Ljudkort Realtek ALC888

Inaktiv
Ljudkort Realtek ALC888

Alltså jag har köpt en ny dator från komplett och jag har sämre mic infångst på denna ny dator som jag har nu men på min gammla dator så var ljudinfångsten bättre och där hade jag Realtek ALC655 är Realtek ALC888 sämre en ALC655 men jag har använt samma mic från min gammla dator och det blir sämre på denna och jag har testa ändra staplar till fullt och jag har bockat i mikrofonförstärkning och det hjälper inte.?

Inaktiv

Microphone boost (avancerade inställningar) ska normalt vara avstängd för att få bättre kvalitet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Bättre kvalite, mjo kanske. Men är det någon som ens lyckas få en schyst inställning utan den?

Provat att byta drivrutiner?

Inaktiv

Men varför är det sämre ljud nu med Realtek ALC888 men det var bättre med Realtek ALC655 med ljudinfångsten på micen?

nj
Medlem

Integrerade ljudkretsar på moderkort kan lida av alla möjliga problem vilket kan skilja rejält från moderkort till moderkort (även mellan två identiska moderkort). Störningar och annat pga alla komponenter som sitter runtomkring kan uppstå tex.

Inaktiv

Vadå så att det här inbyggda ljudkortet som jag har nu är kanske sämre med känsligheten på mic uttaget och så är mitt andra ljudkort bättre känslighet på uttaget?

Inaktiv

Jag har testa byta nyaste drivrutiner men det hjälper inte det heller =(

1
Skriv svar