Matnyttig information om Deus Ex 3

Robot
Medlem
Matnyttig information om Deus Ex 3

Jag hoppas att de kan fånga det som gjorde ettan så jäkla bra.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det jag gillade med det första spelet var ju hur man verkligen kände sig som en del av UNESCO och tyckte illa om terroristerna. Det var det som gjorde spänningen i spelet så enormt intensiv när man senare fick byta sida. Redan från början i Deus Ex 3 hoppas jag på att man hör till en organisation som man får lära känna väl, så det blir starka karaktärer man kan knyta sig till.

Medlem

Det låter lovande. Deus Ex var utan tveckan, eller är, ett av mina absoluta favorit titlar. Vet inte hur mycket jag, min bror och alla kompisar spelade igenom det här med olika förmågor!

Medlem

Är det någon som vet om de har behållt "skill" systemet från det första spelet? Har för mig att det plockades bort i uppföljaren...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Härlig läsning


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Man kan bara hoppas att det levererar

Medlem

Har inte spelat varken det första eller andra deus ex.
Är nog dags att göra det nu

Medlem

Ettan var så underbar.. tveklöst ett av de bästa spelen jag spelat. Tvåan var ju inte direkt dåligt, men det var alldeles för... simplifierat i jämförelse med ettan. Man fick också en större sympati för karaktärerna i ettan.

Medlem
Skrivet av toern:

Ettan var så underbar.. tveklöst ett av de bästa spelen jag spelat. Tvåan var ju inte direkt dåligt, men det var alldeles för... simplifierat i jämförelse med ettan. Man fick också en större sympati för karaktärerna i ettan.

true true, tror dock de kommer göra ganska stora förändringar i detta mot ettan iaf, vilket får spelet att floppa. längtar iaf


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vet inte om det kom fram i denna artikeln men på IGN vet jag att man kunde läsa att utvecklarna ville "dubba ner" RPG-elementen i spelet. Just det som gjorde originalet Deus Ex så otroligt fantastiskt... kan detta vara den sedvanliga konsolifieringen?

Värt att nämnas kan vara att jag själv planerar att köpa spelet till min 360 och i de flesta fall inte har något emot en övergång till konsolerna då mer pengar till branschen --> en godare utveckling för framtidens spel.

Hursomhelst, tråkigt ifall den generella utvecklingen skall vara simplifiering. Det torde väl finnas ett stort, och även växande efterfrågan på mer avancerade spel allt eftersom fler upptäcker spel, och då även fler "hardcore-fans" skapas.

Medlem

"Vad skulle du vilja se i Deus Ex 3?"

Jadu. Mer lik Deus Ex 1 än Deus Ex 2 i alla fall. Förhoppningsvis inte nerdummat p.g.a. konsolerna..

Är inte hoppfull efter en av utvecklarna ska tydligen ha sagt att Deus Ex 1 inte hade (många?) minnesvärda händelser..

Medlem
Skrivet av Kaleid:

"Vad skulle du vilja se i Deus Ex 3?"

Jadu. Mer lik Deus Ex 1 än Deus Ex 2 i alla fall. Förhoppningsvis inte nerdummat p.g.a. konsolerna..

Är inte hoppfull efter en av utvecklarna ska tydligen ha sagt att Deus Ex 1 inte hade (många?) minnesvärda händelser..

Det är nog för att det är bara en minnes värd sak med ettan, HELA SPELET
Ja det där var det dummaste de kunde säga då de vet att många älskar ettan.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

det här kommer floppa så stort!
tråkigt nog, då 1'an är helt underbart.


signatur

God is dead

Låter spännande, så länge det inte är nerdummat(nytt IT ord?) så kommer det nog bli bra.

Inaktiv

floppa eller inte floppa det är frågan.

svaret (för mig) är rätt uppenbart: om dom viker sig för konsolen.
Simplifierat GUI; hjärndöda kontroller och autoheal på pc går bara inte.

Medlem

Som tur är så har editorn till Deus Ex används en hel del så det finns lite extra att spela ifall man skulle önska:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=125078

http://www.thenamelessmod.com/ ska tydligen släppas inom en månad och har varit i produktion under 7 år(!).

Medlem

Ta första spelets koncept och förbättra det då kan det inte gå fel första spelet är i mina ögon fortfarande ett nyskapande spel fast det är så gammalt nu.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kaleid: Tack för TNM-tipset! Snacka om dedikation då man läser features-listan på den modden..

Medlem

Länk till Deus Ex 3 artikel:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=125139

Ska tydligen vara mer lik ettan än tvåan..

1
Skriv svar