GeForce PX8800 GT(BRÅDSKANDE PROBLEM!)

Medlem
GeForce PX8800 GT(BRÅDSKANDE PROBLEM!)

Har precis köpt ett nytt grafikkort (http://www.webhallen.com/prod.php?id=81756) Men nu så startar inga spel :(. Varje gång jag startar ett spel så kommer jag bara in på skrivbordet igen, går jag in i spelet igen via aktivitetshanteraren så dröjer det inte länge till innan jag är ute på dekstop igen. Spelet startar knappt, en svart ruta i stort sett.

Min Dator:
Processor: Pentium IV
RAM:1 gb
Hårddisk:140 GB
2.13 Ghz

Snälla någon hjälp mig?!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

nj
Medlem

Alla strömkablar till grafikkortet är inkopplat?
Vad har du för nätagg?
Installerat drivrutiner ordentligt (gärna gjort en rensning på gamla drivare från ditt tidigare grafikkort)?

Medlem

Strömkablarna är inkopplade så vitt jag vet, det var inte jag som monterade det hela. Nätagg? Drivrutinerna kom med på en skiva så det fanns med. Gamla drivare på grafikkortet hittade vi inga :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Testa ladda ner andra drivisar.

nj
Medlem

Med tanke på hur gammal datorn verkar vara så finns det risk för att nätagget kan vara för svagt.
Öppna lådan och läs på klisterlappen som bör sitta på på som anger hur kraftfullt det är, dess totala effekt (W) samt informationen om 12V-railen är det som är intressant.

Att rensa bort rester av gamla drivrutiner (efter de avinstallerats via kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program) görs enklast med tex Guru3Ds Driver Sweeper eller Driver Cleaner som båda kan laddas hem härifrån.

Medlem

ok fick reda på att det är en INTER CORE 2 CPU processor med 2.13 ghz om de förändrar någonting


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Intel :). Det förändrar inget. Nätagget kan fortfarande vara för klent. Öppna burken eller fråga säljaren för att ta reda på hur kraftfullt nätagget är.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av nj:

...Installerat drivrutiner ordentligt (gärna gjort en rensning på gamla drivare från ditt tidigare grafikkort)?

Har du gjort detta, specielt viktigt om det är ATI, glöm inte att starta om mellan varje avinstallation/installation.

Annars ta bort dem, starta om och isntallera igen. inte frånskiva ta de senaset på nVidias sida.

Inaktiv

Så brukar det bete sig antingen vid drivrutinsuteblivning eller om kortet inte stödjer det och et. Det sistnämnda är uteslutet så gå på drivrutiner. Kan ju även vara idé att lägga in DirectX9,0c om det råder tveksamhet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ok grabbar, de funkar nu! Var en program vara som var i vägen för spelet, min nya XBOX Kontrolls programvaror är lite skumma :S. Aja tack för alla grymma tips! Det flyter som en jävla....jag kommer på en bättre metafor senare för CRYSIS ser så äckligt bra ut just nu!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar