F.E.A.R. 2 på två filmer

Robot
Medlem
F.E.A.R. 2 på två filmer

Gillade demot, det var skräck det


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

jag tyckte att demot hadde mer blod än fear1


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Hela film nummer 1 fungerar inte.

Demon var precis lika bra som jag ville, köpet är fortfarande givet!

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Gillade demot, det var skräck det

+1

Medlem
Skrivet av MacCoy:

jag tyckte att demot hadde mer blod än fear1

Har du lust att förklara dej lite?=) Eller du kanske inte följt nyheterna om det, iaf så har de skapat en ny "blodmotor" till tvåan så det kommer nog blir blodigare!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

synd att video ett slutar vid den intressanta avslutningen

Medlem

jag tycker inte känslan i striderna var lika bra i tvåan som de var i ettan, och det är lite för mycket effekter i tvåan för att man ska kunna se vad som egentligen händer framför en när man börjar skjuta. vilket är synd. skräcken om stämningen är bättre i tvåan dock.

Medlem

hoppas dom fixar videon snart, vill ju få reda på lite mer om storyn som man inte e helt vilse när man börjar spela 2:an

edit: gå in på http://www.whatisfear.com/ och kolla på den där

Medlem
Skrivet av moberg:

jag tycker inte känslan i striderna var lika bra i tvåan som de var i ettan, och det är lite för mycket effekter i tvåan för att man ska kunna se vad som egentligen händer framför en när man börjar skjuta. vilket är synd. skräcken om stämningen är bättre i tvåan dock.

Håller med i allt förutom skräckbiten som för mig inte fungerar i någon av dem.

Medlem

Tycker demot var kasst jämfört med 1an. Alldeles för konsoligt etc


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Tycker att striderna i FEAR 2 är identiska med dom på första spelet enda skillnaden är lite mer blod på 2 an


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av moberg:

jag tycker inte känslan i striderna var lika bra i tvåan som de var i ettan, och det är lite för mycket effekter i tvåan för att man ska kunna se vad som egentligen händer framför en när man börjar skjuta. vilket är synd. skräcken om stämningen är bättre i tvåan dock.

håller med där efter att ha testat demot.
på nåt vis känns striderna lite tama och opersonliga,
fienden rör sig smart visserligen men jag saknar ändå trycket i striderna från ettan.
tex så känns explosionera nerskalade och frånvaron av komentarer från fienden gör striderna mindre dramatiska
*edit*
men det kanske var konsolversionen vi pc spelare fick testa i demot


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Tyckte inte demot var nåt vidare

Medlem

Måste säga att demot föll mig väl i smaken.
Väl i smaken med den innebörd att jag överväger att införskaffa vuxenblöjor till fullängdsspelet.

Vet inte om jag märkt så stor skillnad i "tryck" i fighterna mellan 1:an och 2:an. Att skärmen oftast är packad med debris under eldstriderna tycker jag är filmiskt och estetiskt tilltalande och något som ger FEAR sin särprägel.
Visst, det blir inte samma spelstil som exempelvis Counter-Strike eller Quake där större utrymme ges för spelskickligt skjutande, poängen med FEAR är dock ett dramatiskt, "Oh-herrejävlar", "Vilse-i-gevärsröken" och "Piss-i-brallan"-feel som inte erbjuds i andra spel.

Medlem

Gilla blodstänket i slutet på filmen

Medlem

gillar detta, är ju allt vad ettan saknade och mera.

Medlem

Perfekt vapenkänsla i 2:an, definitivt värt en nedladdning!

Medlem

Jag är rätt lost när det kommer till om detta är den riktiga uppföljaren till fear?


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Tycker att striderna i FEAR 2 är identiska med dom på första spelet enda skillnaden är lite mer blod på 2 an

Vilket ironiskt nog är mycket bättre än typ alla fps som gjorts :).

Medlem
Skrivet av Pettor:

Vilket ironiskt nog är mycket bättre än alla fps som någonsin gjorts :).

Fixed!

Medlem

Demot fick mina nackhår att resa sig, vet inte om jag vågar fullversionen.... brr *ryser*

Medlem
Skrivet av Urban_krull:

Jag är rätt lost när det kommer till om detta är den riktiga uppföljaren till fear?

Detta är den RIKTIGA uppföljaren.
Tar vid där ettan slutar, så ignorera alla expansioner som släppts.

Medlem

Första delen i serien, sög ju hårt. Har inte spelat expansionerna men har inte verkat speciellt bra de heller. Men demot till tvåan var asgrymt, hoppas hela spelet är det också. Men ser verkligen fram emot spelet, absolut!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Lirade igenom ettan som ju var ett trevligt (?) pangkalas.

Har lirat demot lite, verkar ju onekligen bli bra det också, och efter sett filmerna är det klart intressant.

Medlem

Urkasst demo med riktigt dåligt blod. Jag hade full gore och high settings på modeller så om det avgörs av någon annan settings så får ni säga till. Det enda som var snyggt var banorna, "skräcken" var totalt obefintlig.

Inaktiv

gillade verkligen ettan köper nog det här med


signatur

ToMZoN

Inaktiv

gillar spelet blanding av olika skräck filmer

sniper vapnet var det bästa i spelet

sen waker kan repa sig bara att backa och ta skydd

1
Skriv svar