Killzone 2-demo på torsdag

Medlem
Skrivet av Sito:

Killzone 2 är knappast medelmåttigt, lol läs en recension vettja

Det har fått samma betyg som halo, gears of war etc, intresserar mig inte det minsta och bidrar inte med något nytt till genre som sett likadan ut dom senaste åren. Att betala 699kr för att få uppleva något jag redan upplevt 100 gånger förut känns jävla meninglöst. Spelade igenom Crysis warhead på min projektor nyligen så har fått min dos av FPS för en lång tid framöver.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

metacritic lol skit sida dom har inte koll på något.

Hörrö smartskaft. Metacritic recenserar inte spelen själva, dom slår ihop recensioner från externa sidor och lägger upp ett average. Så 93 av 100 baserat på 36 recensioner är inte så illa pinkat.

Man hoppas ju nästan på att det floppar pga en kompis till mig fick ps3 i julas och tycker det är jättekul att reta mig för att jag inte får sätta tänderna i ett av årets kanske bästa spel, men inte bäst den platsen kniper Empire total war. Tillbaka till kryssboxen och Halo *suck*:(


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 är knappast medelmåttigt, lol läs en recension vettja

Det har fått samma betyg som halo, gears of war etc, intresserar mig inte det minsta och bidrar inte med något nytt till genre som sett likadan ut dom senaste åren. Att betala 699kr för att få uppleva något jag redan upplevt 100 gånger förut känns jävla meninglöst. Spelade igenom Crysis warhead på min projektor nyligen så har fått min dos av FPS för en lång tid framöver.

Vad är så revolutionerande nytt med Crysis Warhead då? Jag är bara nyfiken.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 är knappast medelmåttigt, lol läs en recension vettja

Det har fått samma betyg som halo, gears of war etc, intresserar mig inte det minsta och bidrar inte med något nytt till genre som sett likadan ut dom senaste åren. Att betala 699kr för att få uppleva något jag redan upplevt 100 gånger förut känns jävla meninglöst. Spelade igenom Crysis warhead på min projektor nyligen så har fått min dos av FPS för en lång tid framöver.

Du är medveten om att betyg på ett spel som släptes för flera år sen inte håller samma mått av dom spel som är idag.

Ett spel som fick full pott för 10 år sen kan inte jämnföras med spel idag, kraven på spelen öker med tiden så att jämnföra med spel med samma betyg även om det bara skulle vara ett år sen är skillnad på betygsättningen.

Redaktör
Medlem

"men i grund och botten är det ett spel som många av oss redan har spelat."

Det hindrade uppenbarligen inte twilight princess för att få högsta betyg. Känns lite som att många vill sänka killzone 2 bara för att det är extremt hypat. Möjligt att det är berättigat, jag har inte spelat något alls av det.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 är knappast medelmåttigt, lol läs en recension vettja

Det har fått samma betyg som halo, gears of war etc, intresserar mig inte det minsta och bidrar inte med något nytt till genre som sett likadan ut dom senaste åren. Att betala 699kr för att få uppleva något jag redan upplevt 100 gånger förut känns jävla meninglöst. Spelade igenom Crysis warhead på min projektor nyligen så har fått min dos av FPS för en lång tid framöver.

Du är medveten om att betyg på ett spel som släptes för flera år sen inte håller samma mått av dom spel som är idag.

Ett spel som fick full pott för 10 år sen kan inte jämnföras med spel idag, kraven på spelen öker med tiden så att jämnföra med spel med samma betyg även om det bara skulle vara ett år sen är skillnad på betygsättningen.

Så Gears of War 2 & halo 3 släpptes för år sen? News to me.

Medlem
Skrivet av Tony:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 är knappast medelmåttigt, lol läs en recension vettja

Det har fått samma betyg som halo, gears of war etc, intresserar mig inte det minsta och bidrar inte med något nytt till genre som sett likadan ut dom senaste åren. Att betala 699kr för att få uppleva något jag redan upplevt 100 gånger förut känns jävla meninglöst. Spelade igenom Crysis warhead på min projektor nyligen så har fått min dos av FPS för en lång tid framöver.

Vad är så revolutionerande nytt med Crysis Warhead då? Jag är bara nyfiken.

Inget mer än att det fortfarande slår allt annat gällande "grafik". Därav har jag nu fått min beskärda dos av FPS för en lång tid framöver. Väck mig om 10 år när förhoppningsvis casuals och fanboys har tröttnat på samma koncept, och slutar köpa det om o om igen.

Inaktiv

yeeaaa!!! fan va kul!!!

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tony:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:

Killzone 2 är knappast medelmåttigt, lol läs en recension vettja

Det har fått samma betyg som halo, gears of war etc, intresserar mig inte det minsta och bidrar inte med något nytt till genre som sett likadan ut dom senaste åren. Att betala 699kr för att få uppleva något jag redan upplevt 100 gånger förut känns jävla meninglöst. Spelade igenom Crysis warhead på min projektor nyligen så har fått min dos av FPS för en lång tid framöver.

Vad är så revolutionerande nytt med Crysis Warhead då? Jag är bara nyfiken.

Inget mer än att det fortfarande slår allt annat gällande "grafik". Därav har jag nu fått min beskärda dos av FPS för en lång tid framöver. Väck mig om 10 år när förhoppningsvis casuals och fanboys har tröttnat på samma koncept, och slutar köpa det om o om igen.

Väcka dig???

ROFL!!!

Medlem

Har denna tråd blivit en diskussion om vilken plattform som är bäst? Så jäkla trisst att lyssna på detta fanboy snack hela tiden. Vilket som är bäst bla.bla.bla. Jag har ett PS3, trotts att jag vet att Xboxet har ett snabbare grafikort. Vilket i slutändan ärden komponent som är viktigast. Men vem fan bryr sig? Allt är ju multiplattform nu ändå. Call of duty 4, nhl, fifa m.m finns ju på båda.

Medlem

Även Tekken och Final fantasy.

Medlem

Ge mig demot!!!! varför har det inte släppts än fööööör!

Inaktiv

VART ÄR DEMOT?

Avstängd

Otroligt långsamma idag är de... Okej om servern hade kraschat istället, men att inte uppdatera än är värre

Inaktiv

bara o tanka från playstation store.. 96% nu.. snart smäller det!


signatur

äldre än dig!

Inaktiv

Kortaste demot sen sundsvall brann men jo.. visst har det potential. Vill inte döma innan spelet är ute i sin helhet. För mig är det ett köp trots att jag har otroligt svårt för fps med handkontroll.. Förstår inte varför det ska vara så svårt och tillhandahålla stöd för mus och tangentbord.. Man borde få välja själv imo.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Citat:

Demot innefattar de två första sektionerna från den första nivån i spelet. Därutöver kommer även en tutorial ingå, vilken är precis samma som du kommer få ta del av när hela spelet släpps den 25 februari.

Tyckte till en början att det lät som ett ganska hyfsat stort demo men man blev lite besviken när det var över innan man knappt hunnit blinka. Det var dock en väldigt trevlig om än kort spelstund.

Skriv svar