Första Crysis Warhead-patchen släppt

Robot
Medlem
Första Crysis Warhead-patchen släppt

zzzz på det spelet och dess patchar

Medlem

Nice men hade hoppats på mer optimeringar.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Hehe, för att vara ärlig måste jag säga att det var någon av de klenaste patcher (på den tid de haft på sig) som jag har hört talas om.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

onödigt med patch...spelet fungerar utmärkt

Medlem

ehh vaa?
spelet fungerar ju redan alldeles utmärkt på vista 64bitars, så ja fattar inte varför dom släpper patchen


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Angelino:

ehh vaa?
spelet fungerar ju redan alldeles utmärkt på vista 64bitars, så ja fattar inte varför dom släpper patchen

Även om det fungerar så kanske det inte körs i 64-bitarsläge?

Medlem

Spelet fungerar inte alls utmärkt, patchen var efterlängtad.

Spelets texturesstreaming är helt buggad (lowres texturer poppar fram då o då -> stutter) innan patchen och att manuellt stänga av texturesstreaming leder till enorma minnesläckor - över 4GB ram används och sedan krashar spelet (användare med 2 GB laddar nog inte ens banan innan de krashar).

Denna patch lägger till fullt 64bit stöd och detta innebär att spelet kan utnyttja mera minne än 32bits versionen (man har tillgång till bägge versioner). Texturesstreaming i 64bit är också helt avstängd och allting är laddat in i minnet - vilket leder till mindre hack under gameplay och även till snabbare laddningstider.

Medlem
Skrivet av MortAlbin:

Spelet fungerar inte alls utmärkt, patchen var efterlängtad.

Spelets texturesstreaming är helt buggad (lowres texturer poppar fram då o då -> stutter) innan patchen och att manuellt stänga av texturesstreaming leder till enorma minnesläckor - över 4GB ram används och sedan krashar spelet (användare med 2 GB laddar nog inte ens banan innan de krashar).

Denna patch lägger till fullt 64bit stöd och detta innebär att spelet kan utnyttja mera minne än 32bits versionen (man har tillgång till bägge versioner). Texturesstreaming i 64bit är också helt avstängd och allting är laddat in i minnet - vilket leder till mindre hack under gameplay och även till snabbare laddningstider.

/signed
Minnesläckor var tveklöst det största problemet jag hade med Warhead. Det fanns många situationer då det blev helt ospelbart tills jag startat om det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Mort albin, nej det är mindre "stuttering" men HÖGRE laddningstider utan texture streaming.. No win without loss ^^

Medlem

Njaej trasen, crytek sa (ja, man ska inte lita på allt de säger) att 64bit laddar snabbare - för mig personligen laddar banorna lika fort i 32bit och 64bit. Första banan i Crysis (min dator) laddar på 27.XX sekunder i bägge varianter (32 och 64) så det är ingen förbättring där men inte heller en försämring.

Får du längre laddningstider?

Inaktiv

In Windows Vista right-click the Crysis Warhead icon in Game Explorer and choose to run the game in 64-bit mode.

Hittar inte valet att aktivera 64 bit stöd??!!
Någon som vet?

Medlem

Har du steam versionen?

Om INTE, gå till:

X:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Crytek\Crysis WARHEAD\Bin64

och manuellt skapa en genväg till filen "crysis.exe" (notera: INTE crysis64.exe)

Inaktiv

Äntligen, nu funkar fullscreen för mig ^^ D:


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

[quote=MortAlbin]Har du steam versionen?

Jo, det är steam versionen jag har.

Jag går till C:\Program Files (x86)\Steam\steam\games

Där hittar jag warhead ikonen, höger clickar och hittar inte möjligheten till att aktivera 64 bit.

Vad gör jag för fel?

1
Skriv svar