EA investerar i Ludlum - Starbreeze utvecklar

Robot
Medlem
EA investerar i Ludlum - Starbreeze utvecklar

Jag älskade The Darkness. Jag älskade Riddick. Jag njöt till och med över Enclave (Vilket jag vill se en uppföljare till, kom igen nu Starbreeze, älsklingar)

Jag kan inte låta bli att se fram emot när Starbreeze strör parmesan, saffran och guld över Matt Damon.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Varför skicka ut samma messenger-nyhet tre gånger i rad? Jag förstår vad det handlar om efter första gången..

Medlem

Riddick var awesome hoppas detta blir något i samma klass som det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Svenska utvecklare har gjort bra arbeten med tidigare licensspel och de verkar få många filmrelaterade projekt nu på senaste. Betyder detta att endast svenskar vet hur man gör vettiga filmlicensspel?

Jag föredrar ändå att se fler nya och unika spel här ifrån Sverige istället för filmlicensspel. Men jag önskar Starbreeze all lycka med sitt nästa spel!

Medlem

Starbreezes pressmeddelande från idag:

I slutet av 2008 meddelade Starbreeze att ett nytt utvecklingskontrakt hade tecknats. Det kan nu offentliggöras att kontraktet avser ett nytt spel baserat på karaktären Jason Bourne, med Electronic Arts som förläggarpartner.

Detta är det andra projekt som EA och Starbreeze nu samarbetar kring. EA har idag också offentliggjort att de har tecknat en exklusiv licens att utveckla spel baserat på författaren Robert Ludlums verk, inklusive böckerna om Jason Bourne.

Totalt har Ludlums böcker sålt i mer än 290 miljoner exemplar och översatts till 32 språk sedan 1971. De tre filmerna om Jason Bourne, med Matt Damon i huvudrollen, har hittills haft intäkter på ca 8 miljarder kronor enbart från biografvisningarna. Starbreeze utvecklar den första titeln under EAs mångåriga avtal med Ludlum Entertainment.

”De framgångsrika böckerna och filmerna har gjort Bourne till en av de största actionhjältarna i vår tid. Det skall bli en spännande utmaning att utöka Bourne-världen med ett spel av samma kaliber som de övriga verken” säger Johan Kristiansson, VD på Starbreeze.

“Robert Ludlum’s Jason Bourne is the most exciting action hero to emerge in decades, thrilling audiences around the world, säger Mike Quigley, Group Vice President of Marketing, EA Games Label. “EA is thrilled to extend ourn relationship with Starbreeze studios to include development on this new project.”


signatur
Inaktiv

Mitt ordspråk är "När Ea investerar står fantomen stilla."


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Medlem

Vad har hänt med nyheternas underrubriker på sistone?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

hehe damn, fast starbreeze e verkligen shady, inte ofta dem gor ljud ifran sig

Medlem

De lyckades med Riddick, så det finns en stor chans att ett bourne-spel kan bli riktigt bra, gärna ett fps.

Medlem
Skrivet av ace84:

hehe damn, fast starbreeze e verkligen shady, inte ofta dem gor ljud ifran sig

Japp, vi är spelutvecklarvärldens ninjor.


signatur

---
Boo!

kit
Medlem
Medlem
Skrivet av Harpa:

Jag älskade The Darkness. Jag älskade Riddick. Jag njöt till och med över Enclave (Vilket jag vill se en uppföljare till, kom igen nu Starbreeze, älsklingar)

Jag kan inte låta bli att se fram emot när Starbreeze strör parmesan, saffran och guld över Matt Damon.

Håller med. Och Enclave var ju tok skoj om inte jag minns fel. Goblins som pratar svenska = episkt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Så var den ipn förstörd ...

Medlem

Jag ser Jason Bourne mer som en närstridsperson än skytt, så om det blir ett Bourne spel som har samma likheter som Butcher Bay vad gäller strid så kan det lyckas riktigt väl.
Men jag har hopp om att Starbreeze vet vad de behöver göra, liksom så många andra som har spelat Butcher Bay, att jag kan inte annat än helt enkelt lita på att de kommer släppa ännu ett bra licensspel som kommer visa att det faktiskt går att göra bra spel baserade på filmer och även lyckas, inte bara med ett spel utan flera dessutom.

Medlem
Skrivet av Exim:

Så var den ipn förstörd ...

Nu ska vi inte vara såna, känn tillit till Starbreeze.

Fasen Wardancer - ang enclave - Jag tror jag låste upp allt som gick att låsa upp, och slutet är gjort för en uppföljare. Jag vill ha den uppföljaren Kan bli hur bra som helst! Riktigt "arkadig" action som jag smälte som smör för. Headshots var väldigt viktigt om jag minns rätt ^^


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Starbreeze som gjort Knight of the temple? ett av de roligaste liren ever!


signatur

a"C"RED -

Medlem

Hoppas starbreez fortfarande kan skapa ett bra licenspsel så inte riddick var ett lyckoskott bara. Men jag litar på dem!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Gäller ju bara att inte försöka skapa något som ska följa en film och släppas lagom till premiären så finns ju alla möjligheter till bra licensspel. Vilket riddick är ett tydligt bevis på.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kom det inte nyligen ett bourne spel som blev sågat överallt?

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

Starbreeze som gjort Knight of the temple? ett av de roligaste liren ever!

Knights of the temple tycker jag är det sämsta dom gjort..

Fast Enclave 4evah!!

Inaktiv

The Darkness var enligt mig ett av dom bästa spelen det året som det släpptes. Riddick var även det än riktig goding - jag har fullt förtroende för att Starbreeze tar hem även den här licensen.

Skrivet av asdfg:

De lyckades med Riddick, så det finns en stor chans att ett bourne-spel kan bli riktigt bra, gärna ett fps.

Eh jaså hade hoppats på ett rts....:doh:


signatur
Medlem

Precis som sagts innan, ett bournespel kan omöjligen vara bra som fps, bourne använder inte vapen såpass mkt för det, å andra sidan kan det ju inte bara bli ett skjuta/fightingspel heller.
Essensen av bourne är ju hans aggressiva counterintelligencegrejer, köpa kontanktkortstelefoner och smyga ner dem i folks fickor, alltid vara uppmärksam och se hot i en folkmassa innan de ser honom, eller varför inte använda en tidning som ett vapen?

Såna saker ser jag omöjligen att man kan göra spel av, bourne är helt enkelt för komplex och påhittig för att det ska gå att göra ett bra spel av det.
Det blir bara som i bourne conspiracy "springa-skjuta, springa-skjuta, komma nära en snubbe slå slå slå".

Jag skulle älska ett ÄKTA bournespel, men det kommer vi nog aldrig få se...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar