Våga lita på okända nätbutiker?

Medlem
Våga lita på okända nätbutiker?

sitter och pillar på prisjakt, ska bli en ny dator så fort lönen trillar in. men jag tvekar lite på vilka butiker jag ska beställa ifrån.

ClikOK, är det någon här som har någon erfarenhet av denna butik? satt och läste igenom betygen på butiken och det är istort sett bara 1:a eller 10:a.
några som satt en 1:a skriver att det varit höga straffavgifter på avbeställningar och att supporten var dålig. sen att de fått mejl på riktigt dålig svenska hjälpte inte heller.
sen läser man på de som satt 10:a och då ser man just den dåliga svenska som dom beskrivit. typ "Jag bara har en bra erfarehet, dom är bra snab lerverens" dock ser jag att dessa inlägg är borttagna nu. är det så att anställda på företaget suttit och lagt in egna 10or för att få upp rankingen? lågt iså fall, gör ju inte så att jag vill köpa av dom.

Datorbutiken och ComputerCare GBG fick jag fram om jag räknade ut Lägsta totalpris. DB litar jag på har bara hört gott om. ComputerCare verkar seriösa var en person som klagade på leveranstiderna men i övrig bara positivt.
har tänkt ordnade så att jag hämtar sakena från DB själv i staffanstorp och ber en släkting ifrån GBG ta med sig grejorna ner när de ändå kommer på besök snart. på så sett slipper jag all frakt och kan lägga de pengarna på kylning istället.

så vad göra? ska jag våga chansa på den lite billigare men tveksamma nätbutiken eller satsa på "säkra" kort som DB och ComputerCare men då betala lite mer?

Medlem

ComputerCare känner jag inte till. Men när man beställer så många saker skulle iaf jag beställt från en känd butik med gott ryckte. De jag kör med är datorbutiken & komplett. För när det väll strula vill man ha bra support.

Inaktiv

Tänk på att en del har nästan dubbelt så hög fraktkostnad också. Jag skulle oavkortat vända mig till komplett.se i ditt fall, framförallt om det ska beställas mycket.

edit: komplett.se har en hämtbutik även i Göteborg har jag för mig, så extraavgiften blir då bara 29 kr.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

ja, Komplett har jag också funderat på men dom är dyrare än Datorbutiken, framförallt på processor, grafik och nätagg. blir kanske 3-400kr dyrare. har inte komplett ett lager i malmö också?
jag sparar de 400kr och slipper köra lika långt för att hämta sakerna om jag köper på datorbutiken.

har skickat ett mejl till JME-Data/Datorbutiken.com (dom har slagit ihop) och frågat om det är möjligt att beställa från datorbutiken och hämta allting på JME i Kristianstad för då kan man ju cykla ner och spara pengar på bensinen.

nj
Medlem

ClickOK verkar vara lite "intressanta" att ha att göra med, skulle nog personligen undvikit dem, särskilt med tanke på all klagomål på hur de sköter kundtjänst på Prisjakt.
Är inte roligt att ha en butik man måste jaga som en galning och hota med ARN/polisanmälan/etc samtidigt som man är i kontakt med KO för att få råd om vad man ska göra för att de inte gör det de är skyldiga enligt svensk konsumentlag att göra (ja, jag har fått jävlats som fan med en mindre datorbutik som ett tag senare försvann helt), finns roligare saker att lägga ner sin tid på kan jag lova.

Medlem

min filosofi när jag handlar är "better safe than sorry" - jag handlar alltså uteslutande från nätaffärer med bra rykte, alltså aldrig enbart det billigaste. Visst kan jag spara pengar genom att handla från det billigaste, men fy 17 om dem inte är seriösa när det börjar strula - då känns dem extra kronorna som man lagt ut som en "investering".


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem
Medlem

Ärligt talat Jag köper aldrig en produkt innan du spelar en maximal konsumenten recensioner, de ger information om kvalitet och leverans och jag erkänner att jag har rymt flera bedrägerier tack vare vittnesmålen. Om du bestämmer dig för att köpa en e-handelsplats, föreslår jag att du läser konsument recensioner på denna webbplats som ett exempel: http://www.kundrecensioner.com/

1
Skriv svar