Dator för 6500 kr!

Medlem
Dator för 6500 kr!

Det är så att en polare ska införskaffa sig en ny dator, men är tveksam på vad. han vill kunna klara av de nyaste spelen inom framtiden och har en budget på 6500kr ~.

Skulle någon kunna vara snäll att ge mig några förslag på vad man kan få för dessa pengar? Bara själva burken är intressant, inte mus, tangentbord, skärm osv.

Tack


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Det är så att en polare ska införskaffa sig en ny dator, men är tveksam på vad. han vill kunna klara av de nyaste spelen inom framtiden och har en budget på 6500kr ~.

Skulle någon kunna vara snäll att ge mig några förslag på vad man kan få för dessa pengar? Bara själva burken är intressant, inte mus, tangentbord, skärm osv.

Tack

Det finns ju knappt hårdvara ännu som klarar de nyaste spelen...

Jag tror man är ganska säker om man går in på www.komplett.se och pusslar lite under speldatorer. Om han redan har burk, nätagg osv kanske en uppgradering är bättre... halva priset på grafikkort (eller typ 2500) och sedan resten på moderkort processor och minne.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar