Catalyst 9.1 släppta

Robot
Medlem
Catalyst 9.1 släppta

jahoo tankar ner för fullt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

kom inte detta för en vecka sen?

Inaktiv

De är därför bf2 pathcen aldrig kommer, FZ är så sena med nyheterna.

Inaktiv
Skrivet av kawa66:

De är därför bf2 pathcen aldrig kommer, FZ är så sena med nyheterna.

Hahahahahaha!

Medlem

Hoppas den fixar grafikfelen i L4D, wow mm. Om inte så blir det här det sista grafikkortet från ATI.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

åh, måste laddas ner omgående


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Vore trevligt om dom fixade så att dual monitors fungerade tillfredsställande i Vista/Windows 7 också. Me not likey blue screens of death.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vet någon om man kan ha crossfire med det här?

Medlem
Skrivet av Kresko:

Vet någon om man kan ha crossfire med det här?

Varför skulle du inte kunna ha det? Det är officiella stabila drivrutiner.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Verkar ha fixat problemet med directX10 i Far Cry 2

Inaktiv

Är det någon annan som har problem att installera paketet på ett vista 64bit? Installationsprogrammet hittar inte en specifik fil. Jävligt irriterande.


signatur

"-An eye for an eye makes the whole world blind"

Medlem

Alltid trevligt att uppdatera sin hårdvara

Medlem

Vad gör man om ens grafikkort inte finns med i listan?!
Jag har Vista 32bit och Ati Mobility Radeon HD 3450 finns inte under "Mobility Radeon".. men under Radeon finns "HD 3400 series". Har det helt enkelt inte kommit någon uppdatering till mitt kort eller vad är det frågan om?


signatur

STEFFE?!?

Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas den fixar grafikfelen i L4D, wow mm. Om inte så blir det här det sista grafikkortet från ATI.

Vilket grafikkort har du? Har själv aldrig haft några problem med ATI/AMD's kort. Spelar mycket L4D och en del wow..

Har ett 4850 och får artifacts så fort man startar ett spel. 9.1 fixade då inte problemet, har även skickat in kortet och fått ett nytt. Får ta och köpa ett Geforce kort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas den fixar grafikfelen i L4D, wow mm. Om inte så blir det här det sista grafikkortet från ATI.

Vilket grafikkort har du? Har själv aldrig haft några problem med ATI/AMD's kort. Spelar mycket L4D och en del wow..

Har ett 4850 och får artifacts så fort man startar ett spel. 9.1 fixade då inte problemet, har även skickat in kortet och fått ett nytt. Får ta och köpa ett Geforce kort.

Dom har en officiell lösning för artifakter annars:)

nj
Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av Night Hawk:

Hoppas den fixar grafikfelen i L4D, wow mm. Om inte så blir det här det sista grafikkortet från ATI.

Vilket grafikkort har du? Har själv aldrig haft några problem med ATI/AMD's kort. Spelar mycket L4D och en del wow..

Om ni vill veta mer så går sweclockers in på mer detaljer i den här nyheten (3 dar sen) :
http://www.sweclockers.com/nyhet/8891-fullt_stod_for_opengl_3...

Jag tänker själv inte ladda ner den ännu, pga av:
"Intressant nog innehåller nylanserade Catalyst 9.1 inte prestandaförbättringarna från uppdateringarna till version 8.12"

X-bit labs har gjort en prestandajämförelse mellan Catalyst 8.12, 8.12 hotfix samt 9.1 och skillnaden mellan dem (i de spel de testade) är ytterst liten, den enda som verkligen sticker ut är den vanliga 8.12-drivrutinen som i vissa fall är några FPS snabbare än både hotfix:en och 9.1.

Skrivet av Bedfellow:

Vad gör man om ens grafikkort inte finns med i listan?!
Jag har Vista 32bit och Ati Mobility Radeon HD 3450 finns inte under "Mobility Radeon".. men under Radeon finns "HD 3400 series". Har det helt enkelt inte kommit någon uppdatering till mitt kort eller vad är det frågan om?

När det gäller grafikkretsar för bärbara datorer så brukar hårdvarutillverkarna oftast hänvisa till datortillverkaren för nya drivrutiner.
Förut så vet jag dock att man kunde använda Omegas modifierade Catalyst-drivrutiner även med Mobility-varianter, dock så verkar han ha slutat släppa sådana. Möjligt att det finns något annat paket som kan användas.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Kresko:

Vet någon om man kan ha crossfire med det här?

Varför skulle du inte kunna ha det? Det är officiella stabila drivrutiner.

I den förra uppdateringen så "pajade"(gick och fixa) hela windows för mig och folk sa att det berodde på de nya uppdateringarna.

Inaktiv

Är det bara jag som får problem med saknade upplösningar efter denna uppdatering ? jag får inget större än 1024x768, om det är så så kan dom köra upp denna uppdatering på ett lämpligt ställe...

Inaktiv

det hjälper ta mig fan inte ens att installera om till dom gamla drivrutinerna, vad ska jag göra ?!......... riktigt jävla dåligt, hade aldrig några såna här problem med Nvidia...

nj
Medlem
Skrivet av LTE:

Är det bara jag som får problem med saknade upplösningar efter denna uppdatering ? jag får inget större än 1024x768, om det är så så kan dom köra upp denna uppdatering på ett lämpligt ställe...

Skrivet av LTE:

det hjälper ta mig fan inte ens att installera om till dom gamla drivrutinerna, vad ska jag göra ?!......... riktigt jävla dåligt, hade aldrig några såna här problem med Nvidia...

Har du en TV inkopplad till datorn? Dubbelkolla så drivrutinerna inte klonar bilden till TVn isåntfall för då är 1024x768 maxupplösning du kan ställa in.
Har själv varit med om det problemet, framförallt i Vista.

1
Skriv svar