World of Warcraft - en religion?

Medlem

folk är fan dumma i huvet

Inaktiv

Så jävla klockrent tbh Och alla ni som håller på och whinar om detta, tycker ni kristendom, islam och alla annan bullshit är bättre? World of Warcraft är inte en myt iallafall.

Medlem

Wow är väl mer av Sekt xD

(skämt åsido)


signatur

Rawr

Medlem

Kikade lite på uppsatsen, mycket intressant och tänkvärt och även om man inte behöver mena att WOW *är* en religion så är det ju resonemanget som är tänkvärt...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Nästan vad som helst skulle kunna uppfattas som en religion.

Nåja, nästan. Men det är väl ganska självklart att man skulle kunna uppfatta WoW eller liknande som en religion, eller? Det beror ju osm mycket annat på definitionen. Killen har tolkat det på sitt sätt.

Medlem

Wow är ett hemligt rekryterings program dolt som ett spel för nån hemlig, och extra ond kult som försöker ta över världen!!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Jag tror på Highlord Bolvar Fordragon.

Medlem

Eh? Såg jag det som jag tror jag såg var skrivet på FZ ? *gnuggar ögonen* VA?

.... l o l !

Inaktiv

"wow" äcklar mig


signatur

a"C"RED -

Medlem

ha ha ha ha ha ha *host* *host* ha ha ha ha *host* ha ha *host* *host* *host* haa *host* *host* *host* *host*


signatur

Trying is the first step towards failing

Inaktiv

alltså när alla riktiga WoW nördar blir 60-70 år och får barnbarn, undra vilka storys dom kommer att dra då. skamligt

Inaktiv

Skriv om något annat, FZ... Snälla.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Kikade lite på uppsatsen, mycket intressant och tänkvärt och även om man inte behöver mena att WOW *är* en religion så är det ju resonemanget som är tänkvärt...

Att värnplikten är en form av hjärntvättning tycker jag är mer tänkvärt isf.
Men okey, för att mer svara på ditt inlägg och inte ditt resonemang. Hade du tyckt att det var lika tänktvärt om jag sa "alla som har ett ICA-kundkort är anhängare av en religion som kallas ICA"?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

fz-bladet slår till igen

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av beersgarden:

Kikade lite på uppsatsen, mycket intressant och tänkvärt och även om man inte behöver mena att WOW *är* en religion så är det ju resonemanget som är tänkvärt...

Att värnplikten är en form av hjärntvättning tycker jag är mer tänkvärt isf.

Okej, och det har med detta ämne göra? Kanske för att du är en idiot, men du lyckas med att trolla på detta forum iaf

Medlem

Pff... World of Warcraft som religion? Otroligt löjligt.

Alla vet att Super Mario är den rätta vägen till upplysning.

Medlem

Vad är inte en religion med den där definitionen?

Skolan är i så fall också en religion.

En skara människor (klassen)
Etik (regler, policys och alla de oskrivna regler som gäller)
Kultur (klassrum, korridorer etc)
Känslan (att träffa kompisar och längta hem)


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av beersgarden:

Kikade lite på uppsatsen, mycket intressant och tänkvärt och även om man inte behöver mena att WOW *är* en religion så är det ju resonemanget som är tänkvärt...

Att värnplikten är en form av hjärntvättning tycker jag är mer tänkvärt isf.
Men okey, för att mer svara på ditt inlägg och inte ditt resonemang. Hade du tyckt att det var lika tänktvärt om jag sa "alla som har ett ICA-kundkort är anhängare av en religion som kallas ICA"?

Hade du kunnat motivera det på ett bra sätt och fört en intressant diskussion kring varför du tycker som du gör så hade nog "ica-religionen" varit en väldigt kul uppsats att läsa...:) En stor del av nöjet med att plugga är ju alla olika saker man får läsa och diskutera, om du bara visste vilka tokiga uppsatser jag har läst genom mina dagar;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Suck ... -.-'

Medlem

Aha..då vet jag varför jag inte gillade det spelet heller..

Medlem
Skrivet av Vike15:

ha ha ha ha ha ha *host* *host* ha ha ha ha *host* ha ha *host* *host* *host* haa *host* *host* *host* *host*

Skrivet av anon_19389:

Suck ... -.-'

Insiktsfulla kommentarer...

Är det någon här, förutom beersgarden som verkligen har läst själva uppsatsen och har något input om den och inte bara utgår ifrån de två meningar som fz citerade? DET skulle vara kul att läsa bland kommentarerna.

Inaktiv

World of Warcraft förstör relationer och tar bort verklighetsuppfattningen - en till punk.

Hur många wow geekz skulle inte spränga sig för att få 72 nightelfs eller druneis (stavning) i himlen.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

World of Warcraft förstör relationer och tar bort verklighetsuppfattningen - en till punk.

Hur många wow geekz skulle inte spränga sig för att få 72 nightelfs eller druneis (stavning) i himlen.

QFT, känner igen det väl.

Medlem

Stämmer ganska bra, finns ju fanatiker och allt möjligt Så nog är det en religion allt. Hehehehe, nädå, någon måtta får det vara!

Here we go, geek alert!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Jag tror många missuppfattade allting, inte minst artikelförfattaren som missade lite i religions-definitionen. De fyra pelarna är med men inte det "översinnliga".
Från uppsatsen: "Though they do not present a religion, they contain many elements that are part of
religion: mythical narratives, rules or game-ethics, community and a game culture."


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Jag fick plötsligt en stor lust att dö.


signatur

snestreck woicer

Medlem

aja, det finns mera bevis för att Wow finns än gud så, varför inte?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

snarare att wow spelare är en sekt isåfall


signatur

Chooch it

Medlem

varför göra en sån stor sak av WoW det är ett spel, inte ett liv, dock är det ett virtuellt liv, men det är inte samma sak, dör ni i WoW så dör ni INTE i verkligheten, dör ni i verkligheten stängs acc bara ner efter ett tag.

123
Skriv svar