Medlem

längtar rumpan av mig tills demot anländer imorn. ska bli skönt att tillslut få testa det. och se allt med egna ögon.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Arion:

Kollade på gametrailers videorecension och måste säga att det är väldigt snyggt, MEN en sak som jag ofta tänker på...

Alla ansikten i nya supersnygga spel tex crysis och detta, visst, dom är ursnygga men när dom ska uttrycka känslor så tycker jag fortfarande inte att något slår HL2. I det spelet utstrålar verkligen ansiktena glädje, sorg och ilska, dom känns väldigt dynamiska. Kollar man på karaktärerna i KZ2 spel så känns dom på något sätt ganska stela och omänskliga, polygoner och upplösning till trots.

Bara det faktum att man jämnför Killzone 2 med crysis, det mest krävande spelet som finns på PC idag pekar ju bara på hur revolutionerande spelet är grafiskt och designmässigt. Även om spelet inte levererades med maskhåls teknologi, gratisresa till mars samt en komplett fungerande lightsaber som vissa här verkar kräva för att spelet skall vara godkänt så bevisar det ju utan tvivel vilken konsoll som är mest kraftfull och framtidssäker och borde ge en rejäl fingervisning till de som funderar på att köpa en ny spelkonsoll och vill ha det bästa på marknaden.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Som tur är så finns det mer än 1 konsollmärke, hur skulle det annars se ut om det bara fanns Playstation,
ingen konkurens, om du tycker spel är dyra, hur skulle det då se ut utan konkurens,
det hjälper inte hur mycke folk försöker övertyga andra om vad som är bäst, folk köper som tur är det dom själva vill ha ändå.

Wii sopar faktiskt mattan med både ps3 och xbox 360. Så som väl är så är inte grafiken det absolut viktigaste för dom flesta.
Underhållning och bra spel är prioritet för den stora massan, så egentligen är ingen konsoll ett dåligt köp,
köp det du tycker bäst om och som kan ge dig bäst underhållning.

PaZ
Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Arion:

Kollade på gametrailers videorecension och måste säga att det är väldigt snyggt, MEN en sak som jag ofta tänker på...

Alla ansikten i nya supersnygga spel tex crysis och detta, visst, dom är ursnygga men när dom ska uttrycka känslor så tycker jag fortfarande inte att något slår HL2. I det spelet utstrålar verkligen ansiktena glädje, sorg och ilska, dom känns väldigt dynamiska. Kollar man på karaktärerna i KZ2 spel så känns dom på något sätt ganska stela och omänskliga, polygoner och upplösning till trots.

Bara det faktum att man jämnför Killzone 2 med crysis, det mest krävande spelet som finns på PC idag pekar ju bara på hur revolutionerande spelet är grafiskt och designmässigt. Även om spelet inte levererades med maskhåls teknologi, gratisresa till mars samt en komplett fungerande lightsaber som vissa här verkar kräva för att spelet skall vara godkänt så bevisar det ju utan tvivel vilken konsoll som är mest kraftfull och framtidssäker och borde ge en rejäl fingervisning till de som funderar på att köpa en ny spelkonsoll och vill ha det bästa på marknaden.

Har det ens diskuterats om spelet är "godkänt" eller inte? Jag trodde vi diskuterade om det var "mycket bra" eller "perfektion"? Fast det viktigaste verkar vara att vi fastslår att PS3 är bäst, så vi får väl stanna där.

Annars hade vi kunnat utveckla jämförelsen med Crysis, eftersom även det verkar vara "snyggt men fantasilöst" enligt många. Jag har inte spelat något av spelen, så jag kan inte säga vad som är sant, men det är den uppfattning jag fått av att läsa andras åsikter.

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Arion:

Kollade på gametrailers videorecension och måste säga att det är väldigt snyggt, MEN en sak som jag ofta tänker på...

Alla ansikten i nya supersnygga spel tex crysis och detta, visst, dom är ursnygga men när dom ska uttrycka känslor så tycker jag fortfarande inte att något slår HL2. I det spelet utstrålar verkligen ansiktena glädje, sorg och ilska, dom känns väldigt dynamiska. Kollar man på karaktärerna i KZ2 spel så känns dom på något sätt ganska stela och omänskliga, polygoner och upplösning till trots.

Bara det faktum att man jämnför Killzone 2 med crysis, det mest krävande spelet som finns på PC idag pekar ju bara på hur revolutionerande spelet är grafiskt och designmässigt. Även om spelet inte levererades med maskhåls teknologi, gratisresa till mars samt en komplett fungerande lightsaber som vissa här verkar kräva för att spelet skall vara godkänt så bevisar det ju utan tvivel vilken konsoll som är mest kraftfull och framtidssäker och borde ge en rejäl fingervisning till de som funderar på att köpa en ny spelkonsoll och vill ha det bästa på marknaden.

Får jag bara fråga vad du skulle sagt om spelet släppts till PC eller Xbox 360 (om det nu skulle flyta på det). Skulle du fortfarande höja spelet till skyarna och kalla det årets spel eller är det just för att spelet kommer till PS3 som det är SÅÅ bra?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Gametrailers har skapade en ny religion kallad xboxism med mastercheif som gud. Lägg alltid till lite peppar själv...

Jag tyckte första Halo var skit skoj prefekt single player fanns nästan inget med samma ytor, sen kom halo 2 fine men inte lika roligt samma sak fast med apor och lite vandrande mechs men multiplayern var rätt ok tills man isåg att man hade en jävla dator att köra fps multiplayers på. Halo 3 var man inte sugen på då man visste att det skulle vara stortsett indentiskt med ännu mer apor bara. Men många av dom barnen och dom som inte spelat dom första eller andra prisar fanskapet. Första halo till pc var därimot riktigt skoj flöt på en rätt standard burk när det kom. Killzone 2 eller Halo 3 hade direkt våldtagit plånboken.

Igentligen är alla fps på konsol bullshit.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Sito:

Bara det faktum att man jämnför Killzone 2 med crysis, det mest krävande spelet som finns på PC idag pekar ju bara på hur revolutionerande spelet är grafiskt och designmässigt. Även om spelet inte levererades med maskhåls teknologi, gratisresa till mars samt en komplett fungerande lightsaber som vissa här verkar kräva för att spelet skall vara godkänt så bevisar det ju utan tvivel vilken konsoll som är mest kraftfull och framtidssäker och borde ge en rejäl fingervisning till de som funderar på att köpa en ny spelkonsoll och vill ha det bästa på marknaden.

Wow, det var många tankegångar, kopplingar och slutsatser på en gång. Personligen anser jag dock att dina slutsatser är helt uppåt väggarna...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av TysN:

Får jag bara fråga vad du skulle sagt om spelet släppts till PC eller Xbox 360 (om det nu skulle flyta på det). Skulle du fortfarande höja spelet till skyarna och kalla det årets spel eller är det just för att spelet kommer till PS3 som det är SÅÅ bra?

Nej, då skulle det ansetts som ett CoD i framtiden med förfinad grafik.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av TysN:

Får jag bara fråga vad du skulle sagt om spelet släppts till PC eller Xbox 360 (om det nu skulle flyta på det). Skulle du fortfarande höja spelet till skyarna och kalla det årets spel eller är det just för att spelet kommer till PS3 som det är SÅÅ bra?

Nej, då skulle det ansetts som ett CoD i framtiden med förfinad grafik.

Eller ett Halo 4 och så skulle det bli ännu mer kritiserat ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Killzone 2 Only Possible On PS3

Ni kan nog sluta drömma nu.
Halo 4 kommer se precis likadant ut som Halo 3 gjorde. Samma anledning som att skillnaden mellan geow1 och 2 är i princip obefintlig? Det blir inte bättre än så på xbox


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Killzone 2 Only Possible On PS3

Ni kan nog sluta drömma nu.
Halo 4 kommer se precis likadant ut som Halo 3 gjorde. Samma anledning som att skillnaden mellan geow1 och 2 är i princip obefintlig? Det blir inte bättre än så på xbox

Asså vi drömmer inte om Killzone 2 på Xbox 360 eller PC, eller inte jag i alla fall men jag undrar bara vad DU skulle tycka om spelet om det hade släppts på X360 eller PC.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Sito:

Killzone 2 Only Possible On PS3

Ni kan nog sluta drömma nu.
Halo 4 kommer se precis likadant ut som Halo 3 gjorde. Samma anledning som att skillnaden mellan geow1 och 2 är i princip obefintlig? Det blir inte bättre än så på xbox

Om ett Halo 4 kommer så lär det bli på nästa Xbox och tro mig då kommer det bli snyggare men det lär nog dröja ett par år.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av TysN:

Spelet är ju inget speciellt nytt så fattar inte varför alla ska ge spelet så högt betyg.

