Ensemble säger hej då

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Spennet:
Skrivet av kebbe:

De var inte värda att fortsätta existera efter det genomruttna AoM. AoE III var dock ett bra RTS, om än rätt så föråldrat rent spelmekaniskt.

AoM var och är riktigt jävla bra! Spelar det fortfarande online... AoE III var mycket sämre.

Verkligen inte. AoM var ett spel sprängfyllt med byggar, tråkigt gameplay, ointressant story och karaktärer som inte gick att göra någonting annat än att hata. Jag minns en kvinna som agerade hjälte för de delar av kampanjen vilka utspelade sig i Egypten. Henne ville jag bara döda varje gång hennes del av dialogen spelades upp. Usch!

Spelmekaniken och grafiken var även de hopplöst föråldrade och släckte allt intresse hos spelaren.

Att temat i spelet kan vara det sämsta i ett spel någonsin, gör inte saken bättre.

Om man inte gillar temat kan jag förstå att man ogillar spelet. Om jag ska vara ärlig så kommer jag inte ihåg alltför mycket av kampanjen, men i multiplayer var det hur kul som helst. Jag gillade allt det nyskapande som t.ex. godpowers och tillägget av heroes och mytologiska krigare. De tre civilisationerna var väldigt olika på sina punkter och hade sin speciella spelstil, men om man som sagt ogillar temat kan jag förstå att man ogillar spelet.

Medlem

Oh! Nä men så ypperligt fantastiskt Microsöft!
Nu visar dom än en gång att det är helt OK att lägga ner en skitbra studio bara för att.... att vad? Vad är underlagen... att det går dåligt? Har det någonsin gått dåligt för ES ? Skitbra spel, dom flesta köper dem.... Helt klart kanon ju!

Jag läste att nån sa att dom borde skrota win-live... håller fan med på den punkten med hjärta och själ. Jag vill INTE ha massa popups av vänner osv. och massa shit när jag sitter och spelar. på Xboxen hajjar jag, det är en del av sjävla spelandet, men fan inte på PC. Jag vill INTE INTEEEEEE ha massa jävla *Blipppp - this person has a message for you, answer yes or no to talk* eller nått sånt skit.

Fy fan, illa illa...... stäng ner skitstudios som pumpar ut skit istället... köp upp dom, stäng ner, pajja hela jävla skiten... vad som helst utom Win-Live!!!!!

Medlem

fattar inte hur man kan lägga ner en sån här bra studio om det går dåligt så behöver dom ju bara göra ett nytt Age of Empires och se till att det äger så måste det ju gå bra för dom men nehe istället bestämde sig MS för att lägga ner dom kasst.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

R.I.P ..

Många roliga lan med AOE 1&2,
RTS spelen`s gudar är borta nu Westwood och Ensemble ..
En av dem få som kunde göra RTS spel som man gillade :..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

R.I.P ..

Många roliga lan med AOE 1&2,
RTS spelen`s gudar är borta nu Westwood och Ensemble ..
En av dem få som kunde göra RTS spel som man gillade :..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Suck... Tråkigt att Es läggs ner, men det är inget vi kan göra något åt. Det är bara att säga RIP och leva med det!

Inaktiv

Citat " There are at least two new studios being formed by ES employees and I expect both to do very well. There were a lot of outstanding game developers here and it will be interesting to see how and what they do, both individually and as new groups, in the years ahead. "

Så vi kommer nog få se ett till Age Of Empires tror då dom ska gå ihop och starta egna företag. Lycka till!

Age of Empires / Age of Empires 2: The Age of Kings - Collector's Edition Finns två kvar på webhallen, har funderat på att köpa grejen

Medlem

Hej då Ensemble. Har alltid älskat era strategispel och kommer givetvis köpa halo wars
Aoe 2 är fortfarande det bästa LAN rts spelet som finns!

R.I.P

Medlem

Hoppas de startar eget

Inaktiv

Vilka spelminnen man hade med AoE2, AoE 3. Det är en av mina favorit studios...
Dom var absolut dom bästa på att göra ett spel mysigt, bekväm grafik, mysiga/livliga "städer" och så kul att titta på en enskild gubbe. :(:(:(:(

Medlem

Good Riddance.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Inaktiv

Man kan ju inte säga att det gått så bra för grundarna av Ensemble och de som låg bakom Age of Empires I & II. Rick Goodman och hans bror Tony, Brian Sullivan och sen också Bruce Shelley.

Rick Goodman lämnade Ensemble och startade Stainless Steel Studios och gjorde Empire Earth. Stainless gick omkull för några år sedan.

Brian Sullivan lämnade också Ensemble, för att starta Iron Lore Entertainment. De gjorde Titan Quest, och gick också omkull för något år sedan.

Bruce Shelley och Tony Goodman är de som blev kvar, och nu lägger Microsoft ner Ensemble Studios.

Inaktiv

fz förstörde nu min dag
nej men jag har sett detta sedan en tid tillbaka på ensembles hemsida... och ja egentligen så kändes ens förhoppningarna om en grym efterföljare i serien redan när aoe3 kom, eftersom det inte alls hade samma känsla som dom tidigare spelen. Age of Empires skall inte bara vara skjutvapen och galna kanoner. Det där med någon typ av hometown eller vad det hette var ju helt värdelöst? ska man sitta och piffa upp uppgraderingar via den där? usch...

jag tycker att Aoe2 är det bästa spel som gjorts någonsin, helt sjukt bra!(Jag kommer nog aldrig sluta spela det, har köpt alla spel i serien - ända tills aoe3)

Men jag har svårt att se, om det mot förmodan skulle komma ett nytt aoe(eller liknande spel) - att detta skulle följas upp på aoe2:s grund och inte mot det senaste aoe3:s. men jag hoppas förstås på det

Medlem

Microsoft har än en gång uppvisat sitt dåliga omdöme och sin oförmåga att prioritera. Gratulerar.

Tycker AoE var tråkigt hur kul är det att springa runt med en massa stenålders gubbar med klubbor? Nada säger jag.


signatur
Inaktiv

Jag tror att den här med cracka ner o ladda gratis spel e den orsaken som fick de att lägga ner ES, så att spelarna får känna lite hur de e utan de :D.
Det är bara min uppfattning

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tycker AoE var tråkigt hur kul är det att springa runt med en massa stenålders gubbar med klubbor? Nada säger jag.

....Du menar väl inte hela serien?...

123
Skriv svar