En fråga om bränning behöver hjälp!!!

Medlem
En fråga om bränning behöver hjälp!!!

Jag undrar om man måste ha en speciel brännare om man ska bränna double layer skivor?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

du borde hitta information om din brännare klarar av det eller inte (troligen i manualen eller på själva brännaren alternativt googla fram företagets/produktens hemsida och läsa dig fram till informationen där)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

ok tack ska pröva det


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

du muscle kolla vad jag har skrivigt jag vill inte göra hembrännt jag vill veta hur en brännare som man bränner dubble layer skivor i ser ut!!!


signatur

One shot One kill [OSOK]

nj
Medlem
Skrivet av Nicke9494:

du muscle kolla vad jag har skrivigt jag vill inte göra hembrännt jag vill veta hur en brännare som man bränner dubble layer skivor i ser ut!!!

En dual layer-brännare har inte något särskilt utseende eller så.
Du får helt enkelt läsa i beskrivningen för brännaren om den kan bränna sådana skivor eller ej, brukar stå angivet som dual layer eller DL (bara kontrollera vilka hastigheter den brännare olika skivor i så har dual layer-skivor oftast en separat hastighet).
Sedan så har jag svårt att se att dagens DVD-brännare ska sakna stöd för DL, var många år sedan det blev standard.

Medlem

Nu lägger vi av med tramsandet i tråden, tack. Berörda inlägg raderade.

Medlem

OK jag köpte en skiva det gick bra att bränna ska inte skriva något mer tack för hjälp


signatur

One shot One kill [OSOK]

1
Skriv svar