Kvadrupla Need for Speed på väg

Medlem

"burp" AHHHH

Min trampbil is still going fort

Medlem

sen när ska need for speed vara realistiskt ? jag vill ha ett need for speed hot pursuit.. efter det finns det fan inget bra nfs spel som kommer i närheten förutom då kanske porsche men annars är det tomt.. tvivlar shit .. förlåt Shift lär ändå nåt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Tepz:

Gör EA inga andra bilspel än NFS ?

Burnout och Nascar är de jag kommer på direkt.

EA utvecklar inte Burnout. Criterion gör det medans EA distribuerar det.

Criterion ägs helt och hållet av EA.

Och? det är fortfarande Criterion som utvecklar spelen.

Fråga: "Gör EA inga andra bilspel än NFS ?"

Svar: "Burnout och Nascar är de jag kommer på direkt.

Det får det att låta som du skulle mena att de utvecklar Burnout serien.


signatur

<3

Inaktiv

Hmm... kanske detta kan bli något? Jag vill ha Need for Speed Shift OM det blir som de gamla spelen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

gillade underground serien skarpt då det var riktigt natt street racing som gällde, med neon och mörker

Medlem

nfs hot prusute 2 äger all nfs!!! allt har blivit så överdrivet! nu mera. att dom inte satsar så allt inte buggar sig å skit..


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem
Skrivet av jovviz:

Och? det är fortfarande Criterion som utvecklar spelen.

Fråga: "Gör EA inga andra bilspel än NFS ?"

Svar: "Burnout och Nascar är de jag kommer på direkt.

Det får det att låta som du skulle mena att de utvecklar Burnout serien.

Criterion ägs ju helt och hållet av EA - är det då inte EA som ligger bakom spelet? Om de sedan har studior som kallas EA Guatemala, EA Oslo eller Criterion spelar väl ingen roll.

Det är ju knappast så att Criterion gör precis vad de vill eller söker efter en utgivare för de spel de gör. Om de agerade utgivare åt ett annat företags spel (likt Crysis eller dylikt) så skulle jag förstå din poäng men det existerar inget eget företag som heter Criterion utan det är ju en del av EA.

Skulle du tycka att det var EA som utvecklade spelet om de döpte om Criterion till EA UK eller tog bort Criterion-loggan och bara satte EA på Burnout?

Medlem

Finns det inget bilspel baserat på Knight Rider ?
Kanske hade vart kul.

Medlem

I smell flopp in the air.

Inaktiv

ngn som sett trailer lr sånt för SHIFT?


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem
Skrivet av dandaman:

ngn som sett trailer lr sånt för SHIFT?

Hade vart ruskigt kul om det blivit tryckfel när dom skeppar ut SHIFT, och det står istället SHIT på spelet,
då hade iaf EA fått ett gott rykte om att vara ärliga.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av jovviz:

Och? det är fortfarande Criterion som utvecklar spelen.

Fråga: "Gör EA inga andra bilspel än NFS ?"

Svar: "Burnout och Nascar är de jag kommer på direkt.

Det får det att låta som du skulle mena att de utvecklar Burnout serien.

Criterion ägs ju helt och hållet av EA - är det då inte EA som ligger bakom spelet? Om de sedan har studior som kallas EA Guatemala, EA Oslo eller Criterion spelar väl ingen roll.

Det är ju knappast så att Criterion gör precis vad de vill eller söker efter en utgivare för de spel de gör. Om de agerade utgivare åt ett annat företags spel (likt Crysis eller dylikt) så skulle jag förstå din poäng men det existerar inget eget företag som heter Criterion utan det är ju en del av EA.

Skulle du tycka att det var EA som utvecklade spelet om de döpte om Criterion till EA UK eller tog bort Criterion-loggan och bara satte EA på Burnout?

"Skulle du tycka att det var EA som utvecklade spelet om de döpte om Criterion till EA UK eller tog bort Criterion-loggan och bara satte EA på Burnout?"

"Criterion ägs ju helt och hållet av EA - är det då inte EA som ligger bakom spelet? Om de sedan har studior som kallas EA Guatemala, EA Oslo eller Criterion spelar väl ingen roll."

Ligger lite dubbel moral i det där?

"men det existerar inget eget företag som heter Criterion utan det är ju en del av EA."

http://www.criteriongames.com

Med andra ord så existerar inte DICE utan det är väll EA som har utvecklat BF 2 och Mirrors Edge om man ska lyssna på dig.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av dandaman:

ngn som sett trailer lr sånt för SHIFT?

Enkelt: hitta en grid trailer och en pro street trailer. Ta daaaa: shift!

Skrivet av dandaman:

SHIFT

:evil:

Medlem
Skrivet av jovviz:

"men det existerar inget eget företag som heter Criterion utan det är ju en del av EA."

http://www.criteriongames.com

Med andra ord så existerar inte DICE utan det är väll EA som har utvecklat BF 2 och Mirrors Edge om man ska lyssna på dig.

Det spelar ingen roll hur mycket du vill att de ska vara självständiga företag, både Criterion och DICE ägs av EA, och det kommer inte ändras p.g.a. av en liten hemsida.

Det är antagligen ingen större skillnad på hur utvecklingsprocessen (tillsammans med "riktiga" EA) fungerar hos vare sig Criterion, BioWare, EA DICE, EA Montreal eller EA Canada/Black Box. Alla företagen ägs till lika stor del (?) av EA och måste säkerligen följa vissa steg under utvecklingstiden av ett spel. I slutändan är det EA som styr och ställer, och det är de som avgör vad som kommer hända eller inte hända.

Det är ungefär som med läskedryckerna Coca-Cola, Fanta och Sprite. Alla har de olika namn, smaker och utseenden men de ägs fortfarande av The Coca-Cola Company, och det är de som bestämmer vad som ska hända med de olika produkterna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av jovviz:

"Skulle du tycka att det var EA som utvecklade spelet om de döpte om Criterion till EA UK eller tog bort Criterion-loggan och bara satte EA på Burnout?"

"Criterion ägs ju helt och hållet av EA - är det då inte EA som ligger bakom spelet? Om de sedan har studior som kallas EA Guatemala, EA Oslo eller Criterion spelar väl ingen roll."

Ligger lite dubbel moral i det där?

Jag förstår inte vad du menar här. Vad har moral (eller dubbelmoral) med det hela att göra?

Skrivet av jovviz:

Med andra ord så existerar inte DICE utan det är väll EA som har utvecklat BF 2 och Mirrors Edge om man ska lyssna på dig.

Jodå, Dice existerar som en spelstudio inom EA. Som eget företag existerar de inte längre.

Jag frågar igen: Om Criterion döps om till EA UK (eller att de helt enkelt kallar alla sina kontor för EA och inget mer), skulle deras spel då vara vara utvecklade av EA? Vad krävs enligt dig för att ett spel ska vara utvecklat av EA?

Medlem

Förstår inte varför det är så viktigt att släppa så många spel, istället för att göra något nytt med ett. Hot Pursuit gjorde någonting egent, Underground gjorde någonting eget. Pro Street försökte, däremellan släppte de väl mest bara massor med likadana titlar.

123
Skriv svar