Mass Effect till pc plåstras snart om

Robot
Medlem
Mass Effect till pc plåstras snart om

\o/

No further comments!

Inaktiv

En av grejerna jag tycker dom borde fixa är hur skuggor ser ut, speciellt när det är skuggor i en karaktärs ansikte. Gillar inte när det är kantiga, hackiga skuggor som ibland ligger på samma djup som själva texturen så att skuggan och texturen "blandas" och bildar en ful effekt. Har märkt att det är så både till 360n och pcn...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Ohh, ska dom göra spelet spelbart? Krashar konstant

Vila i frid
Skrivet av Steffe@Swec:

Ohh, ska dom göra spelet spelbart? Krashar konstant

Samma här, var tvungen att nedgradera till gamla nvidia-drivrutiner.

175.xx yay!


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Grattis Bioware! Tog det er mer än ett år av tjat och krascher för att inse att det behövs en till patch?

Medlem

lmao.. lägg tiden o pengarna på ngt nytt istället...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Mass Effect har funkat felfritt för mig hela tiden, men lite mer säkerhet är ju aldrig fel. Dags att spela om det igen!

Medlem

Fanns ju rejält många buggar till Xbox 360 versionen också, många sådana som var nästan spel brytande. T.ex. buggar som fick dörrar att inte öppna sig, enda sättet var att starta om konsolen.

Min trevligaste bugg jag stötte på var class change, aka det fungerade inte för mig..... gjorde questen men valde ny klass... spelet fortsatte som inget hade hänt var samma klass som förut.

Stötte på en hel del andra buggar en dessa också... Men nej ingen patch kommer för att fixa det mest buggigaste Xbox 360 spelet.

Medlem

Jag har inte heller stött på särskilt många buggar, även om den värsta nästan fick mig att sluta spela fast jag bara kommit halvvägs genom spelet.

Överlag måste jag dock säga att Mass Effect är ett riktigt riktigt bra spel, och jag ser verkligen fram emot den här patchen. Heja!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Det här kom ju som en blixt från klar himmel. Jag visste inte om att det ens fanns problem med spelet. Har spelat igenom det säkert tre-fyra gånger på tre av mina datorer, och aldrig upplevt några som helst problem annat än att det är enormt svårt att slita sig ifrån det ...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

MugiMugi, när du byter klass får du bara en extra Bar att spendera dina talentpoints på i skill sektionen. Annars är allt detsamma. Tog ett tag för mig att hitta det också.

Mina största buggar var att spelet crashade var 45:min så jag vart tvungen att reboota hela systemet för att spela mer. Sen så fick jag sjuka problem på slutet av spelet att vapnen överhettades men ALLDRIG svalnade, så då var det gott att byta vapen och spela tills man kunde spara och sen loada.

Medlem

Jo jag vet att du får en ny skill att spendera skill point, dock fick jag den inte, var samma klass som jag började ( Soldier )

Inaktiv

Tråkigaste spelet som finns?


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Tråkigaste spelet som finns?

Ja om man ogillar fruktansvärt bra spel...

Medlem
Skrivet av PaLL3:

lmao.. lägg tiden o pengarna på ngt nytt istället...

Ja, Gud vad roligt. Kan inte alla utvecklare bara ge upp sin projekt efter releasen? Företag som faktiskt försöker förbättra spelupplevelsen för sina fans är praktiskt taget dumma i huvudet... Eller?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag vill ha fortsättningen! MER masseffect!

Medlem

En patch behövs verkligen. Jag hade så mycket problem när jag spelade igenom det här. Första gången jag spelade började det lagga sjukt mycket så fort jag kom ut ur alla förrenderade cutscenes. Detta löste jag med första patchen, så den krävdes direkt. När jag kollar nogrannare finns inte min upplösning i menyn, så jag får manuellt ändra en .ini fil efter lite googlande.

Efter det rullade jag vidare till första planeten, och från ingenstans blir bakgrundsljuden boostade till helt olidligt hög volym, jag står ut till jag kommer till skeppet igen, men då står jag brevid någon dator eller något som ger ifrån sig ett lågt pip med jämna mellanrum vilken nu låter som ett brandlarm, jag kan inte höra vad som sägs i dialogerna. Lyckas efter en hel del googlande lösa problemet genom att modifiera en fil. Åker till nästa planet, landar i min lilla bil. Gigantiska kvadratiska delar av marken saknar texturer. Planeten innehåller lava som finns lite här och var, fick jag veta av en kompis eftersom jag inte kunde se den, fick chansa var det var lava på marknivån (det är väldigt svårt att tyda utan textur på marken). Hittar en fix via googling, men den hjälper inte alls. Får helt enkelt uthärda detta. Buggen verkar i alla fall vara unik för planeten. Efter ett tag kommer jag till lite skottlossningar. Nu märker jag det är för många ljud samtidigt och att en del ljud trängs bort, ibland låter inte mitt vapen, dialoger slutar mitt i för att spela det där livsviktiga ljudet av någon surrande apparat i bakgrunden. Googlar, hittar en fix och får återigen modifiera en .ini-fil. Under hela den här perioden har spelet krashat lite titt som tätt men jag har inte låtit det störa mig, hissar(som är ganska vanliga) har också haft en tendens att flippa ur så jag måste ladda en gammal sparning. Nästa bugg trappar dock upp min krashning till att spelet dör och krashar även mina grafikdrivrutiner, tätt följt av en bluescreen, tillbaka till google. Visar sig att jag måste köra ~1 år gamla drivrutiner för att spela.

Kul att höra att det kommer en patch. Jag hade ganska kul med spelet trots att det inte alltid ville fungera.

1
Skriv svar