Kan det inte vara bra för det?

Medlem

Wow. Vilda argument som kastas här hej vilt.. Men det e bara fräsigt enligt mig. älskar att se alla olika sorters åsikter som dyker upp.

Vilket som, Jag tyckte recensionen va svin bra. Och jag är tvär sugen på att kirra en sådan däringa magisk playstation 3 bara för detta.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 Only Possible On PS3

Ni kan nog sluta drömma nu.
Halo 4 kommer se precis likadant ut som Halo 3 gjorde. Samma anledning som att skillnaden mellan geow1 och 2 är i princip obefintlig? Det blir inte bättre än så på xbox

Om ett Halo 4 kommer så lär det bli på nästa Xbox och tro mig då kommer det bli snyggare men det lär nog dröja ett par år.

Jag är alldeles för trött för att skriva något vettigt, så jag vill bara tacka hardboiled15 för att vara min nya forumsunderhållning Tack!


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 Only Possible On PS3

Ni kan nog sluta drömma nu.
Halo 4 kommer se precis likadant ut som Halo 3 gjorde. Samma anledning som att skillnaden mellan geow1 och 2 är i princip obefintlig? Det blir inte bättre än så på xbox

Om ett Halo 4 kommer så lär det bli på nästa Xbox och tro mig då kommer det bli snyggare men det lär nog dröja ett par år.

Jag är alldeles för trött för att skriva något vettigt, så jag vill bara tacka hardboiled15 för att vara min nya forumsunderhållning Tack!

Är trött atm så jag tar det som en komplimang tack. Fast det jag sa stämmer ju om ett Halo 4 kommer lär det bli med nästa Xbox och då måste det vara mycket snyggare än Halo 3.:)


signatur

I got a Goldenshower.

PaZ
Medlem
Skrivet av Sito:

Killzone 2 Only Possible On PS3

Ni kan nog sluta drömma nu.
Halo 4 kommer se precis likadant ut som Halo 3 gjorde. Samma anledning som att skillnaden mellan geow1 och 2 är i princip obefintlig? Det blir inte bättre än så på xbox

Det är klart, när en utvecklare som gör PS3-exklusiva spel intervjuas i en officiell playstationtidning häver ur sig saker som att det vore "svårt eller omöjligt" att göra samma saker på xboxen, ja då måste man nog fastställa att det är sant och inte en partsinlaga.

Medlem

varför inte en 360 version? det skulle gynna mig och dem, fast det
kommer väl så småning om.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

vänta bara tills de nya xboxet kommer, då är det sony som får sitta i väntrummet


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av flamgorilla:

varför inte en 360 version? det skulle gynna mig och dem, fast det
kommer väl så småning om.

Underskatta inte det kraftfulla ordet EXCLUSIVT.

Medlem
Skrivet av anon_3159:
Skrivet av flamgorilla:

varför inte en 360 version? det skulle gynna mig och dem, fast det
kommer väl så småning om.

Underskatta inte det kraftfulla ordet EXCLUSIVT.

Hehe det var faktiskt lite kul,
tips: om du skall göra en snärtig "oneliner"använd stavningsprogram.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

tror hardboiled ps3 ar sonys sista konsoll eller =p

Medlem

ööhh kommer jag ihåg fel eller skulle det inte kommit ett demo på detta idag? ser då fan inget på psn store. inte helt ovänt dock efter som det är sony. mästarna på att försena å svika folk förtroende utan att säga ett ord om varför.

Medlem
Skrivet av Zamuz:

tror hardboiled ps3 ar sonys sista konsoll eller =p

Nu är det ju så att Sony har sagt att deras konsol har mycket längre levnads tid än både 360 och Wii. Så dom lär nog hålla den vid liv längre än Microsoft gör med X360.

Så därför är jag väldigt säker på att Microsoft hinner komma ut med en ny konsol innan Sony och alltså nytt xbox ny hårdvara och då lär den slå PS3 annars är något riktigt fel men nu snackar vi om ca 2012 då.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

VARS ÄR DEMOT ERA TOMTAR !!!!!


signatur

Crack the liars smile.

Medlem

Jag har i min hylla en 360, wii och ps3, på bordet står en macbook och på skrivbordet en egenbyggd PC med en 24" dellskärm.

Allt detta bör göra mig till den ultimata neutrala parten.

Angående killzone2 så har jag RFOM2, GOW1+2, hela haloserien och andra shooters så de är dessa jag tänker jämföra detta med.

Jag har haft möjligheten att få en förhandskopia av spelet och satt några timmar igår.

Så första intryck:
Spelet är vackert, sjukt vackert och storslaget, inte med samma vikt på musiken som halo men grafikmässigt underbart. Soundtracket är bra det med, inte som halo som sagt men inte lika intetsägande som GoW eller RFOM2.

Det man märker först är att du är ganska kort, visst man kanske ska vara kort men dina polare känns mycket längre... sen är kontrollerna inte lika snabba som gow eller rfom2, utan mera sluggish.

(sen kastar man granater med R2 vilket är ganska annoying om man spelat tidigare nämnda titlar)

Det man märker sen är att du dör lätt, oftast, och att granater är din bäste vän, om fienderna gräver in sig vilket de ofta gör poppa en granat och börja peppra när de springer. Att du dör lätt är ingen nackdel, tvärt om, det förhindrar "rambo effekten" där du rensar en hel armé ensam genom att springa mot dem och tokskjuta, att utnyttja skydd, flanka och snipra ut maskingevärs nästen är det som hjälper.

En annan sak är att du faktiskt kommer ihåg namnet på din squad (till skillnad från RFOM) vilket för tankarna till ett 1:at person GOW där du känner dig som del av ett team.

Så hur står sig KZ2 till alla andra fpstitlar? eftersom jag älskar co-op så var det lite av en besvikelse att RFOM2 inte hade co-op och det är en besvikelse att KZ2 inte hade det, men det finns flera bra spel som inte har det så det är mest en krydda.
Jag han inte testa det online men jag kommer dit ikväll

så från en gamer som älskar alla konsoller så hittils utan multiplayer ligger det så här:

Gow 1+2
KZ2
Halo (2+3)
RFOM2

så gears klår KZ2 iochmed storyn/känslan just nu, annars känns de ganska lika. Halo ligger strax under pga det är inte lika intensivt. RFOM2 ligger sist men har ett bra onlineläge, den största fuckupen med RFOM2 är att alla fiender i spelet ignorerar dina teammates och springer raka vägen till dig...

Om jag skulle ändra min åsikt efter jag klarat spelet så hör jag av mig

/Marv

Medlem
Skrivet av Marvin5:

Jag har i min hylla en 360, wii och ps3, på bordet står en macbook och på skrivbordet en egenbyggd PC med en 24" dellskärm.

Allt detta bör göra mig till den ultimata neutrala parten.

Angående killzone2 så har jag RFOM2, GOW1+2, hela haloserien och andra shooters så de är dessa jag tänker jämföra detta med.

Jag har haft möjligheten att få en förhandskopia av spelet och satt några timmar igår.

Så första intryck:
Spelet är vackert, sjukt vackert och storslaget, inte med samma vikt på musiken som halo men grafikmässigt underbart. Soundtracket är bra det med, inte som halo som sagt men inte lika intetsägande som GoW eller RFOM2.

Det man märker först är att du är ganska kort, visst man kanske ska vara kort men dina polare känns mycket längre... sen är kontrollerna inte lika snabba som gow eller rfom2, utan mera sluggish.

(sen kastar man granater med R2 vilket är ganska annoying om man spelat tidigare nämnda titlar)

Det man märker sen är att du dör lätt, oftast, och att granater är din bäste vän, om fienderna gräver in sig vilket de ofta gör poppa en granat och börja peppra när de springer. Att du dör lätt är ingen nackdel, tvärt om, det förhindrar "rambo effekten" där du rensar en hel armé ensam genom att springa mot dem och tokskjuta, att utnyttja skydd, flanka och snipra ut maskingevärs nästen är det som hjälper.

En annan sak är att du faktiskt kommer ihåg namnet på din squad (till skillnad från RFOM) vilket för tankarna till ett 1:at person GOW där du känner dig som del av ett team.

Så hur står sig KZ2 till alla andra fpstitlar? eftersom jag älskar co-op så var det lite av en besvikelse att RFOM2 inte hade co-op och det är en besvikelse att KZ2 inte hade det, men det finns flera bra spel som inte har det så det är mest en krydda.
Jag han inte testa det online men jag kommer dit ikväll

så från en gamer som älskar alla konsoller så hittils utan multiplayer ligger det så här:

Gow 1+2
KZ2
Halo (2+3)
RFOM2

så gears klår KZ2 iochmed storyn/känslan just nu, annars känns de ganska lika. Halo ligger strax under pga det är inte lika intensivt. RFOM2 ligger sist men har ett bra onlineläge, den största fuckupen med RFOM2 är att alla fiender i spelet ignorerar dina teammates och springer raka vägen till dig...

