signatur

Rawr

Medlem

En något utförligare och mer detaljerad Recension av spelet finnes här:
http://www.gamereactor.se/recensioner/16723/Killzone+2/


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Gravyhusker. Jag uppskattar dina kommentarer och undrar om det är något speciellt du har i åtanke? Något som borde tagits bort ersatts med, vad istället?

Mycket nyfiken på hur jag i framtiden kan förbättra mitt skrivande som, måhända, inte är perfekt.

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

En något utförligare och mer detaljerad Recension av spelet finnes här:
http://www.gamereactor.se/recensioner/16723/Killzone+2/

Jag tänker inte ta ställning kring spelet, kring den recensionen du länkar till, eller kring vår recension i denna post.

Men, jag ser hellre en något koncis text än ett makabert försök att sätta världsrekord i värdeord. På det stora hela.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Resonemanget att ett spel måste vara nyskapande inom sin genre för att få ett bra betyg känns missvisande ur konsumentsynpunkt. Är det dags att dra ner betyg för äldre spel när det kommer nya?

Ett spel är aldrig bättre än nästa spel.

Angående spelet: Släpps bara till ps3? ork på det i så fall.

Sedan angående Gravyhusker, ingen tidning (i detta fall tänkte jag då på mediaskrifter) är neutral om det var det du menade. Alla tidningar har en subjektiv åsikt, men om du mende att det bör skrivas mer om tekniska/programmerar/ljudtekniska aspekter har du väl rätt, det står inte mycket om det. Personligen läser jag dock på FZ för att få en inblick och sedan avgöra med information ifrån andra källor, ofta kamrater eller folk jag vet tänker likadant som jag.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

längtar bara tills jag kan sätta i disken i ps3an

hoppas storyn följer på ganska bra ändå, älskade verkligen killzone 1

Skriv svar