SW: The Old Republic visar upp Jedinäste

Medlem

Fränt! Ser verkligen fram emot detta spel.

Medlem

Epic Fail!

Dom kan lika gära döpa om spelet till Jedi Online på en gång.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Blä! Är inte ett dugg intresserad av detta... Till 99% kommer du försöka kopiera WoW och enbart en liten del av spelet kommer vara särskillt unikt. WoW med SW skins är inget för mig iaf

Medlem

Hoppas dom lyckas


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem

ser intressant ut

Medlem

Ju mer jag hör om LOREN till spelet, ju mer sugen blir jag på ett NYTT kotor. Inget jäkla mes MMO, med massa "lol-kidz". Hmm, kanske blir att prova på ändå, för jag älskar kotor, men jag är skeptisk.

Medlem
Skrivet av Cane:

Blä! Är inte ett dugg intresserad av detta... Till 99% kommer du försöka kopiera WoW och enbart en liten del av spelet kommer vara särskillt unikt. WoW med SW skins är inget för mig iaf

Mmm, för WoW var först med allt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Usch detta känns som att de kommer bli ett riktigt dåligt MMO, ett nytt WoW fast Star Wars.

Vill hellre ha Star Wars Galaxies 2!!!

Skrivet av Earthscum:

Dom kan lika gära döpa om spelet till Jedi Online på en gång.

Word!

Medlem

konstant jävla gnat om att det kommer bli en ny wowfest. orka vara så jävla trångsynt. spelet är inte ens i betastadiet! vad man hittills har sett är att spelet har: ok grafik och riktigt bra story. story'n är viktigast då jag är förälskad i star wars och jag har en stark känsla av att dem kommer lyckas jävligt bra med den. lore, man får vänta och se helt enkelt. grafiken vet jag att dem kommer tona ner med, vilket jag anser vara mer än rätt. då det finns många nuvarande mmo-spelare som säkerligen vill testa samt gå över till detta spel, och det faktum att alla inte äger en burk med 6k ram, 3ghz intel core 2 duo processor osv. ger bara bioware en större anledning till att inte göra grafiken allt för avancerad. själv anser jag grafiken vara något blygsam men ändå ha det lilla extra som gör att det sticker ut.

jag antar att folk gnäller om grafiken för att det ser för barnvänligt ut. och vi alla vet ju att redan att wow redan har täckt den ytan. grafiken behöver inte var avancerad för att det ska vara bra. bara för att det ser barnvänligt ut så behöver det inte betyda att det ÄR barnvänligt. sluta gnäll om grafiken och börja diskutera saker som är någorlunda relevanta. :heart:

Medlem

Jag gnäller inte på grafiken ( även om den är lite väl wow liknande) utan på att vem som helst ska kunna bli Jedi.

Det kommer ju i prencip bli Jedi vs Seth Online.

För vem vill spela nåt annat när dessa klasser är och kommer förmodligen bli helt överlägsna de andra klasserna i.o.m att man kommer ha Force powers med dessa.

Gör om gör rätt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jo, men det faktum att dem har valt eran i star wars då universum var välpopulerat med Jedi's gör nog bioware tvungna till att göra avvikelser samt olikheter mellan Jedi's. Samt att dem troligtvis kommer se till att andra "Arbeten"/"Klasser" eller vad man nu än vill kalla det kommer vara tillgängliga och någorlunda viktiga samt snuskigt roliga så att inte ett helt speluniversum blir 100% Jedi's.

Men ifall det nu skulle vara brist på andra "Arbeten"/"Klasser" i tor, så tror jag nog att dem kommer se till att alla Jedi's kommer ha olikheter i en form av krafter etc.

Jag menar, vi snackar Bioware och Lucasarts här. Jag litar på att dem kommer ge oss något som är värt att lägga händerna på.

Inaktiv

"det kommer bli epic fail", "mmo suger", "det blir bara en massa jedi/sith".... boho! gillar ni inte mmo eller typen av spel, gtfo! det är otroligt vad folk kan klaga, gillar man inte något så ignorerar man det. det är som hela fz kryllar med en massa emo kids som bara måste få sin röst hörd. vem vet om det blir bra eller dåligt? det lär vi märka tids nog.

Medlem

Ser ut att bli fint, fast tror inte det kommer lyckas fylla det hålet som SWG pre-cu gjorde.

Medlem
Skrivet av MB?:

Ser ut att bli fint, fast tror inte det kommer lyckas fylla det hålet som SWG pre-cu gjorde.

troligtvis inte, men jag hoppas att veteranerna överväger att testa spelet. swg communityt var det bästa.

Medlem
Skrivet av Keza:

Jo, men det faktum att dem har valt eran i star wars då universum var välpopulerat med Jedi's gör nog bioware tvungna till att göra avvikelser samt olikheter mellan Jedi's. Samt att dem troligtvis kommer se till att andra "Arbeten"/"Klasser" eller vad man nu än vill kalla det kommer vara tillgängliga och någorlunda viktiga samt snuskigt roliga så att inte ett helt speluniversum blir 100% Jedi's.

Men ifall det nu skulle vara brist på andra "Arbeten"/"Klasser" i tor, så tror jag nog att dem kommer se till att alla Jedi's kommer ha olikheter i en form av krafter etc.

Jag menar, vi snackar Bioware och Lucasarts här. Jag litar på att dem kommer ge oss något som är värt att lägga händerna på.

Hela spel universumet kommer besgtå av 94% jedis.
Tragisk men säkerligen blir de så.

Jag vill ha SWG2. -.-

Inaktiv

Är det bara jag som INTE kommer vilja va en jedi eller sith, kanske handelsman, som åker i galaxen och ssäljer grejer.
Ser onekligen bra ut, men tycker att man ska kunna bli jedi när man har levlat fullt ut. Tex. Jag är en smugglare, kommer upp till högsta leveln, DÅ får ja börja träna till en jedi. :D:up:

Medlem

Jag lär då inte spela som jedi, om man inte "måste". Jag skulle nog tippa på en handelsman, smugglare, krypskytt, tekniker, anything. Älska RP.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Detta blir ju bara mer och mer lovande 8)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Ser sjukt intressant ut. Vågar man hoppas på release i år tro?


signatur

tjenare!

Medlem

Ser verkligen lovande ut, snygga miljöbilder indeed. Hoppas bara det ska göra mycket till på karaktärsmodellerna, för det ser verkligen hemska ut. Alla verkar gå omkring i glänsiga tights.

Medlem
Skrivet av Keza:

vad man hittills har sett är att spelet har: ok grafik och riktigt bra story. story'n är viktigast då jag är förälskad i star wars och jag har en stark känsla av att dem kommer lyckas jävligt bra med den. lore, man får vänta och se helt enkelt. :

Riktigt bra story? Får jag fråga, eftersom det verkar som största delen av oss har missat det, var du sett eller läst om detta spel som ger dig ett intryck om storyn och att den överhuvudtaget skulle vara "riktigt" bra? Många kotorfans diskuterar ju än idag om ens kotor 2 hade "riktigt bra" story och det har folk kört om ett antal gånger medan här har vi knappt sett eller hört något om spelet i fråga. MMOs är en pest för spelindustrin som förstör koncept som var lovande förut, vi har nog med timesinks och dom kunde lagt energin på ett nytt SWG istället för att smutsa ner hela deras kotor IP med vad allt ett MMO betyder.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Keza:

vad man hittills har sett är att spelet har: ok grafik och riktigt bra story. story'n är viktigast då jag är förälskad i star wars och jag har en stark känsla av att dem kommer lyckas jävligt bra med den. lore, man får vänta och se helt enkelt. :

Riktigt bra story? Får jag fråga, eftersom det verkar som största delen av oss har missat det, var du sett eller läst om detta spel som ger dig ett intryck om storyn och att den överhuvudtaget skulle vara "riktigt" bra? Många kotorfans diskuterar ju än idag om ens kotor 2 hade "riktigt bra" story och det har folk kört om ett antal gånger medan här har vi knappt sett eller hört något om spelet i fråga. MMOs är en pest för spelindustrin som förstör koncept som var lovande förut, vi har nog med timesinks och dom kunde lagt energin på ett nytt SWG istället för att smutsa ner hela deras kotor IP med vad allt ett MMO betyder.

Får nog hålla med en del på det påståendet,, Tror inte vi kommer nånsin få se Warcraft 4 nu efter wow.

Medlem

Star... Wars? PASS! ololol.

Nej då, även om jag ställer mig lite tveksam till deras grafikstil så finns det för få, bra, Sci-fi MMO där ute. Vi får hoppas det går vägen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Och eftersom det är "Star Wars" (som väldigt många ogillar) kommer det nog inte bli en stor succé.

Nu är du ute och cyklar

Medlem

Alltid lika intressant att se några utvecklare tala om hur pass revolutionerande metoder de har använt för att åstadkomma någonting i deras egna spel!

Medlem
Skrivet av niSs:

Ser sjukt intressant ut. Vågar man hoppas på release i år tro?

Givande inlägg.

Medlem
Skrivet av MINO7AURO:
Skrivet av niSs:

Ser sjukt intressant ut. Vågar man hoppas på release i år tro?

Givande inlägg.

Lika givande som ditt då eller?
Väx upp...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag gnäller inte på grafiken ( även om den är lite väl wow liknande) utan på att vem som helst ska kunna bli Jedi.

Det kommer ju i prencip bli Jedi vs Seth Online.
.

så?
som jag uppfattat det kommer spelare vara jedis och siths, men att världen kommer fyllas ut av NPCer.

Medlem

Spelet kan nog bli bra, men tyvärr tycker jag dom har kopierat grafikstilen för mycket från WoW?? Allt ser så färglatt och teknat ut, Starwars universum är i mitt tycke lite mer mörk och mystisk och speciellt väldigt skitig. Inte gullig som i WoW. Om jag ska vara helt ärlig så hade jag hoppats nånting liknande Mass Effect fast i StarWArs universum?? Aja, om inte det här blir bra så får jag väl vänta på Mass Effect 2 iställlet? När nu det kommer ut!?!?!?!?!

Skrivet av Earthscum:

Jag gnäller inte på grafiken ( även om den är lite väl wow liknande)

Gör om gör rätt.

Exakt vad jag tyckte, nästan identiskt, fast förstås lite mer HD grafik, fast ändå samma teknade "barnvänliga" stil. Gillar inte alls, men jag är iförsig en person som aldrig skulle låta bli att spela ett spel endast för att det har ful/tråkig/oinnoverande grafik, utan huvudsaken är ju så klart att det är roligt? Och visst spelet är säkert långtifrån färdigt, men jag blev inte så där jätteimponerad av det lilla jag såg av själva gameplay heller?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

123
Skriv svar