Medlem
Pentium pausen?

Joe!

Jag har en grej i mina datorer som inte är ett problem egentligen, det är bara retligt - jag vet inte vad det är, kanske någon av er gör det?

Oavsett vad jag gör så tar datorn ett "nytt andetag" någon gång i timmen som får hela datorn att frysa till i någon sekund. Det blir tyst, allt på skärmen fryser och när den startar igen har film eller spel fortsatt under denna sekund paus...

Jag har alltid haft AMD tidigare, de gjorde aldrig så här, nu har jag två pentiumburkar:

En quadcore pentium i min HTPC-shuttle (tack för den fz ) (windows vista)

En 3,8 Ghz p4 (windos XP pro)

Olika datorer, olika grafikkort (amd i en, nvidia i en), olika minne, moderkort osv... det enda de har gemensamt är att de har pentiumprocessorer och att de "suckar" emellanåt.

Någon som har några uppslag? Någon som har samma "lyxproblem"?

Tack!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Har du kollat temperaturen? Har samma problem på en dator med Pentium 4 på 3,2 GHz, ibland stannar hela datorn upp i nån sekund och fläktarna spinner upp på högvarv. Nyligen fick jag för mig att kolla tempen i BIOS, efter mycket lätt användning låg den på 70 grader C så jag tänkte ta loss kylningen och smeta på ny kylpasta någon av de närmsta dagarna.

Inaktiv

Tror också att det kan vara så att den snabbkyls just då. En annan sak som dök upp när jag såg problematiken var något jag själv råkade ut för, nämligen att något program utför en åtgärd. I mitt fall var det i en hub och ett helsike att hitta. När jag väl hittade det och stängde av åtgärden upphörde frysningen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Quadcore pentium?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Quadcore pentium?

intel menar jag...:$


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar