Medlem
passar minnet?

Jag undrar om dessa minnen kommer att fungera på mitt msi KT3V kt 333. moderkortet har en minnesbuss på 333mhz, kommer 400 mhz minnena fungera i 333 mhz?. eller kommer den inte starta? någon som vet eller har testat?
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=512DDRCV...
tacksam för tips:)

Inaktiv

Generellt så går minneshastigheten ner till 333 MHz. Så i den riktningen går det bra.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Av min lärdom så har jag använt 333mhz ddr på ett msi för 266mhz fukande i 266mhz. lite orolig efterssom att det är ett så gammaltmoderkort och biosen är inte uppdaterad på ett bra tag.

Inaktiv

Problemet kan vara om tillverkaren fungerar hade ett sådant själv förut och minns att det var kinkigt med vilken tillverkare det var på minnet. CPU:n blev väldigt varm också minns jag


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Medlem

tack för råden och tipset att köpa 333 mhz?
men vill ändå ha 400 mhz minnen i min andra dator, efterssom jag ska uppgradera min bästa dator som kommer att få en quadcore moderkort och minnen såkommer min amd 64 3000 moderkort att flyttas över till denna dator.

Inaktiv

Det är snarare fördel än nackdel att köra 400MHz RAM i 333MHz och om de dessutom är kompatibla med en annan burk du har så är det självklart. Dessutom är det ju ingen prisskillnad.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Vet ni något bra forum med gamla sparade diskutioner på någon hårdvarusida?

1
Skriv svar