Om jag skulle ändra min åsikt efter jag klarat spelet så hör jag av mig

/Marv

Mycket bra och läsvärt inlägg:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Marvin5:

Jag har i min hylla en 360, wii och ps3, på bordet står en macbook och på skrivbordet en egenbyggd PC med en 24" dellskärm.

Allt detta bör göra mig till den ultimata neutrala parten.

Angående killzone2 så har jag RFOM2, GOW1+2, hela haloserien och andra shooters så de är dessa jag tänker jämföra detta med.

Jag har haft möjligheten att få en förhandskopia av spelet och satt några timmar igår.

Så första intryck:
Spelet är vackert, sjukt vackert och storslaget, inte med samma vikt på musiken som halo men grafikmässigt underbart. Soundtracket är bra det med, inte som halo som sagt men inte lika intetsägande som GoW eller RFOM2.

Det man märker först är att du är ganska kort, visst man kanske ska vara kort men dina polare känns mycket längre... sen är kontrollerna inte lika snabba som gow eller rfom2, utan mera sluggish.

(sen kastar man granater med R2 vilket är ganska annoying om man spelat tidigare nämnda titlar)

Det man märker sen är att du dör lätt, oftast, och att granater är din bäste vän, om fienderna gräver in sig vilket de ofta gör poppa en granat och börja peppra när de springer. Att du dör lätt är ingen nackdel, tvärt om, det förhindrar "rambo effekten" där du rensar en hel armé ensam genom att springa mot dem och tokskjuta, att utnyttja skydd, flanka och snipra ut maskingevärs nästen är det som hjälper.

En annan sak är att du faktiskt kommer ihåg namnet på din squad (till skillnad från RFOM) vilket för tankarna till ett 1:at person GOW där du känner dig som del av ett team.

Så hur står sig KZ2 till alla andra fpstitlar? eftersom jag älskar co-op så var det lite av en besvikelse att RFOM2 inte hade co-op och det är en besvikelse att KZ2 inte hade det, men det finns flera bra spel som inte har det så det är mest en krydda.
Jag han inte testa det online men jag kommer dit ikväll

så från en gamer som älskar alla konsoller så hittils utan multiplayer ligger det så här:

Gow 1+2
KZ2
Halo (2+3)
RFOM2

så gears klår KZ2 iochmed storyn/känslan just nu, annars känns de ganska lika. Halo ligger strax under pga det är inte lika intensivt. RFOM2 ligger sist men har ett bra onlineläge, den största fuckupen med RFOM2 är att alla fiender i spelet ignorerar dina teammates och springer raka vägen till dig...

Om jag skulle ändra min åsikt efter jag klarat spelet så hör jag av mig

/Marv

Mycket nice inlägg


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

I rent raseri gick jag ner förra veckan och köpte en Playstation 3 då min 3 Xbox 360 gick sönder med ett kryptiskt meddelande e74 denna gång. Dessutom så stod det på microsofts hemsida att min garanti var utgången fast det skall vara 2års garanti och jag knappt haft den 1år. Jag köpte den 27aug2008 efter att den andra gick sönder för andra gången. Microsoft krävde att jag skicka foto på serienr och kvitto. Har nu snart väntat i 2 veckor och inte fått svar.

Vart jag vill komma är tur i oturen att min x360 gick sönder för annars hadde jag aldrig testat killzone 2. För min del blir det ett givet köp när det kommer ut.

PS. Mycket fin review av spelet.

Medlem

PS3 har alltid varit en konsol som legat i kanske zonen, pengarna har helt enkelt behövts till annat och billigare konsoller har införskaffats medans PS3 sakta gått ner i pris och fler titlar har skapats.
Detta är det spel jag har väntat på för att få mig såld. Nu är det dags för ett PS3 och samtidigt verkligen få uppleva något jag har inväntat sen den dag man såg en väldigt omdebaterad trailer.

Rescensionen här har bara förstäkt just den bilden om att PS3 just fick sig ett ordentligt guldkorn. Tackar och dags för att slängas in en mörk värld igen!

Härligt.

Skriv svar