Medlem
Ny dator, Problem!

Har nyss köpt grafikkort,minne,moderkort och nättagg...jag koppla ihop allt med min gammla håddisk på 80GB. När jag prova starta så får jag ingen skärm alls lyser bara gult.
Ringer support nu och frågar.¨¨

Det som blev nytt:

X1950PRO
600W
Asus moderkort
1GB crosair minne


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Låter som ngt modekortsfel, CPU eller graffikortsfel.

Va det fel på ditt gamla system? Om inte
Gör om allt från början. Sätt ihop det gamla systemet, fungera det? Sätt in en del i taget på de gamla moderkortet.

Men jag antar att de va fel på de gamla moderkortet?
Isf kör det nya moderkortet med de gamla delarna, bytt ut del för del om det fungera.

Kollat så du inte råkat beställa DDR-2 minne, eller ett DDR-2 moderkort men kör med DDR minne? (Om du nu slagit ner minnerna med en hammare^^)

nj
Medlem

Kontrollera så allt sitter ordentligt monterat, det kan även vara en idé att testa flytta på minnena (samt testa med en minnessticka i taget om du har flera).
Har varit med om att instickskort inte blivit ordentligt intryckta på nya moderkort för AGP/PCI/PCIe-portarna varit såpass tröga iom de är oanvända.

Har moderkortet föresten någon typ av display? En del har det som visar felkoder när det startar, kan vara värt att kika på. Vet att iaf en del av Asus äldre moderkort har haft en ljuddiagnostik som man kan höra via det integrerade ljudkortet om något är fel.

Medlem

Okej...

DDR2 är på DDR2 platsen.
Grafikkortet sitter i
Moderkortet lyser och är på rätt plats
Nättagget sitter perfekt
Gammla 80 Burken verkar fungera eftersom jag testa med en SATA också
CD/DVD Spelaren har sina sladdar i

mitt gammla system var med ett AGP kort "RADEON 9250" och en AMD 2800+,1GB DDR minne. Nättagget var bara på 230W och sist men inte minst moderkortet som passade till alla agp och ddr komponenterna.

230W -> 600W
Radeon 9250 126MB -> Radeon X1950PRO 512MB
AGP -> PCI-E
1GB DDR -> 1GB DDR2
...Tack för hjälp ska genast kicka lite mer på det ni sa.

EDIT: Får ingenbild i huvudtaget..står "NO SIGNAL"
(OBS: Skrevs utan FF stavningskontroll )


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Utgår från att du tryckt i strömkabeln i kortändan på grafikkortet?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ok, så inget av det nya är bakåtkompatibelt, förrutum CPUn.
Du använde distansen skruvarna när du monterade moderkortet?

Så ingen bild, inget fel beep?
Ta ut minnet helt så ska den iaf pipa, då vet du att det är något liv i den iaf

Inaktiv

Vad är det för processor vi snackar om? Inte helt vanligt att processorer som körs med DDR även fungerar med DDR2 väl?

Edit: Vad jag förstår så kör du med din gamla 2800+ fortfarande? Det är väl ändå en socket 754 eller nått? Funkar inte med DDR2.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Okej jag lyckades bygga ihop den ändå.

Problemet: En sladd till moderkortet var inte ikopplad var tvungen att använda en omkopplare (eller vad det heter).

Men nu när jag har ominstallerat XP fixat drivers till det mesta (...det som man ska ha till). Allt funkar men titta där! inget ljud!

INGET LJUD FAST JAG HAR DRIVRUTINER!

Tack för svar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

jo det kan bli lite huvudbry med sladdarna hade jag också vid sista bygget.

Har du ljuddriv på ASUS cd:n så borde det fungera. Kolla bios också så att interna ljudet är aktiverat.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar