Medlem
x1950 PRO 512MB?

Hejsan allihoppa.
Jag bara undrar hur bra ett X1950PRO 512 MB grafikkort egentligen är?
Jag vill kunna spela spel som Oblivion, HL2, NFS Pro Street osv...
Är detta ett bra val då? Jag har hört att det ska vara extra godis för Oblivion.. och betyder det då att jag kan köra oblivion med alla grafikinsällningar inställt på max utan lagg eller problem?

Ge gärna tips på andra korst som är ruggigt bra runt 900-1100 kronor!
Tackar

Medlem

X1950 Pro funkar utmärkt till de spel du nämner, Oblivion är dock väldigt krävande men du kan säkert spela det med höga inställningar.


signatur

<3

Medlem

Lite trist om du köper ett kort som inte stödjer dx 10 - du har ju vista loggan som avatar

Inaktiv

HL2 smider helt friktionsfritt med det grafikkortet och jag kör i rådande stund Crysis med nämnda grafikkort utan problem.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Kör med x1950Pro är mkt nöjd, har en AMD X2 4200, det mesta går köra i 1280*960 i maximerade grafik inställningar. Bara Crysis som bråkar lite ^^.

Men skulle jag köpt kort idag skulle jag nog inväntat om/hur stora säkningar som kommer ske.
http://www.sweclockers.com/nyhet/6903-amd_sanker_priserna_pa_...

Går priset ner runt 1200 skulle jag tagit hd 3850, lite snabbare och bör gå klocka en del. Sen är det Dx 10(.1) kompatibelt om du nu har Vista

Inaktiv

Spelar det någon roll om man köper Sapphire eller power colour.

Medlem

Någon som har ett X1950PRO 512MB kort som kan ge en liten recension om hur det går att spela oblivion och andra krävande spel? Om det flyter på bra, om det laggar, om det är helt totatl värdelöst osv. skriv gärna också vad som sitter i datorn, processor, ram osv...

Inaktiv

jag har ett x1950nånting.. hrm.. glömt vilket.
tror det är ett xt 256mb
oblivion funkar utmärkt.
xp3500+, 2,5 gig ram


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Jag har datorn i sig, det går definitivt att köra oblivion, men inte på Höga inställningar, inte om du vill ha hög fps iaf. Personligen är jag skitless på mitt kort :), men då är jag ganska kräsen också.

Medlem

Jag har precis köpt X1950PRO 512MB ska prova CSS nu
(PS, utan ljud...funkar inte :S)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Amvänder Powercolor X1950Pro nu och det fungerar fint. World in conflict, hellgate: London, NFS Pro Street m.fl. utan problem på högsta. Rekommenderar kortet. Men Annars är det klart värt att lägga på någon hundralapp och satsa på ett kort ur 3800 serien.

Medlem

OMG!

Kör högsta på CSS (körde) helt otroligt!
Måste vart 100FPS!
Bästa köpet av grafikkort inom 1200kr klassen!
Säger bara om du vill lira Source eller något annat köp!
PS. Gick in på en zombie server med zombie-map (stora banooor) det var ca. 40players inne och jag var zombie med nightvision...och INGE HACK! SERIÖST! det äger
Okej jag har inte testat dom nyare spelen men jag kan tänka mig Team Fortress på high. Ska testa det i morrn när jag får ordning på ljudet


signatur

hejsanhejsanhejsan

m1
Medlem

Har ett x1950pro 512mb sedan ett par månader tillbaka. Har inte testat Oblivion, men Team Fortress 2 smider fint i 1440x900 och höga inställningar, precis som resten av spelen i Orange Box. CoD 4 fungerade även det perfa, inte lika höga inställningar som TF2 men snyggt var det.

Skulle ju å andra sidan inte ha något emot att uppgradera till något kraftfullare, men smakar det så kostar det. Jag är i alla fall helnöjd med tanke på prislappen.

Medlem
Skrivet av m1:

Har ett x1950pro 512mb sedan ett par månader tillbaka. Har inte testat Oblivion, men Team Fortress 2 smider fint i 1440x900 och höga inställningar, precis som resten av spelen i Orange Box. CoD 4 fungerade även det perfa, inte lika höga inställningar som TF2 men snyggt var det.

Skulle ju å andra sidan inte ha något emot att uppgradera till något kraftfullare, men smakar det så kostar det. Jag är i alla fall helnöjd med tanke på prislappen.

Coolt ja...själv så ska jag prova UT3 nu...:)
Kan tänka mig snygghet


